کاهش قیمت خودرو

شرط تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار

جمعه - 26 اردیبهشت 1399

پیشرانه-رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو می گوید کاهش قیمت خودرو آغاز شده است اما برای تداوم این روند شرطی مهم وجود دارد و آن افزایش عرضه است.

پیشرانه-رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو می گوید کاهش قیمت خودرو آغاز شده است اما برای تداوم این روند شرطی مهم وجود دارد و آن افزایش عرضه است.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» سعید موتمنی با اشاره به روند کاهشی قیمت خودرو در چند روز گذشته بیان کرد: در حال حاضر با هیاهوهای موجود در بازار و همچنین زمزمه‌های کاهش قیمت، همچنان هیچ معامله‌ای در بازار انجام نمی‌شود و کاهش قیمت‌های رخ داده تنها بر روی کاغذ است.

وی افزود: در روزهای گذشته کسانی وارد حوزه خرید خودرو شدند که به دنبال حفظ ارزش سرمایه‌های خود بوده‌اند بنابراین به خودروهای خود همانند سرمایه نگریسته و حاضر به فروش آنها نیستند و هرچند ورود شورای رقابت توانسته قیمت ها را بشکند اما باید دید این روند کاهشی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

موتمنی با اشاره به عدم تمایل به خرید و فروش خودرو از سوی دارندگان و همچنین نمایشگاه داران و فعالان بازار خودرو، اظهار کرد: در شرایطی که عرضه به میزان کافی انجام می‌شود، نباید شاهد اختلاف قیمتی بین کارخانه و بازار باشیم اما هم اکنون به دلیل تاثیر نوسان قیمت در بازار طلا و سکه و همچنین ارز بر قیمت خودرو شاهد نوسانات قیمتی هستیم و بدون شک با کاهش قیمت دلار به روزهای پیش از پایان سال، شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار خودرو و رسیدن قیمت‌ها به محدوده و بازه قیمتی سال گذشته خواهیم بود.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران بر ضرورت ثبات در شرایط اقتصادی تاکید کرد و گفت: در روزهای گذشته وهمزمان با افزایش قیمت خودرو برخی از افراد اقدام به خرید خودرو کرده بودند اما هم اکنون با کاهش قیمت ها حاضر به فروش آن با قیمت پایین تر نیستند چرا که ثبات اقتصادی وجود نداشته و به هیچ عنوان قادر به پیش بینی شرایط اقتصادی نیستیم.

وی در پایان بر این موضوع تاکید کرد که تنها در صورت عرضه بیشتر از سوی خودروسازان روند کاهشی قیمت ها ادامه خواهد داشت، زیرا با کاهش بیشتر قیمت‌ها تقاضا نیز افزایش می‌یابد که در صورت نبود خودرو، دوباره شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟