لاماری ایما فول‌آپشن با پسوند X معرفی شد + گزارش تصویری

سه شنبه - 24 مرداد 1402

پیشرانه – لاماری ایما در تیپ جدید X به امکانات ایمنی و رفاهی که از اول باید از آنها بهره می‌بُرد، مجهز شد؛ آغاز عرضه برای اواخر پاییز برنامه‌ریزی شده است.

پیشرانه – لاماری ایما در تیپ جدید X به امکانات ایمنی و رفاهی که از اول باید از آنها بهره می‌بُرد، مجهز شد؛ آغاز عرضه برای اواخر پاییز برنامه‌ریزی شده.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ، آرین پارس موتور روزگذشته از نمونه فول‌آپشن لاماری ایما، با پسوند X رونمایی کرد. این خودرو در ظاهر، با جزئیات اسپرتی‌تر زیر سپرهای جلو و عقب، و همچنین پارکابی‌ها، از نمونه عادی ایما متمایز شده. همچنین بر روی رینگ‌های متمایزی نسبت به لاماری ایما معمولی سوار است. اما تفاوت اصلی این دو را باید در فضای داخلی جستجو کرد، جایی که بالاخره شاهد اضافه شدن امکانات ایمنی و رفاهی متناسب با خودرویی در این سطح و رده قیمتی هستیم.

لاماری ایما ایکس در مقایسه با نمونه عادی لاماری ایما به صندلی برقی راننده و سرنشین کناری جلو (با قابلیت تنظیم در ۸ جهت برای راننده) مجهز شده و از ماساژور صندلی راننده، درب برقی صندوق بار، سیستم دید ۳۶۰ درجه ، هشدار نقاط کور راننده، هشدار احتمال برخورد از جلو و هشدار انحراف از مسیر بهره می‌برد. در ضمن، چراغ‌های اصلی جلو نیز به LED تغییر یافته است.

در کنار این امکانات جدید، ترکیب نمایشگرهای دوتایی ۱۰.۲۵+۱۰.۲۵ اینچی را در کابین لاماری ایما ایکس نیز شاهد هستیم. کروز کنترل، حالت‌های عادی، اکو و اسپرت برای رانندگی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور و باران، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب و کول باکس، از دیگر امکانات مشترک بین نمونه های عادی و ایکس لاماری ایما هستند.

در بخش ایمنی نیز هشت ایربگ در ۱۲ نقطه، ABS به همراه EBD، ترمز پارک برقی، اتوهلد، ESP، کنترل خودرو در سرازیری، کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل هرزگردی، سیستم ترمز کمکی، دوربین دنده عقب، دوربین ثبت وقایع، پایش فشار باد تایرها و سنسور دنده عقب از جمله امکانات مشترک دو تیپ عادی و ایکس هستند.
محرک لاماری ایما X همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ نمونه عادی است که با ۱۹۵ اسب بخار قدرت، توان تولید ۲۸۵ نیوتن متر گشتاور را داشته، از طریق گیربکس هفت سرعته دو کلاچه Wet چرخ های جلو را به حرکت درمی‌آورد. عرضه لاماری ایما X به بازار، برای اواخر پاییز برنامه‌ریزی شده و احتمالا زمستان امسال اولین سری آن، تحویل مشتریان خواهد شد.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟