اختلاف با مشتريان در سايپا

تشكيل اتاق داوری و حل اختلاف احتمالی با مشتريان در سايپا

دوشنبه - 7 تیر 1400

پیشرانه- با امضاي موافقت‌نامه داوري بين گروه خودروسازي سايپا و معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري كل استان تهران، اتاق داوري و حل اختلاف براي رسيدگي به دعاوي و اعتراض احتمالي تشكيل شد تا تفاهم و توافق با مشتريان جايگزين رسیدگی‌های قضائي شود.

پیشرانه- با امضاي موافقت‌نامه داوري بين گروه خودروسازي سايپا و معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري كل استان تهران، اتاق داوري و حل اختلاف براي رسيدگي به دعاوي و اعتراض احتمالي تشكيل شد تا تفاهم و توافق با مشتريان جايگزين رسیدگی‌های قضائي شود.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری كل استان تهران پس از بازديد خط توليد خودرو شاهين و امضاي توافق‌نامه همكاري با مديرعامل گروه خودروسازي سايپا، اظهار كرد: امروز بازديد خوبي از خط توليد محصول جديد گروه خودروسازي سايپا داشتيم كه توليد و عرضه اين محصول به‌روز و استاندارد در كنار خروج پرايد از خط توليد در شرايط تحريم می‌تواند ازجمله مهم‌ترین سرفصل‌های عملكردي سايپا در دو سال گذشته باشد.

علي ديزجي در ادامه به امضاي موافقت‌نامه همكاري با سايپا نيز اشاره كرد و افزود: در سند تحول قضائي كه به تائيد مقام معظم رهبري نيز رسيده، لازم بود به دستگاه‌هایی كه فراواني پرونده دارند رسيدگي شود كه ازجمله اين دستگاه‌ها خودروسازان داخلي هستند.

وي ادامه داد: در سند تحول راهكارهاي مختلفي براي تحقق اين هدف در نظر گرفته‌شده است كه با توجه به نوع اختلاف‌ها و دعاوي مطرح‌شده در اكثر اين پرونده‌ها، تصميم گرفته شد از منظر پيشگيري وارد شويم و مسئله را كنترل كنيم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران افزود: شاخص ديگري كه در سند تحول قضائي مورداشاره قرارگرفته، رسیدگی‌های جايگزين است كه از طريق اتاق‌های داوري و حل اختلاف انجام می‌شود.

وي با اشاره به اينكه بسياري از دعاوي و اختلافاتي كه به مراجع قضائي كشيده می‌شود، موضوعاتي است كه با تفاهم و مذاكره شركت و مشتري قابل‌رفع است، ادامه داد: بر اساس همين موضوعات و پيگيري و همراهی‌هایی كه از سوي گروه خودروسازي سايپا صورت گرفت، تفاهم‌نامه امروز امضا شد و اميدواريم اين اقدام به كاهش قابل‌توجه پرونده‌هاي اين حوزه در سال ۱۴۰۰ منجر شود.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا نيز پس از امضاي اين تفاهم‌نامه با اشاره به دومين ديدار مديران ارشد اين گروه خودروسازي با مديران دستگاه قضا در هفته قوه قضائيه اظهار كرد: خوشبختانه طي سال‌های اخير با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئيسي، قوه قضائيه در حمايت از توليدكنندگان همت و تلاش همه‌جانبه‌ای را به كار بستند و اين حمایت‌ها امروز به منصه ظهور رسيده است.

سید جواد سليماني با بيان اينكه نتيجه توجه و حمايت قوه قضائيه در دو سال اخير از صنعت كشور امروز منشأ خير براي توليدكنندگان شده است، افزود: اميدواريم با ادامه اين روند، در آینده‌ای بسيار نزديك مانع زدایی و پشتيباني كامل از توليد كشور محقق شود تا شاهد جهش بيشتر توليد و دستيابي به اهداف اقتصاد مقاومتي در كشور باشيم.

توليد شاهين و حذف پرايد دو اقدام جهادي سايپا در شرايط تحريم

قائم‌مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نيز پس از بازديد خط توليد محصول شاهين، طراحي، توليد و عرضه خودرو ايمن و به‌روز شاهين سايپا را موفقيتي توصيف كرد كه از تلاش، تعهد و تخصص كاركنان و مديران سايپا در شرايط تحريم به‌دست‌آمده است.

رضا مسعودی فر در ادامه به خروج خودرو پرايد از خط توليد سايپا در سال گذشته نيز اشاره كرد و گفت: اين خودرو هم به لحاظ اطمينان در برابر سارقان و هم ازنظر ايمني در سوانح رانندگي، بخش زيادي از ورودي پرونده‌هاي دستگاه قضا را تشكيل می‌داد و با توجه به سهم قابل‌توجه آن از تيراژ توليد و درآمدهاي گروه خودروسازي سايپا، حذف از سبد محصولات و توقف توليد آن يك اقدام جهادي بود كه توسط مهندس سليماني اجرا شد.

گفتني است بر اساس موافقت‌نامه همكاري بين گروه خودروسازي سايپا و دادگستري كل استان تهران، با ايجاد يك اتاق داوري و حل اختلاف در سايپا، برخي از دعاوي و اعتراض‌های احتمالي مشتريان در حوزه قراردادهاي فروش خودرو و قطعات با تفاهم و توافق شركت و مشتري حل‌وفصل و از ايجاد پرونده‌هاي قضائي جلوگيري می‌شود.

ايجاد اين اتاق داوري در راستاي كاهش مراجعه مردم به مراجع قضائي و تسريع در حل‌وفصل اختلافات بر اساس ماده ۱۱۶ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه صورت گرفته است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟