مقايسه کيا سراتو نسل اول و رنو سيمبل

مقايسه کيا سراتو نسل اول و رنو سيمبل در بازار کارکرده

چهارشنبه - 11 دی 1398

پیشرانه- اين روزها و با افزايش وحشتناک قيمت انواع خودرو در بازار کشور، بسياري از خودروهاي صفر کيلومتر ارزش خريد خود را ازدست‌داده و طيف گسترده‌ای از خريداران ترجيح می‌دهند با پولي که در اختيار دارند به سراغ گزینه‌های کارکرده بروند که ارزش مقابل مبلغ پرداختي بيشتري دارند.

پیشرانه- اين روزها و با افزايش وحشتناک قيمت انواع خودرو در بازار کشور، بسياري از خودروهاي صفر کيلومتر ارزش خريد خود را ازدست‌داده و طيف گسترده‌ای از خريداران ترجيح می‌دهند با پولي که در اختيار دارند به سراغ گزینه‌های کارکرده بروند که ارزش مقابل مبلغ پرداختي بيشتري دارند به همین دلیل در این مطلب به مقايسه کيا سراتو نسل اول و رنو سيمبل در بازار خودرو کارکرده پرداخته ایم.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» در شرايط فعلي، بازه قيمتي کمتر از ۲۰۰ ميليون تومان را می‌توان پرکشش ترين بازه براي فروش خودرو دانست که گزینه‌های ايراني و چيني پرتعدادي در اين محدوده قيمتي قابل خريداري هستند اما کماکان برخي افراد ترجيح می‌دهند که به‌جای خودروهاي ايراني يا چيني صفر کيلومتر، خودرويي قدیمی‌تر اما با برندي اصيل خريداري کنند. به همين بهانه و در نوشتار پيشرو، به سراغ بررسي و مقايسه کيا سراتو نسل اول و رنو سيمبل در در بازار خودرو کارکرده رفته‌ایم. ۲ خودرويي که در عين سادگي، می‌توانند براي دوستداران خودروهاي اصيل و باکيفيت، جذاب باشند. پس  با ما همراه باشيد.

طراحی

مقايسه کيا سراتو نسل اول و رنو سيمبلمقايسه کيا سراتو نسل اول و رنو سيمبل

طراحي اوليه کيا سراتو نسل اول به سال ۲۰۰۳ برمی‌گردد و با توجه به سنت آن سال‌های خودروسازان کرهاي، شاهد طراحي ساده و محافظه‌کارانه‌ای در اين خودرو هستيم و تنها نقاط برجسته طراحي آن را می‌توان پف گلگيرهاي جلو و خط شانه برجسته دانست. البته هماهنگي کلي طرح بسيار خوب بوده و با در نظر گرفتن سال طراحي خودرو، می‌توان نمره قبولي را به‌ظاهر سراتو داد. کابين اين خودرو نيز همان‌طور که انتظار می‌رود؛ کاملاً ساده طراحی‌شده اما وجود قطعات نقره‌ای‌رنگ باکیفیت مناسب باعث شده تا طرح کلي داشبورد از يکنواختي بيرون بيايد.

مقايسه کيا سراتو نسل اول و رنو سيمبلمقايسه کيا سراتو نسل اول و رنو سيمبل

در مقابل رنو سيمبل را داريم که درواقع نسل دوم رنو لوگان (تندر ۹۰ خودمان) است و هرچند طراحي آن را می‌توان نسبت به نسل قبل، چند گام روبه‌جلو توصيف کرد اما کماکان طرح کلي، نمايانگر يک خودرو ارزان‌قیمت و اقتصادي بوده و عليرغم چند سال جوان‌تر بودن خودرو نسبت به کيا سراتو نسل اول، اين اختلاف سن دو خودرو در طرح ظاهري چندان به چشم نمی‌آید و هر دو خودرو را می‌توان ازنظر طراحي، ساده اما هماهنگ توصيف کرد.

توانمندی‌های فنی در مقايسه کيا سراتو نسل اول و رنو سيمبل

کيا سراتو نسل اول مجهز به يک پيشرانه ۲ ليتري با حداکثر قدرت ۱۴۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۶ نيوتن متر بوده که اين پيشرانه بااتصال به يک گيربکس ۴ سرعتِ اتوماتيک، ضمن مصرف ۷.۵ ليتر سوخت در هر صد کيلومتر در سيکل ترکيبي، شتاب صفر تا صد ۹ ثانيه و حداکثر سرعت ۲۰۸ کيلومتر بر ساعت را براي اين کرهاي محافظه‌کار به ارمغان می‌آورد. اين پيشرانه به‌خوبی جوابگوي وزن ۱۳۰۰ کيلوگرمي سراتو بوده و شتابگیری خودرو نسبت به کلاس و قيمت آن، قابل‌قبول است اما هندلينگ آن را نمی‌توان آن‌چنان عالي دانست و جاي خالي سامانه ESP کاملاً حس می‌شود. در مقابل، رنو سيمبل از همان پيشرانه نام‌آشنای رنو تندر ۹۰ بهره می‌برد. پيشرانه مذکور که با کد K4M شناخته می‌شود؛ حداکثر قدرتي برابر ۱۰۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۵ نيوتن متر را توليد کرده و بااتصال به يک گيربکس ۴ سرعتِ اتوماتيک، ضمن مصرف ۷.۱ ليتر سوخت در هر صد کيلومتر در سيکل ترکيبي، شتاب صفر تا صد ۱۱ ثانيه و حداکثر سرعت ۱۸۳ کيلومتر بر ساعت را به اين فرانسوي اقتصادي می‌بخشد.

سيمبل را نيز می‌توان همانند تندر ۹۰ ازنظر توانمندی‌های فني، خودرويي قابل‌قبول در کلاس خود دانست اما اين خودرو در کلاس قيمتي بالاتري نسبت به تندر ۹۰ قرارگرفته و قاعدتاً وجود رقباي قيمتي با پیشرانه‌های قوی‌تر باعث می‌شود تا توانمندی‌های فني سيمبل در مقايسه کيا سراتو نسل اول و رنو سيمبل چندان به چشم نيايد.

امکانات رفاهي و ايمني

کيا سراتو نسل اول از امکاناتي همچون سيستم پخش CD با چنجر ۶ عددي، تهويه مطبوع اتوماتيک، سنسور نور، سانروف، رينگ آلومينيومي، ترمز ABS+EBD، ۲ عدد ايربگ و… بهره‌مند است که اين امکانات هرچند با معيارهاي امروزي، پیش‌پاافتاده محسوب می‌شوند اما با در نظر گرفتن سال توليد خودرو، قابل‌قبول و راضی‌کننده هستند.

رنو سيمبل نيز با ۳ رده تجهيزاتي در بازار کشور ما موجود است که تيپ پايه اين خودرو (PE) از امکاناتي همچون شیشه‌بالابر برقي رديف جلو، رينگ فولادي با قالپاق، فرمان هيدروليک، تهويه مطبوع دستي، مانيتور لمسي مجهز به نويگيشن (برخي نمونه‌ها)، کامپيوتر سفري، ترمز ABS+EBD، دو عدد ايربگ و … است. در تيپ مياني (SE) کروز کنترل و ليميتر سرعت، شیشه‌بالابر برقي رديف عقب و سنسور پارک عقب نيز به اين ليست افزوده می‌شود و درنهایت، فولترين تيپ (LE)، علاوه بر امکانات فوق، مواردي همچون تهويه مطبوع اتوماتيک، دوربين ديد عقب، تنظيم برقي آینه‌های جانبي و رينگ آلومينيومي را نيز به همراه دارد که حتي اين تيپ نيز ازنظر امکانات در سطحي پایین‌تر از رقيب کرهاي قرار می‌گیرد.

سخن پايانی درباره مقايسه کيا سراتو نسل اول و رنو سيمبل

درمجموع می‌توان گفت که هر دو خودرو موردبررسی می‌توانند براي افرادي که براي استفاده‌های روزمره به دنبال يک سدان خانوادگي باقیمت نسبتاً مناسب و استهلاک پايين هستند؛ گزینه‌هایی مناسب و راضی‌کننده باشند که در اين ميان، کيا سراتو نسل اول نسبت به رقيب، پيشرانه قوی‌تر و امکانات رفاهي بيشتري را به همراه دارد اما در مقابل، رنو سيمبل نيز مصرف سوخت کمتري داشته و با توجه به تشابه قطعات فني آن با رنو تندر ۹۰ و ساندرو، لوازم‌یدکی فراوان‌تر و ارزان‌تری دارد.

کيا سراتو نسل اول در مدل‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ در بازار کشور ما موجود بوده و قيمت نمونه‌های مختلف آن با توجه به سال توليد، ميزان سلامت و کارکرد، در محدوده بين ۱۴۰ تا ۱۷۰ ميليون تومان قرار می‌گیرد. رنو سيمبل نيز در مدل‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ در بازار کشور ما عرضه شد و هم‌اکنون براي خريداري يک نمونه از آن با توجه به سال توليد، رده تجهيزاتي، ميزان سلامت و کارکرد، بايستي مبلغي بين ۱۵۵ تا ۱۷۰ ميليون تومان هزينه کرد.

مقايسه کيا سراتو نسل اول و رنو سيمبل در بازار خودرو کارکرده به روایت جدول

مقايسه کيا سراتو نسل اول و رنو سيمبل

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟