اولویت‌های دولت سیزدهم در صنعت خودرو

اولویت‌های دولت سیزدهم در صنعت خودرو به پیشنهاد مرتضی شفیعی

یکشنبه - 30 خرداد 1400

پیشرانه- همان‌طور که در یادداشت‌های پیشین عنوان شد کاندیداهای دوره سیزدهم ریاست جمهوری در زمان مناظره‌ها برنامه مشخصی در ارتباط با صنعت خودرو ارائه نکردند.

پیشرانه- همان‌طور که در یادداشت‌های پیشین عنوان شد کاندیداهای دوره سیزدهم ریاست جمهوری در زمان مناظره‌ها برنامه مشخصی در ارتباط با صنعت خودرو ارائه نکردند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» اما اکنون و بعد از مشخص شدن هشتمین رئیس‌جمهور کشورمان قصد داریم اولویت‌ها و سرفصل‌های مهم صنعت خودرو را که رئیس جدید دولت باید توجه جدی به آن داشته باشد را از سوی کارشناسان و مدیران ارشد صنعت خودرو بازگو کنیم.

مرتضی شفیعی مدیر ارشد صنعت خودرو دراین‌باره معتقد است احترام به رعایت قانون تجارت در مدیریت صنعت خودرو باید ازجمله اقدامات ابتدایی دولت سیزدهم باشد.

او همچنین معتقد است حذف قیمت‌گذاری اجباری و جبران زیان‌های ناشی از قیمت‌گذاری دستوری نیز باید در اولویت اقدامات هشتمین ریس جمهور باشد.

به گفته شفیعی باید دخالت حاکمیت در صنعت خودرو کم و سپس حذف شود و خصوصی‌سازی کامل در صنعت خودرو انجام شود.

این مدیر ارشد صنعت خودرو تسهیل در روابط بین‌الملل جهت انتقال تکنولوژی را نیز یکی دیگر از اولویت‌های دولت جدید در صنعت خودرو می‌داند و معتقد است مانع زدایی از فرایند سرمایه‌گذاری خارجی یکی از مواردی است که رئیس‌جمهور جدید به‌هیچ‌عنوان نباید آن را پشت گوش بی اندازد.

اصلاح تعرفه‌های واردات خودرو کامل و قطعات مخصوصاً برای خودروهای تجاری یکی از مواردی است که شفیعی معتقد است باید به‌سرعت از سوی دولت سیزدهم و رئیس‌جمهور هشتم پیگیری شود.

این مدیر ارشد صنعت همچنین اعتقاد دارد لغو مجوز واردات خودروهای تجاری دست‌دوم نیز باید یکی دیگر از اولویت‌های دولت جدید باشد.

او همچنین معتقد است ارتقاء استاندارهای زیست‌محیطی تا توزیع سرسری سوخت موردنیاز باید متوقف شود.

مرتضی شفیعی در انتها نیز حذف تدریجی یارانه سوخت جهت توجیه‌پذیری اقتصادی پروژه‌های تولید موتورهای کم‌مصرف و خودروهای الکتریکی و هیبریدی را از مهم‌ترین اقداماتی می‌داند که رئیس‌جمهور جدید باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟