وضعیت-بازار-خودرو-و-قیمت-خودرو-در-بازار

پیش بینی نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو  از بازار+ قیمت برخی خودروهای داخلی

دوشنبه - 1 اردیبهشت 1399

پیشرانه- نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: از اسفندماه تاکنون هیچ معامله‌ای در بازار خودرو انجام‌نشده و برای آگاهی از قیمت‌های جدید باید در انتظار بازگشایی بازار در هفته آتی باشیم.

پیشرانه- نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو گفت: از اسفندماه تاکنون هیچ معامله‌ای در بازار خودرو انجام‌نشده و برای آگاهی از قیمت‌های جدید و وضعیت بازار خودرو باید در انتظار بازگشایی بازار در هفته آینده باشیم.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» نعمت‌الله کاشانی با اشاره به تداوم رکود بازار خودرو افزود: از ۲۰ اسفندماه تاکنون خریدوفروشی انجام‌نشده و درعین‌حال نیز مراکز تعویض پلاک و شماره‌گذاری خودرو نیز تعطیل بوده و هیچ معامله‌ای انجام نمی‌شود بنابراین قیمت‌ خودرو که در سایت‌های خریدوفروش اعلام می‌شود هیچ مرجع مشخصی ندارد و بدون شک قیمت‌های درج‌شده در این سایت‌ها واقعی نیست.

وی افزود: در حال حاضر خریدوفروش خودرو در اولویت نیست و حال باید در انتظار بازگشایی کامل بازار بود تا مشخص شود قیمت‌ خودرو به کجا رسیده است.

کاشانی به اشاره به عدم عرضه خودرو از قبل تعطیلات عید تاکنون تصریح کرد: پیش‌ازاین تاریخ خریدوفروش بسیار محدود انجام شد و به‌طورقطع می‌توان گفت که بازار خودرو دو ماه است که در رکود مطلق به سر می‌برد.

نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در خصوص پیش‌بینی بازار از وضعیت بازار خودرو و تقاضا در آن در شرایط فعلی و پساکرونا اظهار کرد: در بازار شب عید خریدوفروش خودرو به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیار اندک بود حال نیز که بر استفاده از خودروی شخصی تأکید می‌شود به‌طورقطع نیاز به خرید خودرو افزایش می‌یابد بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که هم‌زمان با بازگشایی بازارها شاهد تمایل به خریدوفروش خودرو باشیم.

وی ادامه داد: وضعیت بازار خودرو پس از کرونا نیز چندان قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌توان درک درستی از کاهش و یا افزایش قیمت‌ خودرو در دوران پساکرونا داشت بنابراین اظهارات مطرح‌شده مبنی افزایش فعلی قیمت‌ها چندان سندیتی ندارد.

بااین‌وجود آن‌طور که از بازار خبر می‌رسد هم‌اکنون قیمت سمند ال ایکس ۱۱۲ میلیون تومان، قیمت دنا پلاس توربو ۲۱۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ فول ۱۲۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۱۶۵ میلیون تومان،  پژو ۲۰۰۸ در حدود ۴۷۵ میلیون تومان،  رانا ۱۰۸ میلیون تومان، سایپا ۱۱۱ در حدود ۶۸ میلیون تومان، ساینا فول ۸۳ میلیون تومان، تیبا صندوقدار ۷۶ میلیون تومان، تیبا ۲ در حدود ۸۷ میلیون تومان، کوییک دنده‌ای ۹۴ میلیون تومان و کیا سراتو سایپا در مدل ۲۰۰۰ اتوماتیک ۴۵۰ میلیون تومان قیمت دارند.

همچنین فروش‌های کارتکسی پژو پارس سفید ۱۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، دنا پلاس سفید ۱۸۰ میلیون تومان،  پژو ۲۰۶ تیپ ۵ سفید با قیمت ۱۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود این در حالی است که قیمت این خودروها در بازار ۱۰ درصد ارزان‌تر است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

سایر نظرات

  • میلاد | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰ ب٫ظ

    آخه چه خبر این قیمت ۲ برابر شده که چی نامسلموناااا تروخدا نخرید