رنو مگان RS

رنو مگان و پسوند R برای RS Trophy

دوشنبه - 4 شهریور 1398

پیشرانه- رنو مگان به تصور بسیاری صرفاً همان نسلی است که در بازار کشورمان حضور داشت، درحالی‌که این نام امروزه تبدیل به یکی از خودروهای ارزان‌قیمتِ داغ بازار اروپا شده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

به گزارش وب سایت خبری پیشرانه مهندسان رنو اسپرت به‌تازگی بسته عملکردی جدیدی موسوم به Trophy-R برای مگان RS ارائه کرده‌اند که با کاهش وزن ۱۳۰ کیلوگرمی و بهره‌گیری از قلب ۱.۸ لیتری ۲۹۶ اسب بخاری و ۴۰۰ نیوتن‌متری مجهز به توربوشارژر اقتباسی از خودروهای فرمول یک، عملکرد بسیار جذابی را رقم می‌زند.

رنو مگان Trophy-R به کاپوتی از جنس کامپوزیت کربن، دیفیوزر تمام کربنی عقب، سیستم اگزوز تیتانیومی ساخت برند Akrapovi، رینگ‌های آلیاژی سبک‌وزن ۱۹ اینچی سفارشی، محور عقب اختصاصی سبک‌وزن، سامانه مکش هوای سفارشی، سیستم تعلیق بهینه‌سازی شده با اجزای جدید و عملکرد محور و باتری پرقدرت DESS مجهز شده است.

رنو مگان Trophy-R با تکیه بر نسبت قدرت به وزن ۲۲۷ اسب بخار بر تن می‌تواند طی تنها ۵.۴ ثانیه از ایست کامل به تُندی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعات دست یابد.

مطابق انتظار در کابین این نسخه نیز تغییرات محسوسی به چشم می‌خورد.

رنو مگان RS
رنو مگان RS

صندلی‌های جلو از نوع کامپوزیتی مسابقه‌ای بوده و صندلی‌های عقب جای خود را به محل قرارگیری یکدست کامل رینگ و لاستیک مخصوص پیست داده‌اند. پنجره‌های عقب ثابت هستند و در تمامی پنجره‌ها از پنل‌های بسیار نازک‌تر استفاده‌شده است. نمایشگر مرکزی ۸.۷ اینچی داشبورد نسخه Trophy نیز در این مدل جای خود را به نمونه کوچک‌تر ۷ اینچی می‌دهد. تیراژ تولید این رنو به ۵۰۰ دستگاه محدودشده که از این تعداد، ۳۰ دستگاه مشخصات و تجهیزات بازهم خاص‌تری نسبت به ۴۷۰ دستگاهِ دیگر خواهند داشت.

گفتنی است طرح اولیه این خودرو در سال ۱۹۸۸ توسط شرکت رنو ارائه و سپس به افتخار مگان سودیت طراح معروف فرودگاه برست به نام رنو مگان نامگذاری شد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟