خریدوفروش در بازار خودرو به صفر رسید

خریدوفروش در بازار خودرو به صفر رسید

جمعه - 27 دی 1398

پیشرانه- یک فعال بازار خودرو گفت: بازار همچنان در رکود به سر می‌برد و علاوه بر رکود همچنان خریدوفروش در بازار خودرو به صفر رسیده و نوسان قیمت که در بازار خودرو از دو هفته قبل آغازشده هنوز نیز ادامه دارد.

پیشرانه- یک فعال بازار خودرو گفت: بازار همچنان در رکود به سر می‌برد و علاوه بر رکود همچنان خریدوفروش در بازار خودرو به صفر رسیده و نوسان قیمت که در بازار خودرو از دو هفته قبل آغازشده هنوز نیز ادامه دارد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» کاظم محمدی نیک‌خواه بابیان این‌که از دو هفته قبل و با آغاز اتفاق‌های اخیر قیمت خودرو ۱۰ تا ۱۲ درصد نسبت به قیمت ارز افزایش را تجربه کرد، افزود: خریدارانی که باهدف کسب سود بیشتر اقدام به خرید چند خودرو کرده بودند خواستار فروش خودرو بودند اما با افزایش قیمت‌ها هیچ خریداری در بازار وجود نداشت.

این فعال بازار خودرو تصریح کرد: این دسته از فروشندگان هم‌اکنون در حال کاهش قیمت خودروهای خود هستند به‌طوری‌که هم‌اکنون شاهد هستیم حدود ۶ درصد از قیمت خودروهای افزایش‌یافته، کاهش‌یافته است.

محمدی نیک‌خواه با اشاره به نبود خریدار در بازار خودرو باوجود کاهش دوباره قیمت‌ها اظهار کرد: هم‌اکنون شاهد افزایش عرضه از سوی خودروسازان هستیم و تعداد زیادی خودرو در بازار متعلق به خریداران چند خودرویی است که در انتظار برای فروش آن‌ها و کسب سود هستند اما بازار کشش افزایش قیمت‌ها را ندارد و پیش‌بینی می‌شود که هیچ اتفاق خاصی در این زمینه رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به افزایش تیراژ تولید خودروسازان به ۴ هزار دستگاه در روز گفت: فعالیت در سه نوبت و افزایش تیراژ باعث شده نه‌تنها تعهدات سال گذشته خودروسازان انجام شود بلکه در حال حاضر دعوت‌نامه‌های شهریور و تابستان امسال نیز صادر شود که نشان می‌دهد خودروسازان تنها سه تا ۴ ماه از تعهدات خود عقب هستند.

این فعال بازار خودرو پیش‌بینی کرد که در صورت افزایش روند فعلی و همچنین ثبات قیمت ارز شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو باشیم.

اما بازار خودرو نشان می‌دهد در هفته‌ای که گذشت پراید در مدل ۱۱۱ (هاچ بک) قیمتی برابر با ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داشت که در مقایسه با هفته گذشته افزایش ۵۰۰ هزارتومانی را نشان می‌دهد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ اما با کاهش قیمتی جزئی در این هفته و در مقایسه با هفته گذشته مواجه شد. بر این اساس، قیمت پژو ۲۰۶ پس از نوسانی که داشت، به ۹۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین تیپ ۵ این خودرو نیز در حال حاضر ۱۱۸ میلیون تومان قیمت دارد و این یعنی نسبت به هفته گذشته تغییر قیمت خاصی نداشته است.

تیبا نیز در حال حاضر ۶۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد که نسبت به هفته گذشته افزایش را نشان می‌دهد. ساینا نیز در حال حاضر ۶۹ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود که نشان از افزایش قیمت بیش از یک‌میلیون تومانی این خودرو در مقایسه با هفته گذشته دارد.

سری هم به دنا و سمند و پژو ۴۰۵ بزنیم و ببینیم نوسان قیمت آن‌ها در این هفته به چه شکل بوده است. دنای معمولی در حال حاضر قیمتی برابر با ۱۲۷ میلیون تومان دارد که نشان می‌دهد این محصول در هفته جاری افزایش قیمت داشته است.

از سوی دیگر، پژو ۴۰۵ در مدل SLX با توجه به افزایش قیمتی که داشته، در حال حاضر ۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. با این حساب، پژو ۴۰۵ مدل SLX در این هفته و نسبت به هفته گذشته بیش از ۵۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را به خود می‌بیند.

برای خرید مدل پژو ۴۰۵ GLX این خودرو نیز که چند ماه دیگر از رده تولید خارج خواهد شد، باید ۸۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرد. این قیمت نشان می‌دهد ۴۰۵ GLX افزایش قیمتی جزئی در مقایسه با هفته گذشته داشته است.

در بین دیگر خودروهای داخلی، رانا محصولی ۹۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتومانی به شمار می‌رود که نسبت به هفته گذشته تغییر قیمت داشته است. بر این اساس، رانا افزایش قیمتی بیش از یک‌میلیون تومان را در این هفته به خود می‌بیند.

سراتو نیز که دیگر مونتاژ نمی‌شود، ۳۴۰ میلیون تومان قیمت دارد و این یعنی خودرو موردنظر نسبت به هفته گذشته افزایش قیمت داشته است.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟