رفع خستگی با افزایش تولید در فردا موتورز

شنبه - 12 خرداد 1403

پیشرانه- آمارتولید خودرو در سال ۱۴۰۲ از رفع خستگی با افزایش در تولیدفردا موتورز حکایت می کند. فرداموتورز یکی از تولید کنندگان بخش خصوصی است که پس از تحریم ها با افزایش سرمایه گذاری و بالابردن ظرفیت تولید توانسته است رفته رفته نام خود را به عنوان یک تولید کننده جا بیاندازد. البته مدت ها […]

پیشرانه- آمارتولید خودرو در سال ۱۴۰۲ از رفع خستگی با افزایش در تولیدفردا موتورز حکایت می کند.

فرداموتورز یکی از تولید کنندگان بخش خصوصی است که پس از تحریم ها با افزایش سرمایه گذاری و بالابردن ظرفیت تولید توانسته است رفته رفته نام خود را به عنوان یک تولید کننده جا بیاندازد.
البته مدت ها پیش از تحریم ها این شرکت قصد داشت که در کنار وارداتی که با نام و نشان دیگری انجام می داد،تولید را نیز آغاز کند.
شرکت مادر فرداموتورز که تجربه واردات دو برند مطرح کره ای را در کارنامه دارد قصد داشت با تکیه برتجربه و دانشی که از این همکاری به دست آورده است ، در تولید استفاده کند.
پیشتر نیز زیرساخت های تولید را هم فراهم کرده بود و با تولید برخی محصولات یکی از غول های جاده مخصوص ، نسبت به زیر و بم های تولید آگاهی پیدا کرده بود. با این حال تحریم ها مانند سایر خودرو سازان تمام برنامه های فرداموتورز را نیز برهم زد.
در واقع از یک سو این تحریم ها مانع از سرعت گرفتن در مسیر تولید شده و از سوی دیگر به دلیل قطع ارتباط با سایر تولیدکنندگان برتر دنیا مسیر توسعه و بالندگی این شرکت را در جهت دیگری قرار داد.
در واقع فرداموتورز برای اینکه بتواند وارد عرضه تولید شود چاره ای جز اتکا به متخصصان داخلی نداشت.مساله ای که تا به امروز جواب داده است.
در حال حاضر فرداموتورز ۱درصد سهم تولید سواری در کشور را به خود اختصاص داده است.این ۱ درصد و حتی حجم تولید این شرکت که در مقایسه با بعضی از شرکت ها چندان به چشم نمی آید، با توجه به مدت زمان آغاز تولید در این شرکت بسیار قابل اهمیت به شمار می آید.
به بیان دیگر این شرکت در شرایطی سراغ تولید رفت که بازار به شدت متشنج و اوضاع صنعت چندان مناسب نبود. با این وجود آنها با درک موقعیت زمانی و به جای فراری دادن سرمایه ها ، گوشه کار را گرفته و با راه اندازی خط تولید محصولات خود ، باعث افزایش عرضه و رقابت در بازار خودرو شدند.
این روند طی سال های اخیر ادامه یافته و باعث شده است که میزان رشد تولید در فرداموتورز هر سال نسبت به سال پیش از آن افزایش پیدا کند.گزارش های منتشر شده از میزان تولید در سال گذشته نیز این ادعا را ثابت می کند.
بر اساس این گزارش تولید خودرو در فرداموتورزبا رشد ۳۵ درصد همراه شده است.در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۶۱۰۹ دستگاه خودرو در این شرکت تولید شده بود که این تیراژدر سال ۱۴۰۲ به ۸۲۶۲دستگاه رسیده است.
طی سال گذشته ۴۶۶۰ دستگاه اس ایکس ۵ (SX5)،۵۹۶ دستگاه سوبا ام ۴ (Suba M4) و۳۰۰۸ دستگاه تی ۵ (T5) در این شرکت به تولید رسیده است که به ترتیب رشد تولید ۱۱، ۱۰۰ و ۶۱درصدی را به ثبت رسانده اند.

5 از 2 رای

نظر شما چیست؟