شیوه قیمت‌گذاری ۵ محصول جدید ایران خودرو

شیوه قیمت‌گذاری ۵ محصول جدید ایران خودرو ابلاغ شد

دوشنبه - 3 شهریور 1399

پیشرانه- شورای رقابت شیوه قیمت‌گذاری ۵ محصول جدید ایران خودرو را به این شرکت ابلاغ کرد.

پیشرانه- شورای رقابت شیوه قیمت‌گذاری ۵ محصول جدید ایران خودرو را به این شرکت ابلاغ کرد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» به نقل از تسنیم، شورای رقابت در جلسه اخیر خود که به‌منظور بررسی قیمت خودروهای جدید ایران خودرو برگزارشده بود درنهایت شیوه قیمت‌گذاری محصولات رانا پلاس اتوماتیک،  دنا توربو شارژ اتوماتیک، دنا توربو شارژ دستی، پژو ۲۰۷ پانوراما دستی و سورن پلاس را تعیین کرد.

بر اساس تصمیم شورای رقابت، قیمت اظهارشده شرکت‌ ایران‌خودرو در مورد این خودروها پس از تائید بازرسی و حسابرسی قانونی شرکت و بدون احتساب هزینه‌های مالی غیر مرتبط به همراه حداکثر ۵ درصد برای هزینه‌های مالی مرتبط با کسر ضریب بهره‌وری دو و نیم درصدی و با لحاظ کردن ضریب صفر برای متغیر کیفیت به همراه سود حداکثر ۷ درصدی تعیین خواهد شد.

البته تأکید شده رعایت سایر شرایط ازجمله عرضه نشدن به‌صورت انبوه به سازمان‌ها و منحصر شدن ارز از طریق ثبت‌نام به قوت خود باقی است.

رضا شیوا به‌عنوان رئیس شورای رقابت در همین ارتباط گفت: این تعداد خودرو جدید قیمت پایه‌ای نداشتند به همین منظور شورای رقابت با دریافت اطلاعات این خودروها و کار کارشناسی با به‌کارگیری کلینیک تجاری خودرو به روش دلفی و ارزیابی خودروهای کلاس مشابه دستورالعمل قیمت این خودروها را به ایران خودرو ابلاغ کرد.

گفتنی است رضا شیوا پیش‌تر، با اشاره به اینکه شورای رقابت به خودروسازان این اجازه را داده است که هر سه ماه یک‌بار با توجه به تغییرات قیمتی هزینه‌های تولید درخواست محاسبه نرخ تورم بخشی را از بانک مرکزی داشته باشند، گفته بود: بر همین اساس اگر خودروسازان خواستار تغییر قیمتی محصولات خود آن‌هم هر سه ماه یک‌بار باشد باید درخواست خود را به وزارت صنعت اعلام و با دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی تصمیم نهایی در مورد تغییر قیمت‌ها توسط ستاد تنظیم بازار گرفته شود.

او همچنین اعلام کرده بود وی بابیان اینکه بعد از دریافت نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی محاسبات انجام و اگر لازم به تغییرات قیمتی بود اعمال خواهد شد، افزود: البته این موضوع باید بر اساس دستورالعمل شورای رقابت و با تأیید ستاد تنظیم بازار صورت گیرد.

گفتنی است شورای رقابت امروز شیوه قیمت‌گذاری ۵ محصول جدید ایران خودرو یعنی رانا پلاس اتوماتیک،  دنا توربو شارژ اتوماتیک، دنا توربو شارژ دستی، پژو ۲۰۷ پانوراما دستی و سورن پلاس را تعیین و به ایران خودرو ابلاغ شد

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟