جدیدترین شرایط پیش‌فروش خودرو

جدیدترین شرایط پیش‌فروش خودرو

پنجشنبه - 8 خرداد 1399

پیشرانه – جدیدترین شرایط پیش‌فروش خودرو‌ در سه شرکت ایرا‌ن‌خودرو، سایپا و بهمن‌موتور اعلام شد  و برای نخستین بار، قرعه کشی، برندگان خودرو را مشخص می‌کند.

پیشرانه – جدیدترین شرایط پیش‌فروش خودرو‌ در سه شرکت ایرا‌ن‌خودرو، سایپا و بهمن‌موتور اعلام شد  و برای نخستین بار، قرعه کشی، برندگان خودرو را مشخص می‌کند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» با رسیدن به زمان ثبت نام قطعی برای محصولات شرکت‌های خودروساز داخلی، شرایط نهایی برای ثبت نام این خودرو ها را اعلام کرده‌اند. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ایران خودرو و سایپا ۲۵ هزار خودرو را پیش فروش خواهند کرد و همزمان با آنها، گروه خودروسازی بهمن نیز پیش فروش یکی از محصولات خود را آغاز می‌کند.

جدیدترین شرایط پیش فروش اعلام شده از سوی ایران خودرو نشان می‌دهد که چهار محصول ایران خودرو که عبارتند از پژو ۴۰۵ SLX، رانا، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و پژو پارس TU5 عرضه خواهد شد که به این ترتیب مشتریان می‌توانند با مراجعه به سایت esale.ikco.ir نسبت به ثبت‌ نام خودرو‌های ایران‌ خودرو اقدام کنند.

در توضیحات ابتدایی ایران خودرو درباره هدف گذاری صورت گرفته برای این دور از پیش فروش‌ها، آمده: شرکت ایران خودرو در راستای ایجاد امکان ثبت نام و فرصت برابر بـرای همـه متقاضـیان خـودرو ، حـذف دلالان و واسطه گران از بازار خودرو و ایجاد ساز وکار شناسایی و عرضه خودرو به مصرف کنندگان واقعی خودرو، قرار است در مدت زمان فروش ویژه عید فطر که به مدت یک هفته برگزار می شود، حدود ۱۵ هزار دستگاه از انواع محصولاتش را به فروش برساند.

در طرح فروش فوق العاده ایران خودرو، قیمت قطعی بوده و موعد تحویـل حـداکثر ۳ ماهه خواهد بود و وجه خودرو در دو مرحله دریافت خواهد شد، ضمنا در صورت ثبت نام بیش از ظرفیت برنامه ریزی شده، مشتریان به روش قرعه کشی انتخاب خواهند شد.طبق اعلام ایران خودرو ثبت نام برای خودروهای جدید از هفتم خرداد ماه آغاز شده و تا ۱۴ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

با توجه به افزایش فاصله قیمت خودروها در کارخانه و بازار آزاد، جدیدترین شرایط پیش‌فروش خودرو هم مراحل کار را به شکل جزئی مشخص کرده و هم برای متقاضیان چند محدودیت جدی در نظر گرفته است. طبق اعلام ایران خودرو:

۱- بعد از پایان یک هفته، «خریداران نهایی» به صورت قرعه کشی و با کنترل نهادهای نظارتی، مشخص می شوند.

۲- پس از ۷۲ساعت از پایان دوره ثبت نام، خریداران نهایی مشخص شده و از طریق پیامک به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

۳-  خریداران نهایی تا ۴۸ ساعت برای تکمیل وجه و پرداخت آن از طریق سایت فروش ایران خودرو، مهلت دارند.

۴-  تحویل خودروها حداکثر ۳ ماه پس از زمان تکمیل وجه است.

۵-  سند خودروها به مدت یکسال، در رهن ایران خودرو باقی می ماند.

۶- هیچگونه سود مشارکتی (برای حذف واسطه گران) به وجوه پرداختی خریداران، تعلق نمی گیرد.

۷- اگر خریداران تا ۳ ماه پس از تحویل خودرو، به نمایندگی مراجعه نکنند، گارانتی خودروی آنها باطل خواهد شد.

۸- محدویت های عمومی برای ثبت نام کنندگان در فروش ایران خودرو همچنان برقرار است. این محدودیت ها عبارتند از:

_  حداقل سن متقاضی، ۱۸ سال باشد.

_  متقاضی در ۳۶ ماه گذشته، از ایران خودرو و سایپا، خودرویی خریداری نکرده باشد.

_ متقاضی باید گواهینامه رانندگی داشته باشد.

_  به هر کد ملی، فقط یک دستگاه خودرو تعلق می گیرد.

جزییات پیش‌فروش خودرو در سایپا

سایپا نیز که در کنار ایران خودرو، پیش فروش محصولات خود را آغاز کرده از چهارم خرداد سایت ثبت نام را باز کرده و تا ۱۰ روز این فرایند ادامه خواهد داشت.

طبق بخشنامه سایپا مشتریان از می‌توانند با ورود به سایت فروش اینترنتی محصولات این گروه به آدرس https://saipa.iranecar.com  نسبت به ثبت اطلاعات شخصی به منظور دریافت کد کاربری و رمز عبور اقدام کنند.

بر اساس این بخشنامه، قرار است سایپا در این طرح فروش ویژه حدود ۱۰هزار دستگاه از ۷ خودرو مختلف خود را به فروش برساند که این خودروها عبارتند از تیبا صندوقدار، تیبا هاچ بک، ساینا، سایپا۱۵۱، نیسان بنزینی، نیسان دوگانه سوز و پیکاپ ریچ.

سایپا نیز مانند ایران خودرو، در جدیدترین شرایط پیش‌فروش خودرو  محدودیت‌هایی را برای ثبت نام این خودروها اعلام کرده که جزییات آن به شرح زیر است:

_ مدت زمان ثبت نام یک هفته بوده و پس از پایان ثبت نام متقاضیان، قرعه کشی با کنترل نهادهای نظارتی و برای تعیین خریداران نهایی، آغاز می شود.

_ محدودیت های عمومی فروش سایپا، در این قرعه کشی نیز همچنان برقرار است. این محدودیت ها عبارتند از:

خریدار نباید پلاک انتظامی فعال داشته باشد

خریدار نباید در ۳۶ ماه اخیر از ایران خودرو یا سایپا، خودرویی خریداری کرده باشد.

خریدار باید گواهینامه رانندگی داشته باشد.

حداقل سن خریدار باید ۱۸ سال باشد.

هر کد ملی، امکان ثبت نام یک دستگاه را دارد.

پیش‌فروش محصولات گروه بهمن

گروه بهمن در خرداد ماه فروش وانت کارا ۲۰۰۰CC را در دست اقدام دارد که به منظور حذف تقاضای کاذب خودرو و فروش به مصرف کنندگان واقعی، تمهیداتی را اندیشیده که در صورت ثبت نام مغایر با شروط مندرج در ضوابط فروش، ثبت نام مشتری ابطال خواهد شد.

فروش اینترنتی وانت کارا تک کابین و دو کابین ۲۰۰۰cc  به صورت نقدی با قیمت قطعی و تعداد محدود از روز چهارشنبه آغاز شده و تا تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.

با هدف جلوگیری از ثبت نام واسطه ها و افزایش امکان ثبت نام برای مصرف کننده نهایی خودرو، شرکت بهمن موتور فیلترهایی را مطابق شرط های مندرج در قواعد و ضوابط بخشنامه قرار داده است که در صورت ثبت نام مغایر با آن، ثبت نام مشتری از سوی شرکت بهمن موتور یکطرفه ابطال و وجه ایشان مسترد خواهد شد. همچنین امکان ثبت نام برای متقاضیانی است که طی ۱۲ ماه گذشته از شرکت بهمن موتور خودرویی خریداری نکرده باشند.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟