مقایسه تیگو5 با هایما اس7

مقایسه تیگو۵ با هایما اس۷

پنجشنبه - 30 مرداد 1399

پیشرانه – مقایسه تیگو۵ با هایما اس۷ نشان می‌دهد که با وجود پیشرانه نسبتا ضعیف این دو خودرو توانسته‌اند سهم قابل قبولی از بازار ایران به دست آورند.

پیشرانه – مقایسه تیگو۵ با هایما اس۷ نشان می‌دهد که با وجود پیشرانه نسبتا ضعیف این ۲خودرو توانسته‌اند سهم قابل قبولی از بازار ایران به دست آورند.

به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» هایما اس ۷ کراس آوری کوچک از برند تازه تاسیس هایما است که در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد. با توجه به سابقه همکاری هایما با مزدا، اس ۷ بر اساس خودرو سی ایکس۷ مزدا طراحی شد که البته با توجه ضعف‌های موجود، انتقادات فراوانی را برانگیخت.

در سال ۲۰۱۳، هایما نسخه فیس لیفت این خودرو را به بازار عرضه کرد و این مدل در سال ۱۳۹۴ با محوریت ایران خودرو خراسان به بازار ایران راه پیدا کرد، هرچند با توجه به قدرت پیشرانه ضعیف، ورود این خودرو به بازار با مشکلاتی مواجه شد.

هایما اس ۷ با قدرت ۱۷۰ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتون متر به بازار عرضه می‌شود. این خودرو ۱۷۹۵ سی سی ظرفیت دارد و با گیربکس ۶ دنده‌ای اتوماتیک  از سوی ایران خودرو عرضه می‌شود.

آنچه در مقایسه تیگو۵ با هایما اس۷ در هر دو خودرو خود را نشان می‌دهد قدرت پیشرانه ضعیف است. چری تیگو۵ نیز چند سال پس از عرضه چری تیگو۳ به عنوان دومین گام چری در عرصه کراس اوور طراحی شد.

این ماشین با همکاری طراحان سابق شرکت‌هایی چون پورشه، لندروور و مرسدس بنز طراحی شد و از این رو به عنوان خودرویی زیبا به بازار راه یافت. تیگو۵ در سال ۲۰۱۳ به بازار رسید و در سال ۱۳۹۵ با مشارکت مدیران خودرو به بازار ایران رسید. در سال ۱۳۹۷ نسخه فیس لیفت شده این ماشین نیز به بازار رسید. تیگو۵، ۱۳۹ اسب بخار و ۱۸۲ نیوتون متر گشتاور دارد و با ظرفیت ۱۹۷۱ سی سی و به شکل هفت دنده اتوماتیک در بازار ایران عرضه شده است.

در مقایسه تیگو۵ با هایما اس۷ نکات مثبت و منفی درباره هر دو خودرو ارائه شده است. تیگو۵ طراحی مدرن و اسپرت، امکانات رفاهی مناسب، کیفیت خوب قطعات کابین، استهلاک پایین موتور و گیربکس و مصرف سوخت پایین را به عنوان ویژگی‌های مثبت خود ثابت کرده و ضعیف بودن موتور نسبت به وزن خودرو، شتاب اولیه پایین، کشش ضعیف در شیب و افت قیمت در بازار دست دوم نکات منفی یاده شده از این خودرو است.

در فهرست ویژگی‌های مثبت هایما اس ۷ نیز طراحی عامه پسند، امکانات رفاهی مناسب، موتور قدرتمند، سواری نرم و بازار خرید و فرو پررونق ذکر شده و حساسیت توربو شارژر به کیفیت بنزین، کیفیت ضعیف مواد استفاده شده در کابین و مصرف سوخت بالا نکات منفی ذکر شده از این خودرو است.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟