فردا 511

فردا ۵۱۱ را بیشتر بشناسید

یکشنبه - 2 خرداد 1400

پیشرانه- در اولین روز از خردادماه سال ۱۴۰۰، گروه خودروسازی فردا از جدیدترین محصول خود پرده برداشت. فردا ۵۱۱ اولین سدان این گروه خودروسازی محسوب می شود که مونتاژ آن در سایت تولیدی فردا موتورز(FMC) در استان سمنان انجام می شود.

پیشرانه- در اولین روز از خردادماه سال ۱۴۰۰، گروه خودروسازی فردا از جدیدترین محصول خود پرده برداشت. فردا ۵۱۱ اولین سدان این گروه خودروسازی محسوب می شود که مونتاژ آن در سایت تولیدی فردا موتورز(FMC) در استان سمنان انجام می شود.

به گزارش وب سایت خبری « پیشرانه» طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور این خودرو به ترتیب برابر با ۴۳۹۰، ۱۷۲۵، ۱۴۹۰ و ۲۵۳۵ میلی متر است و بنابراین و با توجه به ابعاد و اندازه های بدنه، باید فردا ۵۱۱ را خودرویی در سگمنت B+ دانست. وزن خالص خودرو نیز ۱۱۱۵ کیلوگرم ذکر شده است.

طراحی ظاهری و کابین

فردا ۵۱۱ در نمای ظاهری خود چهره ای امروزی، جذاب و نسبتا مدرن را به نمایش می‌گذارد و از موارد قابل توجه در طراحی ظاهری آن می توان به جلوپنجره دوکی شکل و نسبتا بزرگ و خطوط و فرم پردازی های نسبتا نرم، پویا و روان بدنه اشاره کرد.

خودروسازی فردا

در کابین و خصوصا جلوداشبورد خودرو نیز با یک طراحی نسبتا هیجان‌انگیز و تا حدودی متفاوت ( در مقایسه با سایر رقبای خودرو در بازار) مواجه هستیم که بنظر می رسد در طراحی برخی جزییات ( نظیر فرم غربیلک فرمان، رودری ها، دریچه های کناری تهویه هوا و سر و شکل مانیتور مجزا و قرار گرفته در بالای پنل مرکزی جلوداشبورد) وامدار و الگوگرفته از برخی خودروهای آلمانی و ژاپنی است. خودروسازی فردا در کاتالوگ خودرو و معرفی اولیه ۵۱۱، تاکید ویژه ای بر روی رعایت مسائل ارگونومیک در طراحی کابین این خودرو (و خصوصا صندلی های آن) دارد.

کابین فردا 511تجهیزات رفاهی و ایمنی

از جمله تجهیزات رفاهی فردا ۵۱۱، می توان به این موارد اشاره داشت: فرمان برقی و دارای قابلیت تنظیم ارتفاع، کنترلرهای سیستم صوتی روی فرمان، کامپیوتر سفری، اتولایت، سانروف برقی، آینه های جانبی تاشو و راهنمادار با تنظیم برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک با فیلتر هوای مجزا، سامانه مالتی‌مدیا همراه با صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی  و بلوتوث/ هندزفری و آنتن بال کوسه ای اشاره کرد.

در بخش تجهزات رفاهی نیز فردا ۵۱۱ نسبتا دست پر ظاهر می شود و علاوه بر تجهیز به امکانات رایجی همچون چراغ های روشنایی روز(DRL)، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و سامانه های کمکی ترمز ABS و EBD، به امکانات مفید و مهمی نظیر سامانه کنترل پایداری الکترونیکی(ESP) و سامانه کمکی حرکتی در سربالایی نیز مجهز شده است. علاوه بر اینها سنسور پارک عقب و دوربین دنده عقب ( همراه با نمایش خطوط راهنما) نیز برای خودرو در نظر گرفته شده است.

مشخصات فنی فردا ۵۱۱

فردا ۵۱۱ به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۰۶ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر مجهز است که این پیشرانه با یک گیربکس ۵ سرعته خودکار دوکلاچه (DCT) جفت و جور می شود و قابلیت تعویض دستی دنده ها نیز در آن فراهم شده است. اگرچه قدرت پیشرانه خودرو ، خصوصا در مقایسه با شماری از رقبای آن در بازار، کاملا عادی و نه چندان هیجان انگیز جلوه می کند، اما بهره گیری فردا ۵۱۱ از گیربکس دوکلاچه خودکار برای آن یک برگ برنده محسوب می‌شود و تا حدودی آن را از رقبای هم کلاس و هم قیمت فعلی اش در بازار متمایز می‌کند.

خودروسازی فردا

فردا ۵۱۱ با اتکا به طراحی مدرن و به روز مجموعه قوای فنی خود و تجهیز به مجموعه ای از تکنولوژی ها ( نظیر STT یا سامانه هوشمند صرفه جویی در مصرف سوخت)، طبق ادعای سازنده و در سیکل ترکیبی صدی تنها حدود ۶.۴ لیتر بنزین می سوزاند که در نوع خود رقم بسیار جالب توجهی به حساب می آید. استاندارد آلایندگی خودرو نیز یورو ۵ است.

همچنین گفتنی است که سیستم تعلیق خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع میل پیچشی بوده و ترمزهای آن در محور جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در محور عقب از نوع کاسه‌ای است.

قیمت فردا ۵۱۱ شرایط فروش و جایگاه در بازار

گروه خودروسازی فردا سدان ۵۱۱ را با مدل ۱۴۰۰ و قیمت نقدی ۴۲۹ میلیون تومان به فروش می‌رساند ( این قیمت تمام شده و نهایی خودرو شامل مالیات بر ارزش افز‌وده، هزینه بیمه، شماره گذاری و… است). موعد تحویل فردا ۵۱۱ نیز ۳۰ روز کاری خواهد بود. همچنین عنوان شده که فردا موتورز برای این خودرو گارانتی معادل ۴ سال یا صدهزار کیلومتر در نظر خواهد گرفت که در بازار خودرو ایران رقم چشمگیری محسوب می شود .

با نگاهی به ابعاد و اندازه ها، مشخصات فنی و قیمت فردا ۵۱۱، می‌توان آن را رقیب مستقیم خودرویی همچون جی ای سی J4 و همچنین هماورد غیرمستقیم برخی از خودروهای داخلی دیگر نظیر دنا پلاس اتوماتیک، سایپا شاهین ، پژو ۲۰۷ اتوماتیک و ام وی ام ۳۱۵ پلاس خطاب کرد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟