گرم شدن موتور سانیار موتور برای رقابت

پنجشنبه - 17 خرداد 1403

پیشرانه – رشد ۲۰۶ درصدی تولید تیگاردایکس ۳۵ از گرم شدن موتورسانیار موتور برای رقابت خبرمی دهد. البته رقابت در بازاری که شاهد تعدد و تنوع کراس اوور است کار را برای فعالان آن سخت می کند.اما هم قدرت انتخاب و هم کیفیت محصولات را بالا خواهد برد. به گزارش وب سایت خبری پیشرانه ، […]

پیشرانه – رشد ۲۰۶ درصدی تولید تیگاردایکس ۳۵ از گرم شدن موتورسانیار موتور برای رقابت خبرمی دهد. البته رقابت در بازاری که شاهد تعدد و تنوع کراس اوور است کار را برای فعالان آن سخت می کند.اما هم قدرت انتخاب و هم کیفیت محصولات را بالا خواهد برد.
به گزارش وب سایت خبری پیشرانه ، در سال گذشته رشد سواری در بخش خصوصی نسبت به سال پیش از آن ۷۲ درصد بوده است. خودروسازان بخش خصوصی در سال ۱۴۰۱ در مجموع موفق به تولید ۱۴۶ ۳۲۸ دستگاه شواری شده بود. این آمار در سال ۱۴۰۲ به ۲۵۱۰۵۷ دستگاه رسیده است.
در این شرایط سهم خودروسازانی مانند مدیرانی خودرو، کرمان موتور،بهمن موتور،فرداموتورز و آرین پارس موتور بیشتر از سایر فعالان این بخش بوده است. اما در عین حال برخی خودروسازان دیگر نیز هستند که با فراهم ساختن زیرساخت های تولید و عبور از چالش ها به نوعی موتور خود را گرم کرده و آماده رقابت و عرضه و تولید محصولات بیشتر در تیراژ بالاتر شده اند.
از جمله این خودروسازان می توان به سانیار موتور پارسیان اشاره کرد.این شرکت پیش از آغاز تحریم ها با توجه به قراردادهمکاری با یکی از خودروسازان مطرح چین ، محصولات بایک را به خط تولید خود بیاورد.اما موانع ایجاد شده مانع ازتحقق این خواسته شد.
در این وضعیت این تولید کننده مانند سایر خودروسازان با مشکلات زیادی مواجه شد.با این حال آنها پس از عبور از این مسائل ، تلاش کردند که سهم خود در تولید را ایفا کنند.
بنابراین برای شروع آنها یک کراس اووربه نام تیگارد ایکس ۳۵ را انتخاب و برای سال اول(۱۴۰۱) موفق به تولید۳۹۵ دستگاه از این خودرو شدند.
نکته قابل توجه در خصوص عملکرد این شرکت این است که سانیار موتورپارسیان با توجه به الزام فروش در سامانه یکپارچه نتوانست از روش ها و شیوه های فروش مد نظری استفاده کند که معمولا شرکت های برای ورود به بازار بهره می برند. با این وجود آنها توانستند از فروش مناسبی برخوردار شوند. ضمن اینکه این شرکت از معدود تولید کنندگانی به شمار می رود که توانست تعهدات خود را پیش از موعد ایفا کند.
با این وجود سال گذشته به رغم فشارهایی که روی تولید وجود داشت آنها موفق شدند به تیراژ۱۰۲۹ دستگاه برسند.
هر چند تیراژ۱۰۲۹ دستگاهی تیگارد ایکس ۳۵ سانیارموتورپارسیان در مقابل تیراژبسیاری از خودروسازان بزرگ چندان به چشم نمی آید.اما رشد ۲۰۶درصدی این شرکت نشان می دهد که آنها از بحران عبور کرده و به زودی در مسیرتولید در مقیاسی انبوه و اقتصادی قرار خواهند گرفت.
شاید اگر برخی از عوامل و موانع در مسیر آنها قرار نمی گرفت تیراژ تولید سانیارموتور پارسیان با رشد بیشتری همراه می شد.ولی با توجه به افزایش تیراژ،اتحاد این شرکت با ماموت خودرو و رونمایی از چند محصول وارداتی به نظر می رسد که در سال ۱۴۰۳ قدرت بازیگری این شرکت در بازار خودرو افزایش خواهد یافت.

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟