انتظار اصلی فعالان صنعت خودرو

انتخاب وزیری کاردان انتظار اصلی فعالان صنعت خودرو/ ضرورت بهبود روند سیاست‌گذاری‌های کلان با هدف بازگشت به ثبات

دوشنبه - 7 تیر 1400

پیشرانه- این روزها فعالان صنعت خودرو نسبت به اعلام رسمی اولویت‌ها و انتظارات خود از رئیس‌جمهور بعدی اقدام می‌کنند اما در این میان اصرار و تأکید بر انتخاب وزیری توانمند و آگاه به سه حوزه صنعت، معدن و تجارت از اصلی‌ترین انتظارات به شمار می‌رود.

پیشرانه- این روزها فعالان صنعت خودرو نسبت به اعلام رسمی اولویت‌ها و انتظارات خود از رئیس‌جمهور بعدی اقدام می‌کنند اما در این میان اصرار و تأکید بر انتخاب وزیری توانمند و آگاه به سه حوزه صنعت، معدن و تجارت از اصلی‌ترین انتظارات به شمار می‌رود.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» بدون شک در شرایطی که بیشتر تصمیمات خودرویی از سوی مدیران دولتی اخذ و با نظارت آن‌ها قابلیت اجرایی پیدا می‌کند، انتخاب وزیری اصلح در کنار تیمی اقتصادی هماهنگ می‌تواند ضمن ایجاد آرامش در بازار و صنعت خودرو، زمینه را برای سرمایه‌گذاری‌های جدید مهیا کند که این امر جز با حضور وزیرانی کار بلد محقق نخواهد شد.

علی شکوهی، فعال و کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با پیشرانه در خصوص انتظارات فعالان این صنعت از رئیس‌جمهور و دولت سیزدهم می‌گوید: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین انتظار همه فعالان صنعت خودرو مشخص کردن یک فرد به‌عنوان وزیر صمت است که شناخت درستی از صنایع مختلف، روابط بین سازمان‌های مختلف و درک درشتی از صنعت و بازرگانی داشته باشد.

وی می‌افزاید: وزیری که بر روی کار می‌آید نباید تنها به صنعت تمایل داشته باشد و از بازار غافل باشد و یا برعکس به حوزه تجارت و بازرگانی روی بیاورد و نسبت به صنعت بی‌توجه باشد بلکه باید این دو بعد را از هم تمیز بدهد و سیاست‌گذاری کلان را به‌درستی درک کند.

این کارشناس صنعت خودرو بابیان این‌که بازگشت ثبات به بازار یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های فعالان اقتصادی است، تصریح می‌کند: یکی از مشکلات اساسی بازار نبود ثبات است به‌طوری‌که شاهد عدم ثبات نرخ ارز و حتی سیاست‌گذاری‌ها و قوانین هستیم. از سوی دیگر اجرای سلیقه‌ای ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌ها و قوانین ابلاغی از سوی مجلس نشان می‌دهد که نیازمند حضور فردی با هدف بازگشت به ثبات و دور شدن از عملکردهای سلیقه‌ای هستیم.

شکوهی ایجاد تعامل با کشورهای مختلف دنیا فارغ از نگاه‌های سیاسی با هدف بهبود شرایط زندگی را از دیگر انتظارات فعالان صنعت خودرو از رئیس‌جمهور آینده اعلام و اظهار می‌کند: در کنار این روند با توجه به شرایطی که در بازار ایجادشده و نگرانی‌هایی که از کاهش ارزش پول و قدرت خرید مردم به وجود آمده این انتظار وجود دارد که روی این قضیه تمرکز بیشتری انجام شود.

وی با تأکید بر کاهش هزینه تأمین پول برای سازمان‌ها اظهار می‌کند: اختصاص تسهیلات بلندمدت با نرخ بهره پایین‌تر به خریداران می‌تواند ضمن افزایش قدرت خرید شرایط خرید خودرو را تسهیل کند.

شکوهی در ادامه بر انتخاب فردی به‌عنوان رئیس‌کل بانک مرکزی با هدف اخذ تصمیمات کلان بهتری در مباحث اقتصادی می‌گوید: در راستای این موضوع، انتخاب وزیری کارآمد به‌عنوان وزیر اقتصاد نیز می‌تواند منجر به تعمیم این نگاه شود. در همین حال لازم است اعضای کابینه‌ای که انتخاب می‌شوند نیز بیشترین هماهنگی را با هم داشته باشند تا شاهد یکدستی بیشتر در بین ارگان‌های مختلف باشیم.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟