ام وی ام 315 جدید

ام وی ام ۳۱۵ جدید و هر آنچه باید درباره این هاچ بک دانست

یکشنبه - 24 آذر 1398

پیشرانه- کلاس خودروهای هاچ بک در بازار ایران همواره بسیار محبوب و پرطرفدار بوده و این موضوع، مخصوصاً طی حدوداً ۲۰ سال اخیر نمود بیشتری پیداکرده است.

پیشرانه- کلاس خودروهای هاچ بک در بازار ایران همواره بسیار محبوب و پرطرفدار بوده و این موضوع، مخصوصاً طی حدوداً ۲۰ سال اخیر نمود بیشتری پیداکرده است که یکی از این خودروها ام وی ام ۳۱۵ جدید است.

به گزاش وب سایت خبری «پیشرانه» اگر به اوایل دهه ۸۰ و آن سال‌هایی که فرانسوی هاچ بک ۲۰۶ را به‌تازگی وارد بازار ایران کردند و جزو محبوب‌ترین خودروها بین جوانان محسوب می‌شد برگردیم، یا به دورانی که در دهه ۹۰ شرکت ایران خودرو ساندرو را وارد بازار کشورمان کرد، کاملاً متوجه اقبال خوب ایرانی‌ها به این خودروهای کوچک شهری خواهید شد.

در این مقاله قصد داریم یکی از هاچبک های پرطرفدار چینی بازار کشورمان یعنی ام وی ام ۳۱۵ را به‌صورت کوتاه معرفی کنیم.

۳۱۵ یکی از قدیمی‌ترین محصولات در حال تولید مدیران خودرو است. نام اصلی این خودرو چری فالوین ۲ است که از سال ۲۰۰۹ به سبد محصولات چری اضافه شد و در ایران از سال ۱۳۹۱ با نام ام‌ وی ام ۳۱۵ عرضه‌شده است.

در سال ۱۳۹۴ نیز مدیران خودرو نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ ۳۱۵ را تولید و به بازار عرضه کرد. این خودرو در ابتدا در دو نسخه هاچ بک و سدان لیفت‌بک تولید میشد اما چند وقتی است که تولید نمونه سدان آن متوقف‌شده و صرفاً به‌صورت هاچ بک به بازار عرضه می‌شود.

ام وی ام ۳۱۵ جدید که جزو پرفروش‌ترین خودروهای شرکت مدیران خودرو است، یک ماشین هاچبک شهری است که بیش از هر چیز، چهره این ماشین به فروشش کمک کرده و در بقیه موارد ماشین یکی از هاچبک های موفق بازار است.

طراحی ام وی ام ۳۱۵ جدید برگرفته از شیوه و نگرش جدید و مفهومی شرکت چری است. این طرح از عناصر طبیعی الهام گرفته است، خطوط تیز و ایرودینامیک و تناسب بسیار خوب است که توسط یک شرکت معتبر ایتالیایی طراحی شده است.

در بدو ورود MVM 315 NEW به بازار کشور، این خودرو در دو نوع هاچبک و سدان به فروش می‌رسید، اما رفته‌رفته با کاهش فروش نسخه سدان، عرضه این خودرو به‌طور کامل متوقف شد و در حال حاضر تنها نسخه اسپرت مدل هاچبک آن به بازار عرضه می‌شود. جالب است که بدانید نسخه اسپرت ۳۱۵ فیس‌لیفت نیز به دو تیپ لاکچری و اکسلنت تقسیم‌بندی می‌شود و در حال حاضر تنها نسخه اکسلنت برای مشتریان قابل سفارش بوده و عرضه سایر تیپ‌ها به‌طور ناگهانی متوقف‌شده است!

طراحی داخلی و بیرونی

طراحی ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک جدید برگرفته از شیوه و نگرش جدید و مفهومی شرکت چری است. این طرح از عناصر طبیعی الهام گرفته است، خطوط تیز و ایرودینامیک و تناسب بسیار خوب است که توسط یک شرکت معتبر ایتالیایی طراحی شده است.

ام وی ام ۳۱۵ جدید دارای ظاهری ساده و اسپرت است. در کل طراحی ظاهری نمونه فیس‌لیفت شده این هاچ بک شهری، نمره خوبی به خود اختصاص می‌دهد. جلوپنجره کوچک، چراغ‌های جلو کشیده و آرایش هماهنگ ورودی دریچه هوا با سایر بخش‌های سیاه‌رنگ سپر از نمونه تغییرات در نمای روبه‌رو MVM 315 است. در نمای کناری و عقب خودرو شاهد تغییرات جزئی نسبت به نسخه پیشین آن هستیم که البته هماهنگی بین تمام نماها رعایت شده و اجزای ظاهری ام وی ام ۳۱۵ کنار هم ظاهر خوبی به آن داده است.

ظاهر این خودرو از نمونه قبل خود جذاب‌تر و دوست‌داشتنی‌تر شده و اولین تغییری که به چشم می‌آید نمای جلوی خودرو است که به‌کل تغییر کرده، چراغ‌های جلو به شکل چشم طراحی شده و جلوپنجره مشکی و سپر به آن فرم اسپورتی می‌دهد. در قسمت عقب هم سپر و چراغ‌ها نیز مورد تغییر قرارگرفته‌اند.

چراغ‌های مه شکن ام وی ام ۳۱۵ جدید به‌صورت دایره‌ای هستند و در داخل قاب پلاستیکی مشکی‌رنگ آرام‌گرفته و هماهنگی زیبایی با بخش‌های مختلف دارد. خطوط برجسته جانبی که یکی از چراغ عقب و دیگری از گلگیر عقب شروع و به گلگیر جلو ختم می‌شوند، بارزترین المان‌های نمای جانبی هستند. در نمای عقب نیز با تغییراتی در سپر و چراغ‌ها ایجادشده و همین بر جذابیت خودرو افزوده است.

کابین خودرو با تغییراتی همراه بوده است، تغییراتی که نشان از حس زیبایی‌شناسی طراحان آن دارد. در طراحی داشبورد از دورنگ استفاده‌شده است و همین امر، نمایی چشم‌نواز را در برابر دیدگان شما قرار می‌دهد. خطوط برجسته روی داشبورد به شیوه‌ای جذاب در کنار هم قرارگرفته‌اند ولی فقط زیبایی بصری دارند و به دلیل شیب‌دار بودن سطوح آن، عملاً فضایی برای قرار دادن اشیا بر روی داشبورد ندارید. از امکانات این خودرو می‌توان به صفحه‌نمایش ۷ اینچی لمسی،GPS فارسی، صندلی چرمی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و … اشاره نمود.

مشخصات فنی

از آنجایی MVM 315 H یک هاچ بک ارزان‌قیمت چینی به‌منظور مصارف شهری است نباید از آن انتظار موتوری قدرتمند و سواری هیجان‌انگیزی داشته باشیم. پیشرانه در نظر گرفته‌شده برای ام وی ام ۳۱۵ از نوع ۱۵۰۰ سی‌سی تنفس طبیعی بوده و قدرتی معادل ۱۰۷ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۰ نیوتون متر را ارائه می‌کند.

حداکثر سرعت این خودرو ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت اعلام‌شده است و طبق تست‌های انجام‌شده می‌تواند در مدت‌زمان تقریبی ۱۳ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. پیشرانه ۱۵۰۰ سی‌سی این خودرو در مقایسه با پیشرانه TU5 خودرو ۲۰۶ با دوام تر و کم استهلاک تر بوده و ایرادات کمتری به آن وارد است. گیربکس ۵ دنده دستی ام وی ام از کیفیت متوسطی بهره‌مند‌است و انتظار زیادی نباید از آن داشت.

ایمنی و گارانتی ام وی ام ۳۱۵ جدید

ازنظر ایمنی می‌توان گفت که ام وی ام ۳۱۵ جدید در تست‌های تصادف موفق به دریافت ۴ ستاره ایمنی از سازمان ایمنی تصادفات چین (C NCAP) شده است که نسبتاً مناسب به نظر می‌رسد. ام وی ام ۳۱۵ به دو کیسه هوا برای سرنشین جلو و راننده مجهز است. ترمز چرخ‌های جلو در این خودرو دیسکی و در چرخ‌های عقب از نوع کاسه‌ای بوده که به همراه سیستم‌های ABS و EBD به‌عنوان سیستم متوقف کننده این خودرو به کار گرفته‌شده‌اند.

داشتن کیسه ایمنی برای سرنشینان جلو، سیستم ترمز ABS و EBD، سنسور دید عقب و … به همراه طراحی مناسب این خودرو توانسته‌اند ایمنی تقریباً قابل قبولی را به وجود آورند. شایان‌ذکر است که گارانتی این خودرو توسط مدیران خودرو ۳ سال یا ۷۰ هزار کیلومتر است.

رقبا

از دیگر رقبای ام وی ام ۳۱۵ جدید اسپرت هم می‌توانیم به برلیانس H320، پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ دستی، برلیانس H220 اتوماتیک اشاره‌کنیم که بدون شک پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۷ با توجه به بازار خریدوفروش بهتر در اولویت خرید قرار دارند.

قیمت ام وی ام ۳۱۵ جدید

در حال حاضر قیمت مدل ۹۸ صفرکیلومتر خودرو ام وی ام ۳۱۵ جدید مبلغی در نمایندگی‌های مدیران خودرو حدود ۱۴۵ میلیون تومان است. این خودرو نیز همانند سایر خودروهای چینی در بازار دست‌دوم کاهش قیمت بیشتری را تجربه خواهد کرد که با خرید نسخه‌های دست‌دوم این خودرو می‌توانید از این امر جلوگیری کنید. قیمت صفرکیلومتر این خودرو در بازار آزاد حدود ۱۲۵ میلیون تومان است، نکته جالب‌تر این است خودروی ۳۱۵ اسپرت اکسلنت در سال ۹۶ قیمتی حدود ۳۶ میلیون تومانی داشت.

باوجود شرایط فروش‌های اقساطی مناسب مدیران خودرو نیز خرید ام وی ام ۳۱۵ تقریباً آسان‌تر خواهد شد. خرید ام وی ام ۳۱۵ برای مشتریانی که به دنبال دوام بیشتر و مصرف طولانی‌مدت تر هستند گزینه منطقی‌تری خواهد بود ولی در نقطه مقابل برای مشتریانی که خودروهایی باقابلیت فروش سریع و یا کاربری اسپورت تر و هندلینگ بهتر هستند چندان مناسب نخواهد بود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟