بررسی ویدئویی خودرو لیفان ایکس 70

بررسی ویدئویی خودرو لیفان ایکس ۷۰

سه شنبه - 31 فروردین 1400

بخش راهنمای وب سایت خبری «پیشرانه» در گام نخست، خودرو لیفان ایکس ۷۰ محصول جدید خودروسازان بم را به عنوان یک راننده معمولی تست کرده است.

بخش راهنمای وب سایت خبری «پیشرانه» در گام نخست، خودرو لیفان ایکس ۷۰ محصول جدید خودروسازان بم را به عنوان یک راننده معمولی تست کرده است.

در رابطه با طراحی خودرو باید گفت لیفان ایکس ۷۰ در نگاه اول هم‌زمان با طراحی متعادل و به‌دوراز حاشیه خود، ظاهری اسپرت و ماجراجویانه را به نمایش می‌گذارد.

چراغ‌های بزرگ جلوی این اتومبیل در دو سوی جلوپنجره عریضی که سطح آن از خطوط افقی و واضح کرومی پوشیده شده است چهره‌ای برجسته و مصمم برای آن ساخته‌اند.

بررسی ویدئویی خودرو لیفان ایکس ۷۰ نشان میدهد در نمای کناری این خودرو نکته خاصی جلب‌توجه نمی‌کند و تیم طراحی لیفان عملکرد محافظه‌کارانه‌ای را در این بخش از خود نشان داده‌اند.

در بخش کناری خطی ملایم از گوشه انتهایی گلگیر جلو بر روی بدنه ظاهرشده و در قسمت بالایی درها بافاصله‌ای ثابت از شیشه‌ها به حرکت خود ادامه می‌دهد و تا رسیدن به مقصدش در بالای گلگیر عقب دستگیره‌های در را نیز با خود همراه می‌سازد.

در همین نما با توجه به گوشه چراغ‌قرمز رنگ عقب این خودرو خواهید دید که خطی کوتاه از این بخش نمایان شده و فضای بالای گلگیر عقب را از سادگی محض و بی‌روح نجات می‌دهد. حجم دهی درب صندوق‌عقب نیز کمی ناشیانه انجام‌شده است که احساس قدیمی بودن طراحی خودرو را شدت می‌بخشد.

در موقع ورود به کابین لیفان ایکس ۷۰ با طراحی ساده  روبه‌رو می‌شویم. روی فرمان این خودرو دکمه‌های کنترل سامانه‌های مختلف جای گرفته‌اند. طراحی داشبورد دو تکه این لیفان به‌سادگی انجام‌شده و نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی را به‌خوبی در خود جای‌داده است.

بررسی ویدئویی خودرو لیفان ایکس ۷۰نشان میدهد طراحان برای قسمت میانی کابین یک صفحه‌نمایش بزرگ در نظر گرفته و دکمه‌های کنترلی آن را در قسمت پایینی صفحه‌نمایش قرار داده‌اند. درمجموع فضای داخلی لیفان x70 محیط ساده و به نسبت مدرنی را برای سرنشینان آن فراهم می‌آورد.

امکانات رفاهی و ایمنی

بررسی ویدئویی خودرو لیفان ایکس ۷۰ نشان میدهد امکاناتی نظیر سانروف، استارت دکمه‌ای، نمایشگر لمسی، سیستم تهویه اتوماتیک، کروزکنترل، سنسور نور، دوربین و سنسور پارک عقب، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی، کروزکنترل، کامپیوتر سفری، مولتی‌مدیا با نمایشگر لمسی و اتصال بلوتوث و USB، سانروف برقی، ورود و استارت بدون کلید، تریم داخلی چرم مصنوعی، سامانه‌ کنترل پایداری، سنسور باد لاستیک در ایکس ۷۰ لیفان موجود است.

از امکانات ایمنی لیفان ایکس ۷۰ می‌توان به پکیج سامانه‌های ایمنی همیار شامل سیستم ترمز قدرتمند با ABS+EBD+EBA، سیستم کنترل هرزگردی و سیستم کنترل پایداری، ایربگ‌های جلو را نام برد.

مشخصات فنی لیفان X70

لیفان X70 خودرویی است کراس اوور و چینی که به پیشرانه‌ دو لیتری تنفس طبیعی باقدرت ۱۴۵ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن‌متر مجهز است. توان این پیشرانه از طریق یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلوی X70 منتقل می‌شود.

این پیشرانه، بسته به نوع گیربکس، صدی ۷٫۵ تا ۷٫۷ لیتر بنزین در سیکل ترکیبی می‌سوزاند و با گیربکس دستی، توان دستیابی به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت را به X70 می‌دهد. توزیع قدرت اما تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو (FWD) خواهد بود.

رقبا

لیفان X70 در کلاسی بسیار رقابتی و داغ به بازار کراس‌اوور های کشور ورود می‌کند به شکلی که ازنظر ابعادی، نام‌هایی همچون چری تیگو ۵، ام‌وی‌ام X33، جک S5، هایما و بیسو تی ۵ و یما T60 باید رقابت کند.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟