مدیران خودرو پیشتاز تولید سواری در بخش خصوصی

شنبه - 19 خرداد 1403

پیشرانه – مدیران خودرو در سالی که گذشت با در اختیار داشتن سبد محصول گسترده و توانست نام خود را به عنوان پیشتاز تولید سواری در بخش خصوصی ثبت کند. به گزارش وب سایت خبری پیشرانه ، تولیدسواری در سال گذشته با رشد ۷۲ درصدی همراه شد.تولید کنندگان غیر دولتی که در سال ۱۴۰۱ در […]

پیشرانه – مدیران خودرو در سالی که گذشت با در اختیار داشتن سبد محصول گسترده و توانست نام خود را به عنوان پیشتاز تولید سواری در بخش خصوصی ثبت کند.

به گزارش وب سایت خبری پیشرانه ، تولیدسواری در سال گذشته با رشد ۷۲ درصدی همراه شد.تولید کنندگان غیر دولتی که در سال ۱۴۰۱ در مجموع ۱۴۶۳۲۸ دستگاه انواع سواری تولید کرده بودند ، این تعداد را در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲۵۱۰۵۷دستگاه افزایش دادند.

با توجه به آمار منتشر شده ازتولید سواری در این بخش می توان بعد از غول های جاده مخصوص مدیران خودرو را قطب سوم تولید سواری در کشور نامید.

این خودروساز که شریک تجاری چری به شمار می آید،در سال گذشته علاوه بر اینکه محصولات متعددی را معرفی و رونمایی کرد، در افزایش میزان تولید بخش خصوصی نیز توانست سهم زیادی ایفا کند.

در واقع این شرکت از یک سو اقدام به معرفی خودروهای پاک کرد و مسیر آینده خود را نشان داد و در عین حال با توجه به نیاز بازار با افزایش ظرفیت ۶۰ درصد تولید خود را نسبت به سال ۱۴۰۱ بیشتر کرد.

در سال گذشته این شرکت با دراختیار داشتن ۱۴ در محصول در ۳ زیربرند در مجموع ۱۴۸۶۷۸ دستگاه سواری تولید کرده است. به بیان دیگر میزان تولید سواری دراین خودروساز از کل تولید این نوع محصول در سال پیش ازآن نیز بیشتر است. مدیران خودرو همچنین فاصله معنا داری با رقبا در تولید پیدا کرده است.

در این میان به نظرمی رسد که بسیاری از تولیدکنندگان دیگر برای از دست ندادن سهم  و افزایش ضریب نفوذ و همچنین افزایش رقابت با این شرکت سرعت خود را بیشتر کنند.

بنابراین این شرکت از یک سو باعث افزایش رقابت میان خودروسازان بخش خصوصی می شود و از سوی دیگر باعث افزایش عرضه خودرو به بازار خواهد شد. امری که در ادامه می تواند تاثیرگذاری این بخش از صنعت خودروسازی کشور را بیش از پیش کند.

در سال گذشته ام وی ام ایکس ۲۲ با ۳۱۷۱۹ دستگاه و تیگو ۷ (TIGGO 7) با ۲۳۳۹۲ دستگاه بیشترین حجم تولید در این شرکت را به خود اختصاص داده اند.

تیگو ۸(TIGGO 8) با تیراژ۱۷۵۲۶،ام وی ام ایکس ۵۵ (MVM X55) با تیراژ۱۷۷۵۵ واف ایکس اومودا(FX OMODA) با تیراژ۱۶۹۳۷ دستگاه نسبت به سایر خودروهای حاضر در سبد محصول مدیران خودرو در تیراژ بیشتری به تولید رسیده اند.

البته محصولاتی دیگری مانندآریزو ۶ (Arrizo 6) یا ایکس ۳۳ کراس (X33 Cross6)  نیز دیگر خودروهای این شرکت به شمار می روند که همچنان نه تنها از تیراژ قابل توجهی برخوردار هستند بلکه جزء پرتیراژترین سال نیزقرار می گیرند.

همچنین با توجه به آغاز تولید آزمایشی محصولات برند ایکس تریم و تیگو ۸ (TIGGO 8)به نظر می رسد در سال جاری بازهم میزان تولید در این خودروساز بخش خصوصی با افزایش همراه خواهد بود. این در حالی است که این شرکت فعلا ۱۳درصد سهم بازار خودروهای سواری را در اختیاردارد .بنابراین اگر امسال نیز بتواند مانند سال گذشته برنامه های تولید خود را محقق کند به احتمال زیاد این سهم نیز افزایش خواهد یافت.

 

5 از 1 رای

نظر شما چیست؟