جدول سطح كیفی خودروهای داخلی

جدول سطح كیفی خودروهای داخلی منتشر شد

شنبه - 18 مرداد 1399

پيشرانه – جدول سطح كیفی خودروهای داخلی منتشر شد و بر این اساس خودروهای سواری تولید شده از سوی شركت‌های ایرانی در سه سطح رتبه بندی شدند.

پيشرانه – جدول سطح كیفی خودروهای داخلی منتشر شد و بر این اساس خودروهای سواری تولید شده از سوی شركت‌های ایرانی در سه سطح رتبه بندی شدند.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» وزارت صنعت معدن و تجارت، بر اساس برنامه دائمی خود، جدول سطح كیفی خودروهای داخلی را منتشر كرد و هر خودرو بر اساس كلاس قیمت خود، رده كیفی و میانگین نمره منفی، جایگاهی در جدول اعلامی به دست آورد.

در جدول سطح كیفی خودروهای داخلی و در كلاس قیمت یك، خودرو تیگو۷ مدیران خودرو قرار گرفته كه از پنج ستاره كیفی، سه ستاره به دست آورده و میانگین نمره منفی ۲۲.۵ دارد.

كلاس قیمتی سطح دو، هشت خودرو قرار گرفته‌اند كه در رتبه نخست، پژو۲۰۰۸ ایران خودرو با پنج ستاره كیفیت و میانگین نمره منفی ۱۵ بهترین رتبه را به دست آورده است. پس از آن هایما اتوماتیك ایران خودرو با چهار ستاره و جك ss كرمان موتور با سه ستاره میانگین امتیاز منفی ۳۷ در رده بعدی قرار دارد. در این كلاس قیمتی، خودرو آریزو۵ مدیران خودرو تنها با یك ستاره كیفیت و میانگین نمره منفی ۹۳، پایین‌ترین جایگاه را به خود اختصاص داده است.

در كلاس سوم قیمتی، تنها خودرو بی۳۰ بهمن موتور قرار گرفته كه این ماشین با دریافت چهار ستاره و امتیاز منفی ۶۰ در جدول قرار گرفته است.

در كلاس چهار قیمتی جدول سطح كیفی خودروهای داخلی ۲۳ خودرو قرار گرفته‌اند. در میان این ماشین‌ها، رنو ساندرو اتوماتیك از شركت پارس خودرو با چهار ستاره كیفیت و میانگین منفی ۸۶ در رده نخست قرار گرفته و با فاصله‌ای نزدیك، دومین خودرو در این كلاس، پژو۲۰۷ اتوماتیك است. رتبه سوم نیز به تندر۹۰ پلاس اتوماتیك با چهار ستاره كیفیت و امتیاز منفی ۸۷ اختصاص دارد. در پایین‌ترین سطح كیفی خودروهای این كلاس قیمتی، پژو ۴۰۵ ایران خودرو خراسان قرار گرفته كه سه ستاره كیفیت دارد و میانگین امتیاز منفی این خودرو ۱۴۰ براورد شده است. پژو پارس و سمند تبریز نیز در رده‌های پایین این جدول جای گرفته‌اند.

در كلاس پنج قیمتی خودروهای داخلی نیز خودرو كوییك شركت سایپا با سه ستاره كیفیت و میانگین امتیاز منفی ۱۱۹ در رده‌ نخست قرار گرفته و پس از آن تیبا۲ با سه ستاره امتیاز منفی ۱۴۴ ایستاده است. رتبه سوم این جدول نیز به ساینا اختصاص پیدا كرده و بدترین خودرو در این كلاس قیمت نیز پراید۱۳۱ پارس خودرو است كه با دو ستاره كیفیت، میانگین امتیاز منفی ۲۱۷ داشته است.

در جدول سطح كیفی خودروهای داخلی، بخشی نیز به وضعیت وانت‌ها اختصاص یافته كه بر این اساس در كلاس یك قیمتی این خودروها، تنها وانت نیو پیكاپ فوتون محصول ایران خودرو قرار دارد. این ماشین سه ستاره كیفیت گرفته و میانگین امتیاز منفی ۷۲ دارد. در كلاس دوم قیمتی، وانت نیسان ریچ شركت زامیاد با سه ستاره كیفیت در رده نخست است و سایپا ۱۵۱ نیز در جایگاه سوم قرار گرفته  و وانت نیسان دوگانه سوز قعر نشین این جدول است.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟