تیگو 5

تیگو ۵ قیمت، مشخصات فنی و رقبا

جمعه - 20 دی 1398

پیشرانه- نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی بود که محصول جدید شرکت چری یعنی مدل تیگو ۵، در نمایشگاه خودرو گوانگژو به نمایش درآمد؛ از سال ۱۳۹۵ هم شرکت مدیران خودرو عرضه آن را در قالب تیپ‌های متنوع به بازار ایران آغاز کرد.

پیشرانه- نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی بود که محصول جدید شرکت چری یعنی مدل تیگو ۵  در نمایشگاه خودرو گوانگژو به نمایش درآمد؛ از سال ۱۳۹۵ هم شرکت مدیران خودرو عرضه آن را در قالب تیپ‌های متنوع به بازار ایران آغاز کرد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» در سال ۹۶ تیگو ۵ دچار تغییر ظاهری به نسل قبل شد. نمونه فیس‌لیفت تیگو ۵ تغییرات زیادی را در بخش‌های طراحی، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی تجربه کرده است که کمی زیباتر و با ابهت‌تر از گذشته به نظر می‌رسد.

طراحی داخلی و ظاهری تیگو ۵

تیگو 5

در نمای خارجی شاهد طراحی به‌روز و تقریباً لوکس‌تر نسبت به ام وی ام ایکس ۳۳ هستیم، همچنین تیگو ۵ (TIGGO5) نسبت به MVMx33 کمی افزایش ابعاد داشته است. داخل خودرو به‌روز طراحی‌شده است و شبیه به کراس اوورهای اروپایی و آسیایی را نمایش می‌دهد و انتظارات را از یک خودرو کراس‌اور چینی به‌راحتی برآورده می‌کند.

می‌توان نقطه عطف طراحی این خودرو را چراغ‌های زیبایش تلقی کرد. بازی زیبای LED خمیده درون مغزی چراغ اصلی و حضور یک ردیف ۹ تایی از LED مخصوص نور روز درون سپر درست بالای مه‌شکن‌ها این خودرو را دیدنی‌تر کرده است.

همچنینی گرافیک چراغ‌های عقبی تیگو ۵ در نسخه فیس لیفت به‌کلی تغییر کرده‌ و یک نوار کرومی نیز مابین آن‌ها قرار داده‌شده است. همانند آنچه در بخش جلویی نیز شاهد بودیم، حجم سپر عقب نیز افزایش‌یافته است که باعث شده سر اگزوزهای کرومی تیگو ۵، درون سپر مخفی شوند، همچنین یک نوار کروی در مرکز سپر قرار داده‌شده که زیبایی و هماهنگی این بخش را با سایر اجزای خودرو دوچندان نموده است. طول، عرض و ارتفاع خودرو به ترتیب ۴۵۰۶، ۱۸۴۱ و ۱۷۴۰ میلی‌متر است.

در یک نگاه کلی باید گفت که شرکت چری در فیس‌لیفت تیگو ۵ سعی داشته با صرف کمترین هزینه، از طراحی ساده اولیه فاصله بگیرد تا بتواند به محصولی مدرن‌تر و جذاب‌تر از قبل دست یابد.

امکانات رفاهی و ایمنی استفاده‌شده در چری تیگو ۵ مناسب است و در این زمینه خوب به نظر می‌رسد و یکی از راه‌های جذب مشتری چری همین افزایش سطح آپشن است که ظاهراً ایرانی‌ها هم برای آپشن از کیفیت و ظاهر و … اهمیت بیشتری قائل هستند.

در حال حاضر چری تیگو ۵ نیوفیس در دو نسخه فول آپشن اکسلنت (Excellent) و لاکچری اسپرت (Luxury Sport) هنوز در حال تولید است که هر دو آن‌ها از تجهیزاتی همچون سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌های TPMS، سنسور پارک عقب، سانروف، کروز کنترل، تنظیم ۶ جهتِ صندلی‌های جلو به همراه گرم‌کن، آینه‌های جانبی تاشوندِ برقی، کامپیوتر سفری و صفحه‌نمایش ۸ اینچی سود می‌برند؛ البته همان‌طور که انتظار می‌رود نسخه فول آپشن (Excellent) به امکاناتی ایمنی و رفاهی بیشتری نسبت به نسخه پایه مجهز شده است.

همچنین اوایل سال ۱۳۹۷ شرکت چری یک مدل جدید از تیگو ۵ نیوفیس را نیز معرفی کرد که علاوه بر امکانات نام‌برده در بالا، به قابلیت‌هایی همچون سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه قابل تنظیم از روی صفحه نمایشگر، مانیتور ۱۰ اینچی لمسی، سنسور جلو و عقب برای کمک به پارک خودرو، تودوزی چرمی دورنگ صندلی‌ها (مشابه صندلی‌های تیگو ۷)، GPS و چراغ خوشامدگویی لوگو لایت زیر درب‌ها مجهز شده است.

مشخصات فنی:

پیشرانه تیگو پنج نیو فیس از نوع ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است که دقیقاً ۱۹۷۱ سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر ۱۳۶ اسب‌ بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه و ۱۸۲ نیوتن‌متر در ۴۵۴۰ دور در دقیقه گشتاور تولید کند. برای انتقال نیروی تولیدشده پیشرانه تیگو ۵ به چرخ‌های جلو از یک گیربکس ۷ سرعتِ CVT استفاده‌شده است که ظاهراً تسمه انتقال قدرت موجود در محورهای مخروطی شکل آن کیفیت بالایی داشته و توسط شرکت بوش (BOSCH) آلمان ساخته‌شده است.

 خدمات پس از فروش و ایمنی

تیگو ۵ موفق به اخذ پنج ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP شده‌اند که خبر از امنیت خوب این محصول می‌دهد. تیگو ۵ به تجهیزات ایمنی نظیر ۴ کیسه هوا، ترمز دیسکی ABS+EBD، ایموبلایزر، TPMS و ترمز کمکی مجهز است. علاوه بر این موارد، چری تیگو ۵ به سامانه‌های پایداری HHC،DTC،ASR و ESP مجهز است.

رقبای تیگو ۵

رقبای مهم تیگو ۵ را می‌توانیم جک S5، هایما S7 توربو، هن تنگ X5، بیسو T3، بی وای دی S6 و هاوال H2 بدانیم. البته اگر اصراری به خرید یک خودرو شاسی بلند دارید، بد نیست نگاهی هم به خودرو تیگو ۷ داشته باشید که بدون شک خودرو باکیفیت‌تری به شمار می‌رود.

قیمت تیگو ۵

آخرین شرایط فروش تیگو ۵ در سال ۹۸ اوایل دی‌ماه اعلام شد که به‌صورت پیش‌فروش محصولات چری به‌صورت نقدی با تحویل ۳۰ روزه است. در بازار اما تیگو ۵ تیپ luxury یا IL حدود ۳۲۵ میلیون تومان و تیپ excellent یا IE حدود ۳۳۵ میلیون تومان قیمت دارد.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟