دور جدید قرعه کشی ایران خودرو و سایپا

دور جدید قرعه کشی ایران خودرو و سایپا آغاز می‌شود+ جزییات

شنبه - 24 خرداد 1399

پیشرانه – دور جدید قرعه کشی ایران خودرو و سایپا از امروز( شنبه) آغاز می‌شود و در دو روز برندگان ۷۵ هزار خودرو این دو شرکت مشخص خواهند شد.

پیشرانه – دور جدید قرعه کشی ایران خودرو و سایپا از امروز( شنبه) آغاز می‌شود و در دو روز برندگان ۷۵ هزار خودرو این دو شرکت مشخص خواهند شد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» چند روز پس از پایان یافتن قرعه کشی فروش ویژه عید فطر، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، دور جدید قرعه کشی ایران خودرو و سایپا کلید خواهد خورد.

طبق اعلام شرکت ایران خودرو، قرعه کشی فروش یک ساله محصولات این شرکت روز شنبه( ۲۴ خرداد) انجام می‌شود و سایپا نیز اعلام کرده که قرعه کشی محصولات خود را روز یک شنبه( ۲۵ خرداد) انجام خواهد داد.

پس از آنکه در پیش فروش عید فطر، دو خودروساز بزرگ کشور، ۲۵ هزار خودرو خود را به مشتریان عرضه کردند، در دور جدید ۷۵ هزار دستگاه خودرو عرضه خواهد شد.

با برنامه ریزی صورت گرفته از سوی شورای رقابت، در پیش فروش‌های جدید اگر تعداد متقاضیان بیش از تعداد خودروهایی باشد که عرضه شده‌اند، مکانزیم قرعه کشی برندگان خودروها را مشخص خواهد کرد. این روش برای نخستین بار در طرح عید فطر اجرایی شد و در چارچوب آن از میان حدود پنج میلیون متقاضی، برندگان ۲۵ هزار خودرو مشخص شدند.

بر خلاف برنامه ابتدایی که بنا بود هر متقاضی، بخشی از مبلغ مورد نیاز برای خرید خودرو را واریز کند، با اعلام وزارت صمت، تنها افرادی نیاز به واریز وجه دارند که نامشان در قرعه کشی بیرون آمده باشد. این افراد ۴۸ ساعت زمان دارند تا با تکمیل پرونده و واریز پول، در فهرست افرادی قرار بگیرند که در زمان مقرر خودروهای خود را تحویل خواهند گرفت.

دور جدید قرعه کشی ایران خودرو و سایپا در حالی اجرایی می‌شود که بر خلاف ضوابط پیش‌فروش خودروها که در سال ۹۵ ابلاغ شده، این دو شرکت قیمت نهایی محصولات خود را اعلام نکرده‌اند و مبلغی که از برندگان قرعه کشی دریافت می‌شود، علی الحساب خواهد بود.

در طرح جدید که تحت عنوان فروش یک ساله اجرایی شده، ایران خودرو و سایپا ۲۱ محصول خود را عرضه می‌کنند که پایین‌ترین زمان تحویل این خودروها چهار ماه( شهریور ۹۹) و طولانی‌ترین زمان یک سال( خرداد ۱۴۰۰) اعلام شده است.

بر این اساس ایران‌خودرو دنا پلاس، پارس ال‌ایکس، پژو ۲۰۶ تیپ۲، پژو ۲۰۶ صندوقدار وی۸، پژو ۲۰۷دستی، پژو پارس سال، سورن، دنا، سمند ای‌اف۷ و سمند ال‌ایکس را به روش قرعه‌کشی با قیمت روز به فروش خواهد رساند. در پیش‌فروش سایپا هم سه محصول جدید شاهین، ساینا و کوییک سال به همراه کوییک آر، کوییک دنده‌ای، وانت ۱۵۱ آپشنال، نیسان تک‌سوز و دوگانه‌سوز آپشنال و نیسان دیزل با قیمت روز عرضه خواهد شد.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته این دور از قرعه کشی ایران خودرو و سایپا نیز با حضور نمایندگان وزارت صمت و نهادهای نظارتی برگزار خواهد شد و این خودروسازها فهرست برندگان را در سایت خود قرار می‌دهند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟