دیگنیتی بهمن موتور یا تیگو 7؟

دیگنیتی بهمن موتور یا تیگو ۷؟

چهارشنبه - 14 آبان 1399

پیشرانه- دیگنیتی بهمن موتور یا تیگو ۷؟ این سؤالی است که  ما در بخش مقایسه  «پیشرانه» به دنبال جوابی مناسب برای آن هستیم.

پیشرانه- دیگنیتی بهمن موتور یا تیگو ۷؟ این سؤالی است که  ما در بخش «مقایسه خودرو»  به دنبال جوابی مناسب برای آن هستیم.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» تیگو ۷ جدید از جدیدترین محصولات تولیدشده در کارخانه خودروسازی چری در کشور چین به‌حساب می‌آید که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد.

شرکت چری که تحت برند ام وی ام در کشور ما محصولاتش مونتاژ می‌شود، اکنون کامل‌ترین خودرو خود را به نام تیگو ۷ را وارد بازار کرده، توجه داشته باشید که این شرکت معروف چینی در شهر ووهان واقع‌شده است.

شرکت چری با سرمایه‌گذاری کلانی که برای تولید چری تیگو ۷ در نظر گرفته خود را به‌عنوان یک خودروساز مستقل در جهان معرفی کرده است. طراحی چراغ‌های جلو ظاهری خاص و جلوه‌ی منحصربه‌فردی به تیگو ۷ داده بخشیده و قسمت تحتانی چراغ‌های جلو با یک نوار کرومی به هم متصل شده و همین نوار کرومی جلوپنجره را به دو قسمت بالا و پایین تقسیم می‌کند و آرم شرکت چری دقیقه در وسط جلوپنجره بر روی نوار کرومی قرارگرفته است. در طراحی نمای جلو تیگو ۷، شرکت چری از خودروهای مدرن آلمانی ایده گرفته که نشانه پیشرفت این شرکت محسوب می‌شود.

اما داستان دیگنیتی بهمن موتور متفاوت است خودرو جدید این شرکت یک کراس اوور کوپه استایل و به‌واقع زیبا است. با توجه به افزایش طرفداران suv تا و کراس اوور کوپه در سطح جهان و حتی ایران، بهمن موتور کاملاً تصمیم عاقلانه و منطقی برای عرضه این خودرو به بازار کشور گرفته است. چراکه استایل زیبای آن کاملاً نسبت به محصولات فعلی موجود در بازار ایران متمایز است.

این خودرو درواقع تولید زیر برند چینی دانگ فنگ به نام Fengon بوده که در برخی از بازارهای جهانی با همان نام دانگ فنگ نیز به فروش می‌رسد.

از ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه آن می‌توان به جلوپنجرهٔ عریض با خطوط کرومی، چراغ‌های متصل‌به‌هم عقب، سر اگزوزهای یکپارچه درون دیفیوزر و اسپویلر روی سقف اشاره کرد که به‌طورکلی نمای زیبا، هماهنگ و قابل‌تحسینی را به خودرو بخشیده‌اند.

دیگنیتی بهمن موتور خلاف سایر رقبا، که از جلوپنجره‌های براق و درخشان استفاده می‌کنند، رنگ مشکی مات را ترجیح داده است.

دیگنیتی بهمن موتور یا تیگو 7؟دیگنیتی بهمن موتور یا تیگو 7؟

طراحی این خودرو در عقب مدرن‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. خطوط طراحی پیچیده‌تر شده و قطعات یکپارچه‌تر در کنار هم قرارگرفته‌اند. چراغ‌های عقب به سبک جدید چینی تا به هم متصل شده و شیب سقف تا شیشه عقب خودرو ادامه پیدا می‌کند که به خودرو ایکس ۶ ب ام و نزدیک است. همچنین خروجی‌های اگزوز دوگانه در گوشه‌های سپر دیده می‌شود.

وقتی به کابین تیگو ۷ نگاه می اندازیم ،طراحی دو رنگ کابین و پوشش‌ به زیبایی صورت گرفته طراحی داخل در، بسیار خوب است و جایگاه مناسبی برای آرنج دارد و حس یک شاسی‌بلند اسپرت را منتقل می‌کند. پوشش‌ پلاستیکی داخلی مثل سایر خودروهای چینی در سطح متوسط کیفیت قرار دارد اما در بعضی قسمت‌ها ازجمله روی فرمان از چرم مصنوعی استفاده‌شده تا حس بهتری به راننده منتقل شود.

استفاده از قطعه‌ای فلزی و براق در فرمان تیگو ۷ ، جلوه‌ای لوکس در مقابل راننده می‌گذارد که همراه پنل دیجیتال پشت فرمان، مدرن‌تر و جذاب‌تر از دیگر خودروهای چینی است. صفحه کیلومتر تیگو ۷ ؛ از طراحی منحصربه‌فرد و خاصی برخوردار است که وسط آن یک نمایشگر ۵ اینچ TFT LCD ، میان عقربه‌های سرعت و دور موتور دیده می‌شود. دکمه‌های روی فرمان، برای کنترل کروز کنترل، فرمان‌دهی به پخش صوت و تعدادی از ادوات فنی خودرو تعبیه‌شده است که به‌راحتی راننده کمک می‌کند.

اما آن روی سکه کابین دیگنیتی نیز به همان اندازهٔ بیرون خوب بوده و از ویژگی‌های قابل‌توجهی چون یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ، صفحه آمپر دیجیتالی و غربیلک فرمان D شکل برخوردار است.

معرفی امکانات رفاهی

اگر بخواهیم در بخش امکانات رفاهی به سؤال دیگنیتی بهمن موتور یا تیگو ۷؟ پاسخ دهیم باید گفت: از مهم‌ترین امکانات فنی چری تیگو ۷ توربو می‌توان به کولر برقی دو آل در نمونه‌ فول‌آپشن این خودرو اشاره کرد که فشار بسیار کمی به پیشرانه‌ی بنزینی می‌آورد.

کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی و کیسه هوای پرده‌ای، سیستم صوتی مجهز به صفحه‌نمایش ۹ اینچی و بلوتوث، سقف پانوراما، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین عقب و جلو به‌صورت دینامیک، سنسور پارک در جلو و عقب، کروز کنترل، سنسور نور، فرمان برقی،  ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، قفل مرکزی، شیشه‌بالابر برقی چهار طرف، چراغ‌های ترمز و روشنایی روز LED، خاموش شدن چراغ‌ها پس از خروج از خودرو (روشنایی بدرقه)، تنظیمات دستی صندلی راننده در چهار جهت و کروز کنترل در همه‌ی تیگو ۷  وجود دارند. همچنین سیستم ضد سرقت الکترونیکی (ایموبلایزر)، کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای پیش‌کشنده چهار صندلی، ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیک قدرت ترمز (EBD) ارائه می‌شود. امکانات ارزشمندی، مثل فناوری کنترل لغزش (TCS)، سیستم کمکی ترمز (BA)، فناوری حفظ پایداری و تعادل (ESP)، چهار کیسه‌های هوای پرده‌ای جانبی و سیستم کمی حفظ خودرو در شیب (HHC)، ارائه می‌شود.

دیگنیتی بهمن موتور یا تیگو 7؟

دیگنیتی بهمن موتور یا تیگو 7؟

از آپشن‌های دیگنیتی یا دانگ فنگ iX5 می‌توان به نظیر کروز کنترل، استارت دکمه‌ای، تهویه اتوماتیک، نمایشگر  ۹ اینچ لمسی ، سقف پانارومیک، تریم داخلی چرم، ترمز پارک برقی، اتوهلد ، ترمز ضد قفل ABS و ترمز کمکی EBA،سیستم‌های کنترل پایداری EBD ، PEPS و TCS،حفظ خودرو در شیب،کیسه هوا راننده و سرنشین، کیسه‌های هوای جانبی،کمربندهای قابل تنظیم ارتفاع،هشدار کمربند، دزدگیر ضد سرقت، ایزوفیکس،حسگرهای پارک جلو و عقب،قفل مرکزی با کنترل از راه دور،روشنایی پیشواز و بدرقه،برف‌پاک‌کن خودکار با حسگر باران،یخ‌زدا شیشه جلو، آینه‌های برقی قابل تنظیم و تاشو الکتریکی،شیشه‌های برقی جلو و عقب،آنتن باله کوسه،بالچه عقب،شارژ ۱۲ ولت جلو و عقب،صندلی‌های اسپرت،گرم‌کن صندلی‌های جلو،قابلیت تنظیم چهار جهت صندلی عقب و … اشاره کرد.

مشخصات فنی؛ دیگنیتی بهمن موتور یا تیگو ۷؟

اگر بخواهیم در بخش مشخصات فنی به سؤال دیگنیتی بهمن موتور یا تیگو ۷؟ پاسخ دهیم باید بگوییم. دیگنیتی بهمن موتور با ۲ پیشرانه یکسان ولی در دو سطح قدرتی در چین معرفی‌شده است. نسخه ضعیف‌تر این خودرو ۲۲۰T نام داشته که از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد.

نسخه قدرتمندتر این خودرو تریم ۲۸۰T بوده که از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو بهره گرفته، ولی قدرت و گشتاور تولیدی آن به ترتیب به ۱۸۰ اسب بخار و ۲۷۰ نیوتن‌متر ارتقا یافته است. برای انتقال قدرت هر دو پیشرانه به اکسل جلو، گیربکس دستی شش سرعتِ و گیربکس اتوماتیک CVT در دسترس است. انتظار می‌رود که بهمن موتور اتوماتیک این خودرو را در کشور به تولید برساند.

از طرفی تیگو ۷، به یک پیشرانه ۴ سیلندری با حجمی برابر با ۱۴۹۸ سی‌سی دارد و می‌تواند در دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه ۱۴۵ اسب بخار تولید و گشتاوری که نیز دارد در دور موتور ۱۷۵۰ به ۲۱۰ نیوتن‌متر می‌رسد. مهم‌ترین ویژگی‌های یک خودرو در این بخش مقایسه شد و می‌توان این نتیجه را گرفت که خودرو دانگ سنگ ایکس ۵ از مشخصات فنی بهتری نسبت به تیگو ۷ برخوردار است. اما گیربکس تیگو ۷ از دیگنیتی بهتر است.

قیمت؛ دیگنیتی بهمن موتور یا تیگو ۷؟

اگر بخواهیم در بخش قیمت به سؤال دیگنیتی بهمن موتور یا تیگو ۷؟ پاسخ دهیم باید بگوییم. در بخش قیمت باید با توجه به قیمت دلار و نوسانات بازار، فعلاً نمی‌توان برای دیگنیتی قیمتی دقیق ارائه کرد، ولی با توجه به قیمت ۱۶ هزار دلاری نسخه فول این خودرو در چین ، می‌توان حدس زد این خودرو کمتر از یک میلیارد تومان توسط بهمن خودرو اعلام شود و همچنین شنیده ها خبر از این می‌دهند که تیگو ۷ پرو محصول جدید مدیران خودرو هم به‌زودی در سال ۱۴۰۰ وارد بازار ایران خواهد شد و قیمتی بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان را خواهد داشت .

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟