K132 محصول جدید ایران خودرو

K132 محصول جدید ایران خودرو در راه بازار

یکشنبه - 8 تیر 1399

پیشرانه – K132 محصول جدید ایران خودرو که طبق اعلام مسئولین این شرکت، با خودکفایی بیش از ۹۰ درصد تولید شده، در آینده نزدیک راهی بازار خواهد شد.

پیشرانه – K132 محصول جدید ایران خودرو که طبق اعلام مسئولین این شرکت، با خودکفایی بیش از ۹۰ درصد تولید شده، در آینده نزدیک راهی بازار خواهد شد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» در سال‌هایی که خودروسازان ایرانی تحت تاثیر فشار تحریم‌ها و خروج شرکای خارجی از ایران، با محدودیت‌هایی در تولید محصولات جدید و معرفی نمونه‌های با کیفیت با مشکل مواجه هستند، ایران خودرو خبر از رونمایی چند محصول جدید خود داده است.

K132 محصول جدید ایران خودرو یکی از این خودروها خواهد بود که بر اساس اظهارات مسئولان این شرکت در چند ماه گذشته طراحی و آماده ساخت شده است. کیانوش پو مجیب – معاون تحقیقات،‌ طراحی و تكوین محصول ایران خودرو – اعلام کرده که این طرح در دی ماه سال ۹۸ تعریف شده و بر روی پلت فرم ikp1 ایران خودرو ساخته شده است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده، این ماشین پیشرانه ۱۱۵ اسب بخاری دارد و در تولید آن بیش از ۹۰ درصد قطعات و مواد موردنیاز از داخل تامین شده است. در این ماشین ۲۳۰ قطعه مورد نیاز بوده که از این تعداد ۱۲۳ قطعه از خودروهایی مانند ۲۰۷ گرفته شده و مابقی حاصل نوآوری داخلی ایران خودرو است.

طبق اطلاعات ارائه شده تاکنون از K132 محصول جدید ایران خودرو، ۱۲ دستگاه تولید شده که به منظور مشخص شدن ابعاد فنی و تاییدیه‌های لازم بوده است. همچنین از خرداد ماه تولیدات قطعه سازان برای این محصول کلید خورده و ایران خودرو پیش بینی کرده که تا شهریور ۷۰ دستگاه از آن برای بررسی نهایی تولید خواهد شد. این خودرو در دو نسخه گیربکس دستی و اتومات ساخته می‌شود و برای اولین بار سیستم کنترل الکترونیک پایداری و سیستم کنترل فشار بادتایرها روی آن فعال خواهد شد.

در کنار این خودرو، مقیمی مدیرعامل ایران خودرو از کار بر روی دو محصول جدید دیگر این گروه خودروسازی نیز خبر داده است. او گفته: خودرو k125  که یک کراس اور است به بازار ایران معرفی خواهد شد و پس از آن ماشین k121 که هاچ بک خواهد بود نیز به بازار عرضه می‌شود.

بر اساس گفته‌های مقیمی، ایران خودرو این محصولات را با تکیه بر توان داخلی و بدون نیاز به شرکای خارجی طراحی کرده و به زودی تولید خواهد کرد و او این اتفاق را پاسخی به کسانی دانسته که گمان می‌کردند صنعت خودرو ایران پس از تحریم‌های سال ۹۷ زمین‌گیر می‌شود.

در کنار ایران خودرو، سایپا نیز اعلام کرده سرانجام خودرو شاهین خود را در سال جاری به بازار عرضه می‌کند و این خودرو در پیش‌فروش‌های یک ساله این شرکت به متقاضیان تحویل می‌شود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟