مینی برقی Cooper SE

مینی برقی وارد می‌شود

چهارشنبه - 6 شهریور 1398

پیشرانه- مینی برقی خودرویی است که در ادامه همه‌گیری جریان برقی شدن در صنعت خودرو، نوبت به آن رسیده و قرار است اولین مدل آن سال ۲۰۲۰ عرضه شود.

پیشرانه- مینی برقی خودرویی است که در ادامه همه‌گیری جریان برقی شدن در صنعت خودرو، نوبت به آن رسیده و قرار است اولین مدل آن سال ۲۰۲۰ عرضه شود.
به گزارش وب‌سایت خبری پیشرانه مینی برقی به عنوان کوچولوی جذاب قوای حرکتی خود را از موتور الکتریکی توسعه‌یافته توسط گروه ب‌ام‌و با بیشینه توان و گشتاور به ترتیب ۱۸۴ اسب بخار و ۲۷۰ نیوتن‌متر می‌گیرد که علاوه بر شتاب اولیه قابل‌توجه ۷.۳ ثانیه‌ای و سقف سرعت محدودشده به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت، برای اولین بار در محصولات الکتریکیِ گروه ب‌ام‌و به سامانه‌ای مجهز شده که امکان انتخاب میزان بازیابی انرژی الکتریکی هنگام کاهش سرعت، ترمز گیری و..‌. را به راننده می‌دهد.

مینی برقی Cooper SE

مجموعه باتری ولتاژ بالای اختصاصی موجود در کف اتاق کوپر مینی برقی برد مسافتی برابر با ۲۳۵ تا ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت داشته و علاوه بر شارژر دیواری خانگی (MINI ELECTRIC Wallbox) و کابل سه‌ فاز باقابلیت شارژ ۸۰ درصدی طی ۱۵۰ دقیقه، می‌تواند در ایستگاه‌های شارژ سریع حداکثر ۵۰ واتی طی تنها ۳۵ دقیقه به میزان ۸۰٪ پر شود.

تجهیزات ایمنی و رفاهی

مینی برقی Cooper SE

درزمینهٔ تجهیزات ایمنی و رفاهی مینی برقی نیز می‌توان تهویه مطبوع خودکار دو کاناله، ۴ بسته طراحی بیرونی و داخلی، رهیاب، سامانه اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر ۶.۵ یا ۸.۸ اینچی، گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، طراحی اختصاصی پشت آمپر با نمایشگر ۵.۵ اینچی، چهار حالت رانندگی SPORT، MID، GREEN و GREEN+، قابلیت اتصال به تلفن همراه هوشمند از طریق اپلیکیشن اختصاصی مینی و رینگ‌های ۱۶ و ۱۷ اینچی با طرح‌های متنوع را نام برد.

گفتنی است نخستین خودروهای برقی عملی در دهه ۱۸۸۰ معرفی شد اما تولید این‌ مدل خودروها با تولید انبوه خودروهای موتور احتراقی ارزان‌، دچار افت شدید شد. بااین‌وجود در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی با وقوع بحران انرژی مجدداً خودرو برقی موردتوجه قرار گرفت ولی این علاقه‌مندی تاکنون سبب تولید انبوه و ایجاد بازار رقابتی نشده است.

از مزایای خودروی برقی نسبت به خودروی احتراقی می‌توان به کاهش فراوان آلودگی هوای محلی، کاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد. در مقایسه با خودروهای احتراق داخلی، خودروهای برقی کم صداتر هستند و هیچ‌گونه آلودگی خروجی از اگزوز ندارند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟