رونمایی از خودروهای جدید وارداتی سوزوکی + عکس
از سوی راسا موتور خاورمیانه انجام شد

رونمایی از خودروهای جدید وارداتی سوزوکی + عکس

یکشنبه - 13 اسفند 1402

راسا موتور خاورمیانه به‌عنوانی از شرکت‌های فعال در دور جدید واردات خودرو در ایران، روز گذشته از ۴ مدل خودرو سوزوکی به‌عنوان محصولات جدید این شرکت رونمایی کرد. در این مراسم از ۴ مدل خودرو گرند ویتارا هیبریدی در نسخه‌های دوچرخ و چهارچرخ محرک، خودرو شاسی‌بلند جیمنی در نسخه ۳ و ۵ درب و سوزوکی […]

راسا موتور خاورمیانه به‌عنوانی از شرکت‌های فعال در دور جدید واردات خودرو در ایران، روز گذشته از ۴ مدل خودرو سوزوکی به‌عنوان محصولات جدید این شرکت رونمایی کرد.

در این مراسم از ۴ مدل خودرو گرند ویتارا هیبریدی در نسخه‌های دوچرخ و چهارچرخ محرک، خودرو شاسی‌بلند جیمنی در نسخه ۳ و ۵ درب و سوزوکی فرانکس هیبرید رونمایی شد.

سوزوکی فرانکس

به نظر می‌رسد شرکت سوزوکی برای مدل ۲۰۲۳ کراس‌اوور فرانکس خود، تنوع قابل‌توجهی ازنظر انتخاب موتور و سیستم محرکه ارائه کرده است. این خودرو در سه نوع موتور توربو شارژر نیمه هیبرید، تنفس طبیعی نیمه هیبرید و بنزینی توربو عرضه می‌شود.

طبق اعلام شرکت راسا موتور به‌عنوان نمایندگی انحصاری سوزوکی در ایران، مدل وارداتی به کشورمان از نوع تنفس طبیعی هیبرید خواهد بود. موتور این مدل مجهز به یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری به همراه یک موتور الکتریکی ۲ کیلووات است که توان تولیدی ترکیبی ۱۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن‌متر گشتاور را فراهم می‌کند. قدرت تولیدی از طریق یک جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

سوزوکی گرند ویتارا هیبرید

سوزوکی گرند ویتارا هیبرید مدل ۲۰۲۳ دارای طراحی داخلی و ظاهری منحصربه‌فردی است که با نگاهی به آن می‌توان دریافت طراحان سعی در ارائه ظاهری مدرن و جوان‌پسند برای جذب مشتریان جدید داشته‌اند.

سوزوکی گرند ویتارا در نسل جدید خود با پیشرانه‌های هیبرید وارد بازار ایران شده است. این خودروی کامپکت اس‌یووی در دو نوع مایلد هیبرید و اسمارت هیبرید عرضه می‌شود.

نسخه مایلد هیبرید گرند ویتارا مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری هیبرید هوشمند است که شامل یک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی ۱۲ ولتی به همراه بسته باتری لیتیوم یونی است. موتور بنزینی این پیشرانه توسط تویوتا طراحی‌شده و دارای توان ۹۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۲۲ نیوتن‌متر است. موتور الکتریکی ۱۲ ولتی نیز با آن کوپل شده و درمجموع توان خروجی سیستم پیشرانه را به ۱۱۵ اسب بخار و ۱۴۱ نیوتن‌متر می‌رساند.

سوزوکی جیمنی

سوزوکی جیمنی یکی از محبوب‌ترین خودروهای آفرود در جهان است که با الهام از طراحی کلاسیک جیپ و مرسدس بنز، همراه با المان‌های مدرن، توانسته است طرفداران زیادی را به خود جلب کند.

سوزوکی جیمنی یک خودروی کوچک و باقابلیت‌های بالاست که به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردش، از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این خودرو با موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خود، توانایی تولید ۱۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. علی‌رغم اینکه به نظر می‌رسد این مقادیر چندان زیاد نیستند، اما با توجه به وزن کم و ابعاد بسیار فشرده جیمنی، این ارقام کاملاً متناسب و رضایت‌بخش هستند.

این شرکت پیش‌ازاین ۲ مدل سواری سوزوکی سیاز و سوزوکی بالنو را به بازار کشور عرضه کرده است.

باز کردن گالری تصاویر

 

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟