با تصویب هیات وزیران:

نرخ جرایم رانندگی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول

چهارشنبه - 16 خرداد 1403

پیشرانه – هیات وزیران نرخ جرایم رانندگی در سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد. هیات وزیران در جلسه دوم خرداد ۱۴۰۳به پیشنهاد وزارتخانه های دادگستری، راه و شهرسازی و کشور به استناد ماده ۲۱ قانون رسیدگی به نخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب ۱۳۸۹ و ماده ۲۸ قانون  مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۹جرایم سال جدید را تصویب […] […]

پیشرانه – هیات وزیران نرخ جرایم رانندگی در سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد. هیات وزیران در جلسه دوم خرداد ۱۴۰۳به پیشنهاد وزارتخانه های دادگستری، راه و شهرسازی و کشور به استناد ماده ۲۱ قانون رسیدگی به نخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب ۱۳۸۹ و ماده ۲۸ قانون  مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۹جرایم سال جدید را تصویب […]

هیات وزیران نرخ جرایم رانندگی در سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

هیات وزیران در جلسه دوم خرداد ۱۴۰۳به پیشنهاد وزارتخانه های دادگستری، راه و شهرسازی و کشور به استناد ماده ۲۱ قانون رسیدگی به نخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب ۱۳۸۹ و ماده ۲۸ قانون  مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۹جرایم سال جدید را تصویب نمود.

نرخ جرایم رانندگی در سال ۱۴۰۳

مهم‌ترین‌ها:

عبور از چراغ قرمز: ۴۰۰ هزارتومان

ورود ممنوع: ۲۵۰ هزارتومان

توقف ممنوع: ۱۰۰ هزارتومان

توقف دوبله: ۱۵۰ هزارتومان

استفاده از موبایل: ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزارتومان

دنده عقب در بزرگراه: ۵۰۰ هزارتومان

لایی کشیدن: ۵۰۰ هزارتومان

نداشتن بیمه شخص ثالث: ۱۵۰ هزارتومان

 سرعت غیرمجاز:

تا ۱۰ کیلومتر: ۱۰۰ هزارتومان

تا ۲۰ کیلیومتر: ۱۵۰ هزارتومان

تا ۳۰ کیلومتر: ۲۰۰ هزارتومان

تا ۴۰ کیلومتر: ۲۵۰ هزارتومان

تا ۵۰ کیلومتر: ۳۰۰ هزارتومان

بیش از ۵۰ کیلومتر: ۵۰۰ هزارتومان

افزایش جرایم رانندگی از یک سو برای تامین بودجه مورد نطر بخش های نظارتی و از سوی دیگر در جهت پیشگیری از جرایم رانندگی احتمالی توسط پلیس تعیین میگردد.

البته میزان جرایم در ایران در منطقه از تمامی کشور ها پایین تر است و حتی در بسیاری از کشور های اروپایی جرائمی بسیار سنگین تر برای تخلفات راهنمایی  و رانندگی در نظر گرفته می شود.

متاسفانه خودروهای کم کیفیت، رعایت نکردن قوانین، وضعیت جاده های کشور همه و همه در تصادفات سالیانه کشور نقش دارد اما جرایم رانندگی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی از نظر بسیاری از کارشناسان میتواند سبب جلوگیری از رفتارهای پر خطر گردد.

بیشتر حوادث در کشور ما مربوط بهعدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در کشور است به طوری که صحبت کردن با تلفن همراه به عنوان خطر آفرین تخلف رانندگی در سالهای اخیر توسط راهنمایی و رانندگی یاد شده است.

کارشناسان معتقد هستند توقف طولانی مدت خودروهای خطر آفرین و افزایش جرایم رانندگی برای افرادی که مکرر رفتار های پر خطر در حال رانندگی انجام میدهند میتواند اثر بخشی زیادی داشته باشد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟