جنگ قیمت خودروهای برقی با «تسلا» چه کرد؟

سه شنبه - 29 فروردین 1402

پیشرانه -پیش‌بینی می‌ شود که حاشیه سود سه ماهه اول تسلا (TSLA.O) به پایین‌ترین حد خود در بیش از سه سال گذشته برسد، زیرا این سازنده خودروهای الکتریکی قیمت‌ها را برای جذب خریداران بیشتر در مواجهه با رقابت فزاینده و اقتصاد ضعیف کاهش داده است.

پیشرانه -پیش‌بینی می‌ شود که حاشیه سود سه ماهه اول تسلا (TSLA.O) به پایین‌ترین حد خود در بیش از سه سال گذشته برسد، زیرا این سازنده خودروهای الکتریکی قیمت‌ها را برای جذب خریداران بیشتر در مواجهه با رقابت فزاینده و اقتصاد ضعیف کاهش داده است.

به گزارش و ب سایت خبری«پیشرانه» ، با ارزش ترین خودروساز جهان که بیش از نیمی از بازار خودروهای برقی ایالات متحده را در اختیار دارد، قیمت برچسب های خودروهای خود را بین ژانویه تا آوریل پنج بار کاهش داد – اقدامی که فروش سه ماهه را در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس افزایش داد اما حاشیه سود پیشرو در صنعت را کاهش داد.

طبق نظر ۱۷ تحلیلگر شرکت‌کننده در نظرسنجی Visible Alpha، انتظار می‌رود تسلا حاشیه ناخالص خودرو را برای سه ماهه ۲۳.۲ درصدی که نسبت به رکورد ۳۲.۹ درصد در سال گذشته و پایین‌ترین رقم از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است.

مدیر امور مالی، در ژانویه وعده داد که تسلا زیر حاشیه ۲۰ درصد و میانگین قیمت فروش ۴۷۰۰۰ دلار در تمامی مدل ها نخواهد رفت. با این حال، تحلیلگران کاهش بیشتر قیمت و فشار حاشیه را پیش بینی می کنند.

تحلیلگران برنشتاین در یادداشتی می‌گویند: «در حالی که بسیاری از سرمایه‌گذاران امیدوار بودند که حاشیه‌های سه‌ماهه اول (در پایین‌ترین حد خود) باشد، ما معتقد نیستیم که لزوماً چنین باشد، به‌ویژه با توجه به انتظار ما مبنی بر احتمال کاهش بیشتر.»

این شرکت روز جمعه قیمت ها را در اروپا و سنگاپور کاهش داد. در ایالات متحده، تسلا قیمت مدل پایه ۳ خود را با کاهش ۲۰ درصدی در مدل پایه Y از ابتدای سال ۱۱ درصد کاهش داده است.

این شرکت تحت فشار قرار گرفته است زیرا رقبایی مانند فورد موتور (F.N) رقابت در داخل کشور را افزایش داده اند، حتی با کاهش هزینه های مصرف کنندگان برای نگرانی های رکود اقتصادی، در حالی که در چین، دومین بازار بزرگ تسلا، این شرکت در حال بازی کردن با BYD است.

تسلا در روز دوشنبه در کارخانه شانگهای خود با مشکل مواجه شد، زیرا طبق پست‌های آنلاین و کارگران، کارکنان از برنامه‌های شرکت برای کاهش پاداش عملکرد خود مطلع شدند که با عملکرد کارخانه مرتبط است.

این شرکت به رهبری میلیاردر ایلان ماسک گفته است که افزایش تولید در کارخانه هایش در آستین، تگزاس و برلین به بهبود حاشیه سود به دلیل صرفه جویی در مقیاس کمک می کند.

همچنین احتمالاً تسلا از کاهش قیمت لیتیوم در سال جاری سود خواهد برد، به ویژه در چین، جایی که کاهش تقاضا برای خودروهای برقی باعث انباشته شدن ذخایر این فلز شده است.

جورج جیاناریکاس، تحلیلگر Canaccord Genuity می گوید: «احتمال دارد که حاشیه های تسلا بر اساس کاهش هزینه های کالا حفظ شود.

تسلا تحویل ۱.۸ میلیون دستگاه خودرو را در سال جاری هدف گذاری کرده است، اگرچه ماسک در ژانویه گفت که این خودروساز می تواند در صورت مساعد بودن شرایط، ۲ میلیون خودرو تحویل دهد.

سهام این شرکت در سال جاری حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است. آنها در سال گذشته ۶۵ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟