بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت

بیم و انتظار در بازار خودرو

پنجشنبه - 10 تیر 1400

پیشرانه- هفته‌ای که گذشت بازار خودرو با اخبار داغ مختلفی بود، قیمت خودرو اما در بازار با ثبات تقریبی همراه بود، خودروها خیلی تغییر قیمت نداشتند و در برخی شرایط با توجه به شرایط فروشنده و یا علاقه خریدار شاهد تغییر اندک قیمت خودروها بودیم اما نه به‌صورت کلی.

پیشرانه- هفته‌ای که گذشت بازار خودرو با اخبار داغ مختلفی بود، قیمت خودرو اما در بازار با ثبات تقریبی همراه بود، خودروها خیلی تغییر قیمت نداشتند و در برخی شرایط با توجه به شرایط فروشنده و یا علاقه خریدار شاهد تغییر اندک قیمت خودروها بودیم اما نه به‌صورت کلی.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» ابتدا از برخی اخبار مهم هفته گذشته بگوییم:

عدم عرضه خودرو

عدم عرضه خودرو در بورس توسط صالحی نیا معاون وزارت صمت که اعلام کرد: اهداف ما جلوگیری از زیان خودروسازان، به حداقل رساندن حاشیه سود قیمت، افزایش تولید و تنوع محصولات و به تعادل رساندن شرایط برای خرید خودروهای داخلی است و به خاطر همین هم می‌گوییم که هنوز شرایط خوبی برای ورود خودرو به بورس مهیا نشده است و ما همچنان در پشت سنگرها برای منافع مردم با نمایندگان مجلس چانه‌زنی می‌کنیم؟!

*ارائه صورت مالی سال ۱۳۹۹ ایران خودرو که ۱۴.۳ میلیارد تومان برای تبلیغات و ۲۰.۷ میلیارد تومان هزینه پارکینگ خودروها که به عبارتی روزانه ۳۹ میلیون تومان هزینه تبلیغات و ۵۷ میلیون تومان هزینه پارکینگ کلی سروصدا در عامه مردم ایجاد کرده که اگر خودروها را برای رانت و فساد دپو نمی‌کردند نیازی به هزینه پارکینگ نمی‌بود و بجای آن سعی در تولید و بهبود کیفیت خودروهای عرضه‌شده می‌گذاشتند وضعیت امروز را شاهد نبودیم و مسئله بعدی برای کدام محصول کجا تبلیغ‌شده است؟ مردمی که ناچار هستند از گروه‌های خودروساز بی‌کیفیت و سیاست‌های لابی‌گری دولت از تولیدات داخل استفاده نمایند؟ و هزاران سؤال که همچنان بدون جواب می‌ماند!

دعوای تمام‌نشدنی برگ سبز و سند رسمی

سازمان ثبت: برگ سبز خودرو سندیت ندارد

دیوان عدالت اداری: برگ سبز خودرو سندیت دارد

برگ سبز خودرو سند عادی است و نه رسمی، دیوان عدالت اداری صلاحیت نسخ قانون را ندارد و مقرر شد طی ۳ هفته ‌آینده کشمکش و درگیری‌های ارگان‌های وابسته به این قانون حل‌وفصل شود.

کاهش تولید ایران خودرو

کاهش ۶ درصدی تولیدات ایران خودرو در سال جاری و مانور خودروی تارا که بحث داغ این روزهای ایران خودرو است.

معرفی خودروهای مثلاً جدید

معرفی ۲۰۷ دو رنگ R، رونمایی از شاهین R دو رنگ نیز توجه مخاطبان این حوزه را به خود جلب کرده که چقدر طی این سال‌ها با رشد عجیب‌وغریبی در صنعت خودرو مواجه شده‌ایم که می‌توانیم امروز با برندهای روز دنیا مقایسه شویم!

بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت

بررسی‌های میدانی از بازار خودرو نشان می‌دهد که بنیان کنونی در بازار بر پایه انتظار استوار است. خریداران اگرچه در بازار حضور دارند اما منتظر کاهش قیمت‌ها هستند و از آن‌طرف فروشندگان منتظر ثبات در بازار و حفظ سرمایه خود برای آینده دولت سیزدهم هستند و همچنان سردرگم هستند. برای تعیین دقیق قیمت یک خودرو باید هرروز در سایت‌های مختلف با فروشندگان یا نمایشگاه داران تماس گرفت که قیمت خود را با دلار بروز رسانی می‌کنند!

خودروهای وارداتی با توجه به اینکه در حال رکود نسبی به سر می‌برند در این هفته شاهد افزایش اندک قیمت خودرو بودیم و صاحبان خودروها رغبت زیادی به فروش نشان نمی‌دهند و معاملات بیشتر بر روی خودروهای هیوندای بوده و سوناتا ۲۰۱۷ با قیمت ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان در بازار معامله و همچنین سوناتا هیبریدی در ۳ تیپ مختلف از ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تا ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان معامله‌شده است.

در مهم‌ترین معاملات پژو پارس مدل ۱۴۰۰ از قیمت ۲۴۰ تا ۳۴۰ خریدوفروش شد، سمند EF7 مدل ۱۴۰۰ با قیمت ۲۴۰ میلیون تومانی و ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۲۱۴ میلیونی و در مهم‌ترین معاملات سایپا قیمت پراید (۱۱۱) مدل ۱۳۹۹ ۱۳۵ میلیون تومان، ساینا با ۱۴۸ میلیون تومان و کوییک R با قیمت ۱۶۱ میلیون تومان و شاهین ۲۹۲ میلیون تومان در بازار معامله شد که نشان‌دهنده افزایش قیمت بازار در خودروهای داخلی نسبت به هفته گذشته است و می‌توان چنین نتیجه‌گیری کرد که روند قیمت در بازار خودرو عیناً دلار را دنبال می‌کند و با افزایش نرخ ارز قیمت‌ها در بازار خودرو صعودی می‌شوند و با کاهش نرخ ارز ریزش قیمت‌ها را هرچند کم رو به کاهش می‌گذارند.

نوشته: بیتا راد

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟