سودا SA01 معایب و مزایای خودرو برقی کارمانیا

سودا SA01 معایب و مزایای خودرو برقی کارمانیا + عکس‌های تست

سه شنبه - 7 بهمن 1399

پیشرانه- سودا SA01 بالاخره از سوی خودروسازی کارمانیا برای تست و بررسی در اختیار خبرنگاران قرار گرفت.

پیشرانه- سودا SA01 بالاخره از سوی خودروسازی کارمانیا برای تست و بررسی در اختیار خبرنگاران قرار گرفت.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» در زمان استفاده از خودرو برقی ۲ موضوع کاملاً جدید است، اول بی‌صدا بودن خودرو است که خوبی و بدی‌های خود را دارد و دوم هم شتاب اولیه بالای خودروهای برقی است.

البته ما در «پیشرانه» همان زمانی که اخبار خودرو برقی جدید کارمانیا که البته جند باری اسم آن تغییر کرده است با ۲ عنوان «کارمانیاEK1» و «سوداSD01» منتشر کرده‌ایم، به همین دلیل در این مطلب خیلی به سراغ مشخصات فنی این خودرو نخواهیم رفت و تلاش می‌کنیم به‌صورت کلی معایب و مزایای استفاده از خودروهای برقی و البته سودا SA01 و یا هر اسم دیگر که بعدها از سوی کارمانیا به این خودرو نسبت داده خواهد شد بگوییم.

نخستین نکته قابل‌بحث موضوع صرفه‌جویی مالی در هزینه سوخت است.

فرض کنید خودرو مورد مصرف شما از یک باک ۴۰ لیتری بهره می‌برد و شما هفته‌ای یک‌بار سوخت‌گیری می‌کنید، درنتیجه شما در ۵۰ هفته در طول سال حدود ۲۰۰۰ لیتر بنزین می‌سوزانید که سهم بنزین دولتی یعنی بنزین لیتری ۱۵۰۰ تومان از این میزان ۷۲۰ لیتر خواهد بود و مابقی را باید با از بنزین با نرخ آزاد استفاده کنید. به‌این‌ترتیب در طول سال شما مبلغی معادل ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برای سوخت پرداخت کرده‌اید درحالی‌که اگر از یک خودرو برقی با مشخصات سودا SA01 داشته باشید هزینه برق مصرفی سالانه شما حدود یک‌میلیون تومان خواهد بود.

این محاسبه در حالی است که شما به‌عنوان یک مصرف‌کننده شخصی از خودروی‌تان استفاده کنید، حال تصور این کنید این اختلاف قیمت برای افرادی که از خودروی‌شان به‌عنوان وسیله حمل‌ونقل به‌صورت تاکسی شهری یا اینترنتی استفاده می‌کنند چقدر خواهد بود.

البته عمر باطری خودروهای برقی ۱۰ سال است یا بهتر بگوییم تا ۱۰ سال گارانتی دارد این موضوع ازآنجا اهمیت دارد که هزینه تعویض باطری خودروهای برقی معمولاً بالا است و این موضوع می‌تواند باعث نگرانی خریداران باشد، به همین دلیل به‌تازگی برخی شرکت‌های عرضه‌کننده خودروهای برقی طرح جدیدی ایجاد کرده‌اند که در آن امکان تعویض باطری در حالتی فراهم‌شده است که هزینه باطری‌های فرسوده از قیمت باطری جدید کسر می‌شود، این موضوع می‌تواند تا حدی نگرانی خریداران خودروهای برقی را رفع کند.

موضوع بعدی که موجب نگرانی خریداران است، فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم برای شارژ باطری خودرو، خودروسازی کارمانیا اما اعلام کرده است در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم با برخی پیمانکارهای معروف است که در این صورت در گام اول زیرساخت‌ها برای کمربند شمالی کشور و مسیر اصلی به سمت جنوب کشور در گام اول فراهم خواهد شد و در گام بعدی نیز به‌سرعت شریان‌های اصلی کشور هم به زیرساخت‌های لازم مجهز می‌شود.

اما درباره امکانات این خودرو باید گفت سودا SA01 به سیستم ترمز ضد قفل ABS، سامانه مانیتورینگ فشار باد لاستیک‌ها TPMS و کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو بهره می‌برد.

همچنین این خودرو به سیستم فرمان برقی، راهیاب GPS، سنسور پارک عقب، فرمان چندمنظوره، سیستم سرگرمی مجهز به صفحه نمایشگر لمسی LCD با پشتیبانی از اتصال بلوتوث و USB، امکان شارژ تلفن همراه باقابلیت شارژ سریع، قفل شدن خودکار در خودرو در سرعت‌بالای ۱۵ کیلومتر، دوربین دید عقب، چراغ‌های مخصوص روز، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی با تنظیم دستی و آینه‌های الکتروکرومیک مجهز است.

کارمانیاEK1

سودا SA01

کارمانیاEK1

کارمانیاEK1

کارمانیاEK1

سودا SA01

سودا SA01

کارمانیاEK1

کارمانیاEK1

سودا SA01

کارمانیاEK1

کارمانیاEK1

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟