آرین موتور آماده واردات/ ارز مشکل اصلی برای لاماری هیبریدی

سه شنبه - 24 مرداد 1402

پیشرانه – افتتاح شوروم و تعمیرگاه مرکزی آرین موتور و همچنین معرفی ایما فول آپش (ایما ایکس) با حضور مدیران این مجموعه برگزار شد. این مجموعه در تلاش است تا با ایجاد نمایندگی های جدید سطحی متفاوت از خدمات را به مشتریان خود ارائه کند.  

پیشرانه – افتتاح شوروم و تعمیرگاه مرکزی آرین موتور و همچنین معرفی ایما فول آپش (ایما ایکس) با حضور مدیران این مجموعه برگزار شد. این مجموعه در تلاش است تا با ایجاد نمایندگی های جدید سطحی متفاوت از خدمات را به مشتریان خود ارائه کند.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» ، امیر صرافی در حاشیه این مراسم درباره ارز خودروسازان مونتاژی به «پیشرانه» گفت: در حال حاضر ارز تخصیص داده می شود و خودرو در صنایع جزو اولویت ها محسوب می شود هرچند که جزو کالاهای اساسی نیست اما بانک مرکزی نیز در این زمینه همکاری های لازم را دارد.
وی ادامه داد: اما براساس آن مقداری که امکان تخصیص است باید گفت خودروسازان نتوانستند برای برنامه تولیدی خود تخصیص ارز بگیرند. التبه بنده درباره منشا ارز اطلاعی ندارم. درواقع ارز قابل تامین است اما بدون شک قیمت ها افزایش پیدا می کند و بعد از قیمت ها بازار آزاد خواهد شد و این باعث می شود تا قیمت خودرو افزایش پیدا کند.
صرافی اضافه کرد: البته باید دید این بخشنامه تا چه اندازه به اجرا نزدیک است اما اثر طبیعی همانطور که گفتم افزایش قیمت خواهد بود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع می تواند آغازی برای آزادسازی قیمت ها باشد، بیان کرد: ممکن چنین موضوعی باشد. به هر حال شرکتها با هر شرایطی که موجود و قانونی باشد این کار را انجام می دهند اما سوال مطرحی آن است که تا کجا افزایش قیمت ها کشش دارد.می دانیم که نرخ ارز اثر مستقیم بر قیمت خودرو دارد و این اثر در بازار آزاد سریع تر خود را نشان می دهد.
شرفی با اشاره به فعالیت های این مجموعه در حوزه واردات نیز ادامه داد: ما اولین محصولی که در نظر داشتیم نسخه هیبریدی … بود که اقدامات سفارش آن انجام شده و بخشی از سفارش هایی که به شرکت مادر شده تولید شده است. اما به دلیل اولویت بندی که اشاره شد هم در سطح بانک مرکزی و هم در شرکت ها، این موضوع همچنان … نگه داشته شده تا هر زمان امکان داشته باشد واردات را انجام دهیم.
وی همچنین با اشاره به ساخت نمایندگی مرکزی اظهار کرد: این مجموعه برای راه اندازی حدود ۶  ماه زمان صرف کرد. این استانداردی است که برای هویت بصیری ما اماده شده و همه نمایندگی های ما با این استاندارد احداث می شوند.
اما در ادامه این مراسم امیر صرافی مدیر بازاریابی آرین پارس موتور اعلام کرد: تا پایان سال جاری دو سدان در سگمنت B و C توسط آرین پارس موتور رونمایی و معرفی خواهد شد که احتمالا عرضه آنها به بازار در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.
وی ادامه داد: براساس نرخ ارز فعلی قیمت این دو محصول می تواند در بازه ۶۰۰ تا ۸۵۰ تومان باشد. فراموش نکنیم نوسانات نرخ می تواند بر نرخ این دو محصول اثر گذار باشد. به هر حال امروز تامین ارز اصل ترین مشکل برای واردات است و اگر منشا این ارز بازار آزاد باشد بدون شک قیمت ها در بازار افزایشی می شود.
وی درباره توقف لاماری هیبریدی نیز بیان کرد: : اگر این معضل وجود نداشت و ارز تامین می شد لاماری هیبرید در شهریور فروخته و آبان ماه تحویل می شد.اما با توجه به محدودیت های ارزی اولویت به تولید داده شد.
در ادامه این مراسم همچنین وحید قاسمی شیران مدیر خدمات پس از فروش آرین پارس موتور درباره ایجاد نمایندگی های جدید این مجموعه گفت: تعداد نمایندگی های به ۳۴  در ۲۱  استان خواهد رسید تا میزان خدمات سرعت بگیرد. با افزایش ناوگان خدماتی می تواند سطح کیفی کار را افزایش داد. در واقع هر ماه ۵  دستگاه به ناوگان امدادی شرکت اضافه خواهد شد که خدماتی متفاوت ارائه می کنند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟