دیگنیتی بهمن موتور؛ مشخصات فنی و قیمت احتمالی این خودرو

شنبه - 12 مهر 1399

پیشرانه- گروه بهمن و بهمن موتور بالاخره به‌صورت رسمی از عرضه خودرو جدید این شرکت به نام دیگنیتی خبر داد.

پیشرانه- گروه بهمن و بهمن موتور بالاخره به‌صورت رسمی از عرضه خودرو جدید این شرکت به نام دیگنیتی خبر داد.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» اما خودرو دیگنیتی چیست و چه مشخصاتی دارد و سؤال اصلی اینکه مربوط به چه شرکت خودروسازی است؟

پاسخ به سؤال اصلی درباره برند اصلی این خودرو همان شرکتی است که به دلیل لاین طول و دراز بیشتر خودروسازهای داخلی مانند خودروسازی فردا نیز سراغ آن رفته‌اند؛ دانگ فنگ.

دانگ فنگ موتورز یکی از شرکت‌های دولتی چینی و جزو پنج خودروسازی بزرگ چین است. این شرکت در حال حاضر در کنار برندهایی مثل چانگان، فاو، جیلی و سایک یکی از ۵ خودروساز برتر چین ازنظر تعداد خودروهای تولیدی قرار می‌گیرد.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دانگ فنگ موتورز سطح گسترده همکاری‌های بین‌المللی آن است. این شرکت با خودروسازانی مثل کیا، هوندا، رنو، پژو-سیتروئن همکاری‌های گسترده‌ای دارد.

همچنین برندهای دیگری ازجمله فنگ‌شن، اینفینیتی، لوکسژن و ونوچیا زیر نظر شرکت Dongfeng چینی فعالیت می‌کنند.

این شرکت در سال ۲۰۱۶ ازنظر تعداد خودروهای تولیدی رتبه سوم را میان خودروسازان چینی داشت و بیش از ۴ میلیون خودرو تولید کرده است.

در ادامه با ما همراه باشید با معرفی دیگنیتی با همان دانگ فنگ آی ایکس ۵۵ را که به‌زودی ثبت‌نام و فروش آن توسط بهمن موتور آغاز خواهد شد.

طراحی داخلی و ظاهری

در اواخر سال ۲۰۱۸ کمپانی دانگ فنگ از مدل “Fengguang ix5” در نمایشگاه پکن پرده برداشت؛ کراس اووری که برای بازار هدف، چین را نشانه رفته بود و به نظر می‌آمد نقطه عطفی در طراحی‌های آن زمان دانگ فنگ رقم خواهد زد. در زمان رونمایی از این خودرو بسیاری از خودروسازان چینی تصمیم به تولید کراس اوورهای کوپه گرفته بودند، چراکه اقبال خوب خودروهای باکیفیت آلمانی را در این کلاس دیده بودند و می‌خواستند سهمی از رده‌های پایین‌تر این سگمنت داشته باشند.

دیگنیتی بهمن موتور؛ مشخصات فنی و قیمت احتمالی این خودرو

دانگ فنگ هم برای جا نماندن از قافله در آن زمان مدل ix5 را رونمایی کرد که به‌عنوان پرچم‌دار این برند در شاخه محصولات Fengguang شناخته می‌شد.

دانگ فنگ ix5 از اوایل سال ۲۰۱۹ پا به بازارهای هدف گروه DFM گذاشته و تا به امروز با نام‌ها و پسوندهای مختلفی به فروش رسیده است.

این کراس اوور چینی در میان سایر محصولات دانگ فنگ تا حدی از کیفیت بهتری برخوردار است و سطح امکانات و ویژگی‌های فنی آن باعث شده تا ix5 کمکی متفاوت‌تر از خودروهای گروه DFM باشد.

دیگنیتی چراغ‌های عقب، طراحی زیبایی دارد. گویا همکاری بین پژو سیتروئن و دانگ فنگ، موجب الهام گیری از روی فرانسوی‌ها شده است، چراکه چراغ‌های عقب دانگ فنگ ix5 شباهت بسیاری به ساخته‌های دی‌ اس دارند.

دیگنیتی بهمن موتور؛ مشخصات فنی و قیمت احتمالی این خودرو

اسپویلری بزرگ و آنتن کوسه‌ای، ظاهر بروز دانگ فنگ ix5 را در عقب تکمیل کرده‌اند. در نمای جلو اما شباهت میان این خودرو و محصولات فولکس‌واگن قابل‌توجه است.

طراحی بیرونی دیگنیتی به‌طور کامل از طراحی‌های جعبه‌ای شکل ام‌پی‌وی‌های Fengguang فاصله گرفته و استایلی کاملاً مدرن و پویا را به نمایش گذاشته است که کپی کاری فاحشی هم در آن دیده نمی‌شود.

از ویژگی‌های ظاهری قابل‌توجه دیگنیتی می‌توان به جلوپنجرهٔ عریض با خطوط کرومی، چراغ‌های متصل‌به‌هم عقب، سر اگزوزهای یکپارچه درون دیفیوزر و اسپویلر روی سقف اشاره کرد که به‌طورکلی نمای زیبا، هماهنگ و قابل‌تحسینی را به خودرو بخشیده‌اند.

دیگنیتی برخلاف سایر رقبا که از جلوپنجره‌های براق و درخشان استفاده می‌کنند، رنگ مشکی مات را ترجیح داده است. حتی لوگو دانگ فنگ نصب‌شده نیز بیش‌ازحد تار و ناپیداست که این سبک از طراحی ابهام‌برانگیز است.

کابین دیگنیتی نیز به همان اندازهٔ بیرون خوب بوده و از ویژگی‌های قابل‌توجهی چون یک صفحه‌نمایش لمسی بزرگ، صفحه آمپر دیجیتالی و غربیلک فرمان D شکل برخوردار است.

کراس‌اوور کوپه چینی آی ایکس ۵ از تکنولوژی‌های زیادی هم بهره‌مند است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به مجموعهٔ هوش مصنوعی مبتنی بر سیستم‌عامل بایدو اشاره کرد که در اصل برای خودروهای خودران توسعه پیداکرده است؛ اما این سیستم در iX5 بیشتر به‌عنوان یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، ایمنی، ناوبری و امنیتی عمل می‌کند.

دیگنیتی بهمن موتور؛ مشخصات فنی و قیمت احتمالی این خودرو

چراغ‌های عقب، طراحی زیبایی دارند. گویا همکاری بین پژو سیتروئن و دانگ فنگ، موجب الهام گیری و تا حدی کپی‌برداری چینی‌ها از روی رنو اسپیس شده است، چراکه چراغ‌های عقب دانگ فنگ ix5 شباهت بسیاری به ساخته‌های دی‌ اس و رنو اسپیس دارند. اسپویلری بزرگ و آنتن کوسه‌ای، ظاهر بروز دانگ فنگ ix5 را در عقب تکمیل کرده‌اند.

طراحی این خودرو در عقب مدرن‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. خطوط طراحی پیچیده‌تر شده و قطعات یکپارچه‌تر در کنار هم قرارگرفته‌اند. چراغ‌های عقب به سبک جدید چینی‌ها به هم متصل شده و شیب سقف تا شیشه عقب خودرو ادامه پیدا می‌کند که به خودروی ایکس ۶ بی ام و نزدیک است. همچنین خروجی‌های اگزوز دوگانه در گوشه‌های سپر دیده می‌شود.

وقتی وارد کابین خودرو می‌شویم، شاهد رنگ زمینه مشکی و زرشکی جذابی هستیم که در برخی از جزئیات طراحی از خطوط نقره‌ای‌رنگ به شکل استیل براق نیز استفاده‌شده است. در وسط یک صفحه‌نمایش بزرگ ۱۴ اینچی عریض برای سیستم اطلاعات سرگرمی تعبیه‌شده و در پایین آن نیز سیستم تهویه اتوماتیک خودرو وجود دارد که از صفحه‌نمایش لمسی دیگری قابل‌کنترل است. اطلاعات خودرو و سفر نیز توسط جلو آمپر تمام دیجیتال در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

باید اذعان کرد که به دلیل طراحی کوپه ای خودرو، فضای سر در بخش عقب خودرو محدودتر است و فضای بار صندوق‌عقب نیز نسبت به سایر کراس اوورهای میان سایز کمتر خواهد بود، اما این سبک طراحی باعث افزایش جذابیت ظاهری این خودرو شده و کم بودن چنین فضاهایی کمتر به چشم می‌آید.

 

نمونه فول آپشن دیگنیتی آپشن‌های زیر را دارد:

  • ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای
  • سیستم کنترل و مدیریت پایداری
  • رادار خطی
  • رادار نقطه کور
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • رینگ آلومینیومی
  • دیفرانسیل جلو
  • فرمان کمکی برقی
  • کنترل حرکت در سراشیبی و سربالایی
  • جلو آمپر دیجیتال
  • صندلی‌های جلو برقی با گرم‌کن
  • ترمز پارک برقی
  • سقف پانورامیک
  • تریم داخلی چرم
  • نمایشگر لمسی
  • سنسور پارک جلو و عقب
  • سنسور نور و باران

مشخصات فنی خودرو دیگنیتی

دانگ فنگ موتورز برای کراس اوور کوپه دانگ فنگ آی ایکس ۵۵ دو موتور مختلف در نظر گرفته است. نسخه اول به موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژر مجهز است که قادر به تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتون متر گشتاور است.

نمونه دوم از موتور ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که این موتور به ترتیب قدرت و گشتاوری برابر با ۱۳۹ اسب بخار و ۱۸۷ نیوتون متر در اختیار راننده قرار می‌دهد. انتقال قدرت تولیدی توسط موتور به چرخ‌ها توسط جعبه‌دنده ۵ سرعتِ دستی و یا گیربکس CVT نه سرعتِ صورت می‌پذیرد.

قیمت احتمالی خودرو دیگنیتی

در انتها باید گفت، دانگ فنگ ix۵ کراس اووری جذاب و دلربا با پیشرانه‌های مناسب و تکنولوژی‌های هیجان‌انگیز است، درحالی‌که قیمت آن برای تیپ پایه با موتور یک ونیم لیتری ۱۰۰ هزار یوآن معادل ۱۵,۶۴۰ دلار و برای مدل فول خود به ۱۸۵ هزار یوان معادل ۱۹ هزار دلار می‌رسد.

بنابراین دیگنیتی کراس اوور کوپه نما به شمار می‌رود که رقبای سرسختی مثل تیگو ۷ جدید، بیسو تی ۵، SWF با کیت اسپرت کوپا فیس جدید و بورگوارد را دارد که همه این رقبا به دلیل تحریم ها به‌صورت محدود تولید و در بازار عرضه خواهد شد.

گروه بهمن همچنین به تازگی در اواخر آبان ماه  ۹۹ تیزر کامل این خودرو را نیز منتشر کرده است.

 

 

گفتنی است بهمن موتور پیشتر تیزر کوتاهی نیز از این خودرو منتشر کرده بود.

 

 

 

گفتنی است بهمن موتور امروز ۱۴ مهر ماه نیز تیزر جدیدی از معرفی این خودرو منتشر کرده است.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟