کاهش قیمت خودرو

خودروهای ارزان بازار هم خریداری ندارد/ کاهش قیمت خودرو ادامه خواهد داشت

پنجشنبه - 22 اسفند 1398

پیشرانه- رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران از به صفر رسیدن معاملات در بازار خبر داد و گفت: به دلیل نبود تقاضا و همچنین کاهش خریدوفروش میزان معاملات تقریباً به صفر رسیده و قیمت‌ها نیز هم‌زمان روند نزولی خود را طی می‌کند.

پیشرانه- رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران از به صفر رسیدن معاملات در بازار خبر داد و گفت: به دلیل نبود تقاضا و همچنین کاهش خریدوفروش میزان معاملات تقریباً به صفر رسیده و قیمت‌ها نیز هم‌زمان روند نزولی خود را طی می‌کند و شاهد کاهش قیمت خودرو هستیم.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» سعید مؤتمنی با تأکید بر اینکه خودروهای داخلی، وارداتی و مونتاژی هم‌اکنون با افت قیمت مواجه شده‌اند، افزود: خریداران در حال حاضر زمان را برای خرید مناسب نمی‌دانند و در چنین شرایطی خریدار، تعیین‌کننده قیمت خودرو است و روند فعلی، بازار هم‌اکنون به شکلی است که در صورت عجله نکردن در خرید، خریدار می‌تواند خودرو خود را باقیمتی به‌مراتب پایین‌تر از بازار تهیه کند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در تشریح وضعیت کاهش قیمت‌ها نیز اظهار کرد: هم‌اکنون نگاهی به قیمت سایت‌های خریدوفروش نشان می‌دهد که قیمت خودروهای مونتاژی حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته خودروهای وارداتی نیز تا ۸۰ میلیون تومان کاهش داشته‌اند و قیمت خودروهای ایرانی نیز ۵ تا ۲۰ میلیون تومان کاهش را تجربه کردند.

وی در خصوص پیش‌بینی خود از وضعیت بازار نیز گفت: بازار تابع عرضه و تقاضا است و در حال حاضر نیز تقاضا برای خرید وجود ندارد این در حالی است که فروشنده در بازار به‌وفور دیده می‌شود و خریدار تعیین‌کننده قیمت است اما به نظر می‌رسد کاهش قیمت خودرو ادامه داشته باشد.

مؤتمنی با تأکید بر این‌که تا زمانی که آرامش به بازار برنگردد و نگرانی از گسترش ویروس کرونا کاهش نیابد، وضعیت بازار خودرو به همین منوال باقی خواهد ماند، تصریح کرد: هم‌اکنون همه به فکر سلامتی خود هستند و هیچ‌کس به فکر خرید خودرو نیست در همین حال دردسرهای خرید خودرو و نقل‌وانتقال آن نیز ریسک بالایی برای خریداران دارد که در این شرایط خریداران خودرو، حاضر به قبول آن نیستند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو ادامه می‌دهد: بر این اساس به دلیل نپذیرفتن این ریسک مراجعه‌ای برای خرید وجود ندارد و کسانی که با خرید خودرو اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کردند نیز از این کار دست کشیده‌اند زیرا به این موضوع آگاه هستند برای فروش این خودروها باید زمان زیادی در انتظار باشند .

وی ادامه داد: در همین حال کسانی که به دنبال فروش خودروهای دپویی باقیمت‌های بالابودند هم‌اکنون ناگزیر به فروش باقیمت‌های پایین‌تری هستند به‌طوری‌که قیمت‌ها به یک ماه پیش نزدیک شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود روند کاهش قیمت خودرو همچنان ادامه‌دار باشد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟

سایر نظرات

  • مهران | ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۵:۰۲ ب٫ظ

    پرایدتا۴۰ میریزه