جتا VS7

باز کردن گالری تصاویر
1.4 لیتری
148 اسب بخار
اتوماتیک 6 سرعته
دیفرانسیل جلو
توربو شارژ
مشاهده سایر مشخصات
مزایا
پلت‌فرم فولکس واگن
سواری خوب
معایب
آپشن کم
برند ناشناخته

شرکت فولکس واگن بعد از مشاهده محبوبیت سدان جتا تصمیم گرفت با همکاری کمپانی فاو یک برند جدید خودرویی به نام جتا در کشور چین تاسیس کند. جتا با فیس لیفت محصولات نسبتاً اقتصادی فولکس واگن، تولیدات خود را به عنوان خودروهای جدید در چین و سایر کشورها به فروش می‌رساند. جتا VS7 یک کراس اوور متوسط است که جزو اولین تولیدات این شرکت آلمانی چینی محسوب می‌شود.

این خودرو به همراه دو محصول دیگر، به‌واسطه شرکت ماموت خودرو و مکث موتور به ایران آمده است. به همین دلیل قصد داریم تا به بررسی جتا VS7 بپردازیم و مشخصات فنی، امکانات، قیمت و سایر خصوصیات این خودرو را به اطلاع شما برسانیم.

بررسی طراحی

جتا وی اس ۷ از پلتفرم مشترک با محصولاتی همچون اشکودا کاروک و سئات تاراکو استفاده می‌کند و همین قضیه باعث می‌شود تا طراحی بدنه آن نیز به محصولات فولکس واگن شباهت داشته باشد. به‌ویژه در نمای جانبی می‌توان مشابهت استایل این خودرو با تولیدات اقتصادی برندهای زیرمجموعه فولکس واگن را تا حد زیادی مشاهده کرد.

البته نمای جلو به طور کامل تغییر کرده و در اصطلاح چینی‌سازی شده است؛ جلو پنجره کهکشانی به همراه لوگوی بزرگ برند جتا و طراحی تقریبا ساده چراغ‌ها، مهمترین شاخصه‌های نمای روبرو هستند که چهره‌ای خانوادگی و تا حدودی خشن را برای این کراس اوور سایز متوسط به وجود آورده‌اند.

به طور کلی می‌توان گفت که طراحی این خودرو به اندازه محصولات جدید چینی جذاب و اسپرت به نظر نمی‌رسد اما با توجه به بهره‌گیری از طراحی محصولات آلمانی، می‌تواند تا حد زیادی روی عناصری همچون پختگی و اصالت ظاهری مانور بدهد و از این جهت مشتریان را به سمت خود جلب کند.

طراحی داخلی این خودرو شباهتی به محصولات فولکس واگن ندارد، البته سادگی آن با طراحی بیرونی تناسب دارد اما نمی‌توان زیبایی و هیجان خاصی در فرم داشبورد و رودری های جتا VS7 احساس کرد.

استفاده از پلاستیک خشک یکی از نکات منفی است که حداقل می‌شد در بخش‌هایی از داشبورد به کار نرود و با مواد نرم جایگزین شود. کیفیت این پلاستیک در نوع خود قابل قبول است و می‌تواند موجبات رضایت نسبی کاربران را به دنبال بیاورد.

فاصله بین محور چرخ‌های این خودرو معادل ۲۷۳۰ میلی‌متر است که تقریبا در حد خودروهایی همچون فیدلیتی پرایم بوده و کابینی نسبتا جادار را در ردیف اول و دوم برای سرنشینان فراهم می‌آورد.

مشخصات فنی جتا VS7

شرکت فولکس واگن و کمپانی فاو تصمیم گرفته‌اند تا موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ به قدرت ۱۵۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر را در فهرست مشخصات فنی جتا VS7 جا بدهند.

این موتور که ساخت کمپانی فولکس واگن است، با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک آیسین همراه شده تا جتا VS7 را به یک شاسی بلند دیفرانسیل جلو تبدیل کند. این خودرو چیزی حدود ۱۴۲۵ کیلوگرم وزن دارد و از آنجا که حداکثر توان خروجی موتور نیز رقمی قابل قبول به نظر می‌رسد، می‌توان انتظار داشت که شتاب صفر تا صد جتا VS7 نزدیک به ۱۱ ثانیه باشد. این میزان چابکی برای بازار ایران به عنوان یک کراس خانوادگی کاملا مقبول است و در سطح سایر رقبای چینی قرار می‌گیرد.

در مورد میانگین مصرف سوخت جتا VS7 نیز می‌توان انتظار داشت که این خودرو رقمی در حدود ۷ تا ۷.۴ لیتر بنزین در ازای پیمایش هر ۱۰۰ کیلومتر به طور میانگین بسوزاند.

خوشبختانه سیستم تعلیق محور عقب جتا VS7 از نوع مالتی لینک مستقل است که باعث می‌شود هندلینگ و پایداری خودرو در پیچ‌ها ارتقا پیدا کند. بدین ترتیب احتمال بروز حرکات عرضی شدید و یا بیش فرمانی در هنگام پیچیدن، کاهش پیدا خواهد کرد.

آپشن ها و امکانات

جالب است بدانید که نسخه‌های فول آپشن جتا VS7 با تنوع تقریبا مناسبی از آپشن‌های رفاهی و ایمنی در کشور چین به فروش می‌رسند.

موارد زیر جزو مهمترین آپشن‌های نسخه‌های فول آپشن جتا VS7 در بازار چین هستند:

کیسه‌های هوای جلو و جانبی و پرده‌ای- کروز کنترل هوشمند- حسگرهای پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین عقب- ترمز پارک برقی اتو هلد- سانروف پانوراما برقی- سیستم مالتی مدیا لمسی- سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل توقف در سربالایی- تهویه اتوماتیک- ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای- سنسور باران، دیلایت، اتولایت

قیمت جتا VS7

قیمت جتا VS7 در بازار چین از ۱۶ هزار دلار شروع می‌شود و تا ۱۹۵۰۰ دلار ادامه پیدا می‌کند. این خودرو هم اکنون و در زمان انتشار این مطلب ۲ میلیارد و ۵۳۵ میلیون تومان تعیین شده است

نویسنده حسین باباپور

مشخصات فنی

موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ
حجم موتور 1.4 لیتری
تنفس موتور توربو شارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 148 اسب بخار
حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر
جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته
شتاب ۰ - ۱۰۰ 9.7 ثانیه
مصرف سوخت داخل شهر 8
مصرف سوخت ترکیبی 7.4

موارد ایمنی

ABS - EBD - BA - TCS - ESP - HSA

ویژگی های رفاهی

ترمز پارک برقی، سیستم ورود بدون کلید، کروز کنترل

نظر شما چیست؟