جک S7 عکس، قیمت و مشخصات فنی

جک S7 محصول آینده کرمان موتور را بشناسید + عکس و مشخصات فنی

جمعه - 23 اسفند 1398

پیشرانه- جک S7 محصول آتی شرکت کرمان موتور خواهد بود که به‌تازگی تبلیغات آن نیز آغازشده، در این مطلب از مشخصات فنی و قیمت احتمالی آن خواهیم گفت.

پیشرانه- جک S7 محصول آتی شرکت کرمان موتور خواهد بود که به‌تازگی تبلیغات آن نیز آغازشده، در این مطلب از مشخصات فنی و قیمت احتمالی آن خواهیم گفت.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» کمپانی خودروسازی چینی جک (JAC) چند سالی است که محصولاتی مانند خودروهای سواری و شاسی‌بلند را در بازار ایران عرضه می‌کند و به لطف همکاری با شرکت ایرانی کرمان موتور توانسته است آمار فروش خوبی را در کشورمان ثبت کند.

جک پس از عرضه دو خودرو سواری J5 و J4 و ۲ محصول پرفروش یعنی جک S5 و S3، این بار باعرضه یک خودرو هفت‌نفره بانام مدل جک S7 قصد دارد با رقبای کره‌ای و چینی خود وارد رقابت شود. در ادامه به بررسی امکانات، مشخصات و قیمت جک اس ۷ می‌پردازیم.

مشخصات ظاهری و داخلی

جک S7 یک شاسی‌بلند ۷ نفره چینی است که در سال ۲۰۱۷ توسط کمپانی جی ای سی در نمایشگاه خودرو شانگهای چین معرفی شد و بافاصله کمی نسل اول این خودرو در بازار کشور چین عرضه شد.

جک S7 عکس، قیمت و مشخصات فنی

جک S7 قرار است در سال ۹۹ توسط کرمان موتور در ایران به تولید برسد و در کنار سایر محصولات جک مثل جک اس ۵ و جک جی ۴ به فروش برسد.

شاسی‌‌بلند S7 بزرگ‌ترین محصول جک و جدیدترین خودرو تولیدی این برند محسوب می‌شود. اولین نسخه‌ی این خودرو سال ۲۰۱۷ عرضه شد و برای تولید در سال ۲۰۱۸، فیس‌لیفت جزئی در سپر جلو و طرح مه شکن و رنگ چراغ‌عقب‌ را تجربه کرد.

شاسی‌بلند S7 نه‌تنها ازنظر اندازه‌ی بدنه در مقایسه ‌با دیگر خودروهای شرکت سازنده برتری دارد؛ بلکه با امکانات قابل‌توجه و بهره‌‌گیری از فناوری مدرن، محصول پرچم‌دار جک به‌حساب می‌آید.

جک S7 ازنظر ظاهری به‌نوعی از زبان جدید طراحی جک بهره برده است و از سویی نشان‌دهنده پیشرفت نسبی جک در طراحی خودرو است.

در نمای جلو جک S7 کمی ناهماهنگی به چشم می‌خورد به‌طوری‌که جلوپنجره بسیار بزرگ بر روی سپر قرارگرفته و شکل نامتعارفی دارد. در نمای عقب، چراغ‌ها شکل جدیدی دارند و پیکربندی آن‌ها کمی ما را یاد هیوندای توسان جدید و محصولات آئودی می‌اندازد.

جک S7 عکس، قیمت و مشخصات فنی

از نمای جانبی، شباهت زیادی میان جک S7 و S5 وجود دارد. حالت کشیده‌ی بدنه با ارتفاع نسبتاً کم، S7 را به کراس‌اورهای میان رده نزدیک می‌کند و اشتراک چندانی با شاسی بلندهای پهن‌پیکر ندارد. برخلاف نمای روبه‌رو، خطوط پرتعداد و حجم‌دهی‌ پیچیده در فضای جانبی دیده نمی‌شود. خطی ساده و محو بالاتر از دستگیره‌ها کشیده شده و نزدیک رکاب هم برآمدگی جزئی به چشم می‌خورد. در این بخش هم پلاستیک سیاه با حجم کم وجود دارد و صرفاً به‌عنوان رابط سپرهای طرفین خودرو از حاشیه‌ی گلگیرها و رکاب می‌گذرد.

مشابه بسیاری از خودروهای چینی، کابین داخلی جک اس ۷ بسیار لوکس و زیبا طراحی‌شده است. در قسمت‌های مختلف، ادوات پلاستیک سیاه‌رنگ با طرح شبیه به فیبر کربن وجود دارند که نشان‌دهنده از مواد فیبر کربن در خودروهای لوکس آلمانی را تداعی می‌کنند.

در بخش بالایی داشبورد یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچ نمایی لوکس را به کابین تداعی بخشیده است. کمی پایین‌تر، چهار خروجی هوا برای تهویه‌ی مطبوع دیده می‌شوند که با توجه ‌به دو خروجی مشابه در طرفین داشبورد، مجموعاً با شش عدد، بیش‌ازحد به نظر می‌رسند.

جک S7 عکس، قیمت و مشخصات فنی

در بعضی نسخه‌ها، تمامی بخش میانی داشبورد و فضای بین مجاری خروجی تهویه‌ی مطبوع، با چرم مصنوعی و حتی رنگ قرمز همراه است که در ترکیب با قطعات فلزی و نقره‌ای‌رنگ داشبورد، فضایی لوکس فراهم می‌کند. از نکات مثبت در این بخش، به ساعت عقربه‌ای با طرح کلاسیک باید اشاره کرد که دقیقاً در مرکز داشبورد و زیر نمایشگر اصلی جلب نظر می‌کند.

خروجی‌های گرد شش‌گانه تعبیه‌شده در قسمت منحنی میانه داشبورد دقیقه همانی است که در محصولات مرسدس بنز سدان مورداستفاده قرارگرفته اما طراحان جک تشخیص داده‌اند این نوع طراحی برای کراس اور ها هم می‌تواند جذاب باشد.

جک S7 در مدل پایه، مجهز به ریل باربند، آینه‌بغل راهنما دار، بال عقب و آنتن کوسه‌ای است. قاب پنجره‌ها فریم کروم دارد و همراه آینه‌بغل‌هایی که بخش اصلی آن هم‌رنگ بدنه ارائه می‌شود، نمایی متفاوت از خودروهای چینی ارزان‌قیمت را برای S7 فراهم می‌کند.

جک اس ۷ خودرویی است که با طول ۴۷۹۰ میلی‌متری ساخته‌شده است که به نسبت رقبا طول کشیده‌تری دارد، اما دیگر ابعاد اتومبیل مثل عرض ۱۹۰۰ میلی‌متری، ارتفاع ۱۷۶۰ میلی‌متر و یا حتی فاصله بین دو محور ۲۷۵۰ میلی‌متری اتومبیل تغییری پیدا نکرده است.

در طراحی عقب S7 شاهد یک کپی‌برداری بی‌نقص از محصولات لکسس و جنسیس هستیم که سعی شده تا این خودرو لوکس‌تر از قبل جلوه کند.

جک S7 عکس، قیمت و مشخصات فنی

فضای صندوق‌عقب S7 حدود ۹۶۰ لیتر بوده و با تا کردنِ صندلی‌های ردیف دوم و سوم؛ این فضا به ۱۳۵۸ لیتر خواهد رسید.

جک S7 لیست نسبتاً کاملی از آپشن‌ها و تجهیزات رفاهی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلو هالوژنی، سیستم‌های ترمز و پایداری ABS, EBD, ESC, HAS, EBP, CDP، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه‌های مجزا برای صندلی‌های عقب، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، سانروف پانوراما، هشدار برخورد از جلو، هشدار حرکت بین خطوط، اتو پارک، دوربین دید ۳۶۰ درجه، نظیر هد آپ دیسپلی، گرم‌کن صندلی، سیستم ورود بدون کلید، سقف پانوراما، سیستم پارک خودکار، سیستم صوتی هارمن کاردون مجهز به ۱۰ بلندگو و موارد دیگر اشاره کرد.

مشخصات فنی جک S7

در بخش فنی جک اس ۷ کرمان موتور از موتور چهار سیلندر توربو شارژر ۱.۵ لیتری استفاده‌شده است که حداکثر ۱۷۴ اسب بخار قدرت و نزدیک به ۲۵۱ نیوتن‌متر گشتاور خواهد داشت که نیروی خود را با کمک یک گیربکس ۶ سرعتِ دستی و یا گیربکس ۶ سرعتِ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌ها ارسال خواهد کرد.

جک S7 عکس، قیمت و مشخصات فنی

توجه داشته باشید که با خرید جک اس ۷ هفت‌نفره نباید انتظار بالایی برای داشتن شتاب در این خودرو نداشته باشید و به خاطر وزن بالا خودرو، سرعت صفر تا صد کیلومتر آن در حدود ۱۰.۸ ثانیه طول می‌کشد. نداشتن سرعت‌بالا شاید کمی در مورد این خودرو آزاردهنده باشد و نهایت سرعت آن ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است. در ضمن مصرف سوخت خودرو هم نسبتاً پایین است و در گزارش آن مصرف ۸.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر گزارش‌شده است.

ایمنی و گارانتی

بر اساس اعلام رسمی شرکت سازنده، جک S7 از کیفیت پنج ستاره‌ ایمنی بنیاد آزمون تصادف خودروهای چین (C-NCAP) برخوردار است. فناوری‌های مدرن نقش مهمی در افزایش ایمنی جک S7 دارند. ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیک نیروی ترمز (EBD)، مدیریت تعادل (ESC)، ترمز هیدرولیک کمکی (HBA)، حفظ خودرو در سربالایی (HAC) و سرپایینی (HDC) و سیستم جلوگیری از هرزگردی چرخ‌ها (BOS)، در تمامی مدل‌های جک S7 دیده می‌شوند. ترمز اضطراری هوشمند و هشدار نقطه‌ی کور و کاهش فاصله‌ی مجاز تا خودروهای روبه‌رو همراه با پایش خروج از خط نیز امکانات سفارشی خودرو هستند.

همچنین جک اس ۷ در نسخه فول به سیستم‌های ایمنی EBD-TCS-HBA-HAS-HDC-EBP-ESC-ABS-APR مجهز است. در بخش گارانتی هم جک اس ۷ مثل جک اس ۵ از ۵ سال گارانتی و یک سرویس رایگان در سرویس اولیه برخوردار است.

 رقبای جک S7

جک S7 در صورت حضور در بازار ایران رقبایی سختی ندارد، زیرا رقبایی مثل چون بی وای دی اس ۷، ام جی RX5 و کوپا T210 دیگر در کشور عرضه نخواهند شد و تنها رقب این خودرو خودروی اکسید از محصولات لوکس شرکت مدیران خودرو است، احتمالاً این خودرو در سال جدید وارد کشور شود. شاسی بلندهای گران‌تر کره‌ای و ژاپنی مانند هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان ایکس تریل و یا کراس اوورهای کوچک‌تر اروپایی مانند رنو کپچر، سیتروئن C3 و پژو ۲۰۰۸ نیز از دیگر رقبای جک اس ۷ محسوب می‌شوند.

قیمت جک S7

قیمت رسمی جک اس ۷ در وب‌سایت رسمی JAC امارات در بازه ۷۹ تا ۸۵ هزار درهم (UAE) اعلام‌شده است، همچنین قیمت جک اس ۷ در بازار چین در مدل فول آپشن با موتور ۲ لیتری توربو حدود ۱۹۸ هزار یوان است و در بازار جهانی از ۲۱ هزار دلار شروع و به ۲۸ هزار دلار هم می‌رسد. با توجه به قیمت‌های جهانی این خودرو در بازارهای مختلف می‌توان احتمال داد قیمت جک S7 در پایین‌ترین نسخه حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان و در نسخه فول به رقم ۶۵۰ میلیون تومان برسد.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟

سایر نظرات

  • Armin | ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۴:۴۷ ق٫ظ

    کی وارد بازار میشه؟