مقایسه لیفان x70 و ام وی ام x33s

مقایسه لیفان x70 و ام وی ام x33s اسپرت نیوفیس

چهارشنبه - 10 شهریور 1400

پیشرانه- کراس اوورهای جمع‌وجور و نسبتاً ارزان‌قیمت می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای اقشار متوسط جامعه باشند و نیازهای آن‌ها را به نحوی مطلوب برآورده سازند. دراین‌بین محصولاتی مثل ام وی ام X33S نیوفیس و لیفان X70 ضمن برخورداری از قیمت متعادل، امکانات و طراحی ظاهری نسبتاً به‌روز به همراه توان فنی کافی را به کاربران خود هدیه می‌دهند و می‌توانند در اوضاع اقتصادی فعلی به گزینه اول بسیاری از مشتریان، به بخصوص کارمندان و خانواده‌های با توان مالی نه‌چندان بالا تبدیل شوند.

پیشرانه- کراس اوورهای جمع‌وجور و نسبتاً ارزان‌قیمت می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای اقشار متوسط جامعه باشند و نیازهای آن‌ها را به نحوی مطلوب برآورده سازند. دراین‌بین محصولاتی مثل ام وی ام X33S نیوفیس و لیفان X70 ضمن برخورداری از قیمت متعادل، امکانات و طراحی ظاهری نسبتاً به‌روز به همراه توان فنی کافی را به کاربران خود هدیه می‌دهند و می‌توانند در اوضاع اقتصادی فعلی به گزینه اول بسیاری از مشتریان، به بخصوص کارمندان و خانواده‌های با توان مالی نه‌چندان بالا تبدیل شوند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» لیفان X70 و ام وی ام X33S فیس‌لیفت طی سال ۹۹ به بازار خودرو کشور وارد شدند و در حال حاضر به‌عنوان دو رقیب که ازلحاظ قیمتی و کلاس بدنه بسیار به هم نزدیک هستند، توجه مشتریان داخلی را به‌سوی خود جلب کرده‌اند. در ادامه با پیشرانه همراه باشید تا به مقایسه لیفان X70 و ام وی ام x33s نیوفیس بپردازیم.

مقایسه لیفان ایکس ۷۰ و ام وی ام  ایکس ۳۳ اس اسپرت اتوماتیک ازنظر طراحی

ام وی ام ایکس ۳۳ اس باوجودآنکه تغییرات زیادی نسبت به نمونه‌های اولیه خود پیداکرده اما در حقیقت همچنان شاکله قدیمی خود را نگه‌داشته و به‌جز تحول نمای جلو به همراه اضافه شدن برخی تزئینات ظاهری، تغییر اساسی را نسبت به مدل‌های اولیه خود ازنظر فرم کلی بدنه تجربه نکرده است؛ بنابراین باید گفت که احتمالاً مشتریان ظاهر ورزیده و نسبتاً مهیج‌تر لیفان X70 را به فرم بدنه نسبتاً قدیمی ام وی ام ایکس ۳۳ اس فیس لیفت ترجیح خواهند داد.

در مورد طراحی کابین هم باید گفت که اوضاع تقریباً به نفع لیفان X70 بوده و نوع ترسیم ادوات درون کابین این خودرو به نحوی است که می‌تواند در مقایسه با محصولات روز حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. البته ام وی ام X33S هم تقریباً در سطح قابل قبولی ظاهرشده و نوعی طراحی داخلی اسپرت را به نمایش می‌گذارد؛ اما به‌هرحال نمای کابین لیفان X70 تقریباً چشم‌نوازتر به چشم می‌آید و تطابق بیشتری با معیارهای نوین مشتریان دارد.

متریال مورداستفاده در داشبورد و رودری‌های هر دو خودرو از جنس پلاستیک خشک است که امروزه در اکثر خودروهای چینی نسبتاً ارزان‌قیمت شاهد حضور آن هستیم و می‌شود گفت که تقریباً اکثر مشتریان با سطح کیفی این پلاستیک مشکل اساسی ندارند. همچنین لیفان X70 به دلیل بهره‌مندی از فاصله محوری بزرگ‌تر، فضایی جادارتر به‌خصوص در ردیف عقب برای سرنشینان خودرو فراهم می‌کند و ازلحاظ فضای پا و سر محدودیت چندانی برای سرنشینان ایجاد نخواهد کرد.

مقایسه فنی لیفان X70 با ام وی ام X33S نیوفیس

لیفان X70 به‌منظور تأمین قوای محرکه خود یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به قدرت ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۸ نیوتن‌متر را به خدمت گرفته و رکن اصلی سیستم انتقال قدرت آن نیز یک گیربکس سی وی تی اتوماتیک است که نیرو را به چرخ‌های جلو می‌رساند. این خودرو می‌تواند تا ۱۷۵ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد و معادل ۸.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت بسوزاند.

در سمت دیگر ام وی ام X33S نیوفیس از همان موتور مدل پیشین، یعنی پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی به قدرت ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر نیرو دریافت می‌کند؛ اما برخلاف گذشته گیربکس خود را تغییر داده و به‌جای نمونه سی وی تی از یک جعبه‌دنده ۵ سرعته اتوماتیک به‌منظور انتقال نیرو موتور به سمت محور جلو بهره می‌برد. حداکثر سرعت این خودرو برابر ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است و معادل ۸.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بنزین مصرف می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ ام وی ام ایکس ۳۳ اس اسپرت اتوماتیک نیز حدود ۱۴ ثانیه برآورد می‌شود.

با این حساب به نظر می‌رسد که این دو کراس اوور جمع‌وجور چه ازلحاظ ابعاد بدنه و چه ازلحاظ توان فنی تقریباً در یک سطح قرار می‌گیرند و اختلاف چابکی و توان فنی آن‌ها چندان فاحش نخواهد بود. بامطالعه جدول زیر می‌توانید به جزئیات مشخصات فنی این دو خودرو دست پیدا کنید.

نوع خودرو لیفان X70 ام وی ام X33S اسپرت فیس لیفت
پیشرانه ۲ L/ چهار سیلندر/ تنفس طبیعی ۲ L / چهار سیلندر/ تنفس طبیعی
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو / گیربکس CVT اتوماتیک دو دیفرانسیل / گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک
توان خروجی ۱۴۰ اسب بخار / ۱۷۸ نیوتن‌متر ۱۳۹ اسب بخار / ۱۸۰ نیوتن‌متر
شتاب ۰ – ۱۰۰ ۱۴.۲ ۱۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۸.۷ لیتر در صد کیلومتر ۸.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

 

مقایسه امکانات رفاهی و ایمنی لیفان ایکس ۷۰ با ام وی ام  ایکس ۳۳ اس نیوفیس

شرکت خودروسازان بم امکاناتی تقریباً متقاعدکننده را برای لیفان X70 در نظر گرفته است.

امکانات لیفان X70 

دو کیسه هوا، سنسور فشار باد لاستیک‌ها، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع، آینه وسط الکتروکرومیک، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل، دیلایت، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن، سانروف برقی، روکش صندلی چرمی، استارت دکمه‌ای، ریموت هوشمند، پاور ویندوز، تهویه مطبوع اتوماتیک با نمایشگر دیجیتال، صندلی راننده با تنظیمات برقی ۶ حالته، صندلی سرنشین با تنظیمات ۴ حالته دستی، گرمکن صندلی‌های جلو، ریموت صندوق‌عقب، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر ۹ اینچی + اندروید، بلوتوث، سیستم صوتی با شش بلندگو، دو عدد پورت usb، دوربین دنده‌عقب و برق ۱۲ ولت، سیستم‌های کنترل پایداری.

امکانات ام وی ام x33s

کروز کنترل، دو عدد کیسه هوا، دو حالت رانندگی، دیلایت، اتولایت، مه شکن‌های جلو و عقب، فرمان برقی با روکش چرم، نمایشگر لمسی ۸ اینچی با نویگیشن و دوربین عقب، بلوتوث و USB، میرورلینک، تهویه اتوماتیک، تنظیم دستی صندلی‌های جلو، روکش صندلی چرمی- پارچه‌ای، خروجی برق ۱۲ ولت، آینه وسط الکتروکرومیک، سانروف و آینه‌های جانبی برقی با گرمکن، کنترل کشش و پایداری، کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، سنسور پارک عقب،TPMS.

بنابراین می‌توان گفت که گرچه امکانات شاخص هر دو خودرو در یک سطح ارزیابی می‌شود اما لیفان X70 به دلیل برخورداری از مواردی مثل استارت دکمه‌ای ورود بدون کلید، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، تنظیم برقی صندلی تا حدودی نسبت به حریف برتری رفاهی دارد اما ام وی ام X33S نیز به سیستم کنترل کشش، کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی مجهز است که امنیت آن را بهبود می‌بخشند.

نتیجه گیری

هر دو کراس اوور جمع‌وجور حاضر در این رقابت ازلحاظ توان فنی، امکانات و کیفیت ساخت تقریباً در یک رده قرار می‌گیرند و شاید از این جهات برتری اساسی نسبت به یکدیگر نداشته باشند؛ اما مسلماً لیفان X70 به دلیل طراحی ظاهری زیباتر، نمای داخلی جذاب و نوین‌تر و کابین جادارتر به‌خصوص در صندلی‌های ردیف عقب، می‌تواند گزینه بهتری برای مشتریانی باشد که به دنبال تنوع هستند و پرستیژ ظاهری خودرو نیز برایشان اهمیت بیشتری دارد.

اما در سوی دیگر ام وی ام ایکس ۳۳ اس از یک‌جهت برتری اساسی نسبت به حریف خود دارد و آن خدمات پس از فروش بسیار گسترده و لوازم‌یدکی کاملاً در دسترس این محصول است که می‌تواند آن را به گزینه اول بسیاری از مشتریانی بدل کند که به دنبال خرید خودرویی با ریسک نگهداری کمتر هستند. به‌ویژه که بازار دست‌دوم خریدوفروش ام وی ام ایکس ۳۳ اس هم پررونق‌تر از لیفان ایکس ۷۰ دنبال می‌شود و از این حیث برتری با MVM X33S AT خواهد بود. به نظر می‌رسد اگر لیفان X70 به‌صورت گسترده‌تر و با خدمات پس از فروش مناسب در اختیار مشتریان داخلی قرار بگیرد، آنگاه می‌تواند برتری‌های خود را با قدرت بیشتری به رخ حریف بکشد.

نوشته: حسین باباپور

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟