مقایسه دیگنیتی بهمن موتور با SWM

مقایسه دیگنیتی بهمن موتور با SWM

شنبه - 17 آبان 1399

پیشرانه- مقایسه دیگنیتی بهمن موتور با SWM این سؤالی است که ما در بخش «مقایسه خودرو» به دنبال جوابی مناسب برای آن هستیم.

پیشرانه- مقایسه دیگنیتی بهمن موتور با SWM این سؤالی است که ما در بخش «مقایسه خودرو» به دنبال جوابی مناسب برای آن هستیم.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» امروزه در دنیای خودرو، رقابت بسیاری بین کمپانی‌های بزرگ خودروسازی وجود دارد که شامل طراحی متفاوت در بخش‌های ظاهری، امکانات داخلی و امنیت می‌شود که از مهم‌ترین برگ خریدها نیز به‌حساب می‌آید که خودروسازان باید به آن توجه ‌کنند. با ورود خودروی جدید به بازار؛ مقایسه‌ی ظاهر، امکانات و امنیت خودرو با خودروهای قبلی در تبلیغات به چشم می‌خورد تا طرفداران و مشتریان خود را جذب کنند.

طراحی داخلی و ظاهری

کمپانی چینی دانگ فنگ در سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه پکن یک خودروی جذاب و شاسی‌بلند به نام ix5 را معرفی کرد. دانگ فنگ درواقع یک کراس اور کوپه محسوب می‌شود، شباهت زیادی به پلتفرم ب ام و ایکس ۶ دارد و بر اساس آخرین اخبار قرار است تا در آینده نزدیک در گروه بهمن ثبت‌نام این خودرو آغاز خواهد شد.

اما در مقابل شرکت پر سابقه‌ای مثل دانگ فنگ، شرکت SWM (Speedy Working Motors) عمری کمتر از سه‌ساله دارد. این برند اصالتاً ایتالیایی است ولی حوزه اصلی فعالیت آن در موتورسیکلت‌سازی بوده است. تا اینکه به دلیل مشکلات مالی در سال ۲۰۱۴ توسط کمپانی Shineray چین خریداری شد. شینری نیز خود به‌صورت جوینت ونچور با برلیانس همکاری می‌کند.

نام SWM در حقیقت مخفف کلمات Sironi Vergani-Vimercate Milano است که دو حرف V با هم حرف W را در نام این برند تشکیل داده‌اند. البته اگر از صاحب کنونی این شرکت یعنی شینری Shineray که سرمایه‌گذار مشترک (Joint-Venture) با شرکت برلیانس است، بپرسید، حال می‌گوید که این سه حرف معنای Speedy Working Motors را می‌دهند؛ اما هر آنچه باشد تا قبل از این SWM یک تولیدکننده ایتالیایی موتورسیکلت بود و حال به کمک برلیانس، خودرو تولید می‌کند.

پیش از توصیف نمای ظاهری SWM G01 باید گفت این خودرو در دو تریم معمولی و اسپرت معرفی‌شده است که نسخه اسپرت با پسوند F قابل‌تمایز است. خوشبختانه سیف خودرو هر دو نسخه را وارد ایران نموده و شما عزیزان می‌توانید در تصاویر دو مدل فوق را مشاهده نمایید. البته در ادامه به تفاوت‌های این دو تریم از یکدیگر خواهیم پرداخت.

برای توصیف نمای جلو نسخه معمولی G01 باید گفت استفاده از چراغ‌های زاویه‌دار و همچنین جلوپنجره بزرگ ظاهری کاملاً جذاب و مناسب یک کراس اوور را برای این خودرو به وجود آورده است. البته سپر عضلانی و خطوط زیاد روی آن در این امر بی‌تأثیر نیست.

در نمای جانبی این ترکیب حفظ‌شده است و سعی شده با بهره‌گیری از خطوط متعدد و گلگیرهای پف‌کرده نمای یک کراس اوور فول سایز تداعی گردد که تا حدودی این‌چنین شده است. حضور رکاب و رینگ‌های چند پره به جذابیت‌های این بخش از خودرو افزوده است.

مقایسه دیگنیتی بهمن موتور با SWM

مقایسه دیگنیتی بهمن موتور با SWM

حالا به سراغ طراحی دانگ فنگ آی ایکس ۵ می‌رسیم، دانگ فنگ آی ایکس ۵ در نمای جانبی شاهد قوس زیبای خط سقف و همچنین فریم پنجره‌ها هستیم که ظاهری متمایز از سایر کراس اوورهای معمولی را رقم‌زده و به این خودرو فرمی کوپه مانند اعطا کرده است.

نمای پشت نیز در نوع خود آینده‌نگر جلوه می‌کند؛ به‌ویژه سبک طراحی چراغ‌های سراسر این خودرو به تبعیت از برخی تولیدات آلمانی نظیر محصولات پورشه، ظاهری نوین برای دانگ فنگ آی ایکس ۵ یا همان بهمن دیگنیتی به نمایش گذاشته است.

طرح سپر باوجود چراغ‌های مه شکن، قطعه دیفیوزر مانند نقره‌ای و سر اگزوز کرومی، در تکمیل زیبایی بصری نمای عقب بهمن دیگنیتی تأثیر قابل قبولی داشته‌اند. به‌طور کل، شرکت دانگ فنگ با بهره‌گیری از دانش روز طراحی خودرو، محصولی زیبا خلق کرده که در صورت بهره‌مندی از قیمت‌گذاری مناسب در بازار ایران نظر بسیاری از مشتریان و حتی افرادی را که تمایل به خرید کراس‌ اوورهای محبوب کره‌ای دارند، به سمت خود جلب خواهد کرد.

نمای دیگنیتی، اسپرت و کوپه است تا همراه چرخ‌های ۱۸ اینچ آلومینیوم و تایرهایی با پهنای ۲۳۵ میلی‌متر، جوان‌پسند و مد روز جلوه کند. این خودرو با طول ۴, ۶۸۵ میلی‌متر، عرض ۱, ۸۶۵ میلی‌متر و ارتفاع سقف ۱, ۶۴۵ میلی‌متر بافاصله محورهای ۲, ۷۹۰ میلی‌متر است.

مقایسه دیگنیتی بهمن موتور با SWM

مقایسه دیگنیتی بهمن موتور با SWM

به کابین داخل هر دو خودرو می‌رسیم، در داخل SWM G01 کمی امیدوارتر می‌شویم. طراحی داخلی خوب است و از بخش خارجی خودرو قابل‌قبول‌تر اما متریال داخلی از پلاستیک بی‌کیفیت ساخته‌شده‌اند که بسیار ناامیدکننده است. صفحه‌نمایش وسط داشبورد کیفیت خوبی دارد اما نکته قابل‌توجه فرمان D کات این خودرو با طراحی جذاب است که باعث خوش‌دستی آن شده است.

حس مدرن بودن در داخل کابین کاملاً لمس می‌شود و این را تا حد زیادی مدیون صفحه‌نمایش بزرگ خود و طراحی فرم دسته‌دنده و فرمان خودرو هستیم. راحتی صندلی‌ها در حد بقیه خودروهای چینی موجود بازار است و نمی‌توان تفاوت زیادی را ازلحاظ راحتی با دیگر محصولات حس کرد.

در فضای داخلی دیگنیتی، نوعی الگوبرداری از دیگر کراس‌اورهای لوکس چینی دیده می‌شود. این خودرو، تیپ‌های متنوعی دارد که در کامل‌ترین نمونه، مجهز به نمایشگر لمسی ۱۰/۲۵ اینچ و صفحه دیجیتال تمام‌رنگی برای پنل پشت فرمان است. صندلی برقی برای راننده، پوشش چرم صندلی‌ها و تودری، سقف پانورامیک برقی، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید و فرمان D شکل اسپرت و استارت دکمه‌ای، مهم‌ترین امکانات کابین دانگ فنگ iX5 هستند. این خودرو، فضای بسیار خوب ۷۷۹ لیتر برای صندوق بار فراهم می‌کند که می‌تواند تا ۱۴۲۰ لیتر در حالت صندلی‌های جمع شده، اضافه شود.

معرفی امکانات رفاهی

سیف خودرو SWM G01 در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به سقف پانورامیک، تریم داخلی چرم، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، استارت دکمه‌ای، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور باد لاستیک، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، چرخش چراغ در پیچ‌ها، سیستم کنترل پایداری، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، شارژ بی‌سیم تلفن همراه، نمایشگر لمسی و… مجهز است.

از آپشن‌های دیگنیتی یا دانگ فنگ iX5 می‌توان به نظیر کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک، نمایشگر ۹ اینچ لمسی، سقف پانارومیک، تریم داخلی چرم، ترمز پارک برقی، اتوهلد، ترمز ضد قفل ABS و ترمز کمکی EBA، سیستم‌های کنترل پایداری EBD، PEPS و TCS، حفظ خودرو در شیب، کیسه هوا راننده و سرنشین، کیسه‌های هوای جانبی، کمربندهای قابل تنظیم ارتفاع، هشدار کمربند، دزدگیر ضد سرقت، ایزوفیکس، حسگرهای پارک جلو و عقب، قفل مرکزی با کنترل از راه دور، روشنایی پیشواز و بدرقه، برف‌پاک‌کن خودکار با حسگر باران، یخ‌زدا شیشه جلو، آینه‌های برقی قابل تنظیم و تاشو الکتریکی، شیشه‌های برقی جلو و عقب، آنتن باله کوسه، بالچه عقب، شارژ ۱۲ ولت جلو و عقب، صندلی‌های اسپرت، گرم‌کن صندلی‌های جلو، قابلیت تنظیم چهار جهت صندلی عقب و … اشاره کرد.

مشخصات فنی خودرو مقایسه دیگنیتی بهمن موتور با SWM

مقایسه دیگنیتی بهمن موتور با SWM  در بخش مشخصات فنی نشان می‌دهد در قسمت قوای محرکه سیف خودرو SWM G01 شاهد حضور یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۶ اسب‌بخار نیرو و ۲۳۶ نیوتن‌متر گشتاور هستیم. جعبه‌دنده آن ۶ سرعتِ اتوماتیک و سیستم انتقال قدرت آن به‌صورت تک دیفرانسیل جلو است. میانگین مصرف سوخت SWM G01 در حدود ۷ و نیم لیتر است و شتاب این خودرو در سایت این خودروساز عدد کمتر ۹ ثانیه را نشان می‌دهد که خبر از یک خودرو پرشتاب را می‌دهد، اما با توجه به این احتمال دارد گیربکس این خودرو در نسخه ایرانی از نوع cvt باشد شاهد یک خودرو کم شتاب و تنبل باشیم.

اما در این‌ور ماجرا پیشرانه اصلی دیگنیتی کراس‌اور اندازه متوسط، ۱/۵ لیتر توربو شارژ است که قدرت ۱۵۰ اسب‌بخار در ۵ هزار دوربردقیقه و گشتاور ۲۲۰ نیوتن‌متر از ۱۵۰۰ تا ۴۰۰۰ دوربردقیقه تولید می‌کند. دانگ فنگ iX5 با جعبه‌دنده دستی ۶ سرعتِ یا CVT عرضه می‌شود که البته مدل دنده خودکار مخصوص صادرات است. این محصول، مشابه دیگر شاسی بلندهای چینی، صرفاً دیفرانسیل جلو خواهد بود و میانگین مصرف سوخت ۷/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر (بر اساس بنزین استاندارد چین) فراهم خواهد کرد.

قیمت مقایسه دیگنیتی بهمن موتور با SWM

مقایسه دیگنیتی بهمن موتور با SWM  در قیمت خودرو نشان می‌دهد SWM G01 کراس اوور چینی است که توسط یک شرکت نه‌چندان معروف سیف خودرو و به‌صورت نسبتاً محدود، با خدمات پس از فروش محدودتر به بازار ایران راه پیداکرده است؛ بنابراین نباید در حال حاضر انتظار بازار پررونق و پرحرارت را برای این کراس اوور چینی در ایران انتظار گرفت. قیمت این خودرو در بازار آزاد برای مدل ساده حدود ۹۱۰ تا ۹۴۰ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود، اما هنوز قیمت قطعی از دیگنیتی توسط بهمن موتور اعلام‌نشده است و با توجه به شنیده‌ها نمی‌توان قیمتی کمتر از ۸۵۰ تا ۹۰۰ میلیون را برای این خودرو در نظر نگرفت.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

سایر نظرات

  • غلام | ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲:۰۴ ب٫ظ

    اس دبلیو ام عالیه

  • پارسا | ۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۴:۴۱ ب٫ظ

    اس دبلیو ام بهترین ماشین دنیاس

  • حسین | ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ ق٫ظ

    دزد کلاهبردار خدانشناس و بی شرف به تمام معنا، یعنی سیف خودرو و میرسلیمی رامشک یزدانی و دیگر اذناب دزد و قالتاق سیف خودرو ست که ۳-۴ سال است ۸۰۰ – ۷۰۰ میلیون تومان مردم را گرفته و کسی هم درجمهوری اسلامی!!!زورش به او نمیرسد در چپاول و کلاهبرداری از مردم بینوا..از۱۳۹۹ تا کنون۱۴۰۲ خداوند ریشه شما بیشرمان شیطان صفت دزد را خشک کند بحق رسول الله ص و حامیان و مدافعان شما