قیمت انواع روغن موتور در بازار

قیمت انواع روغن موتور در بازار

پنجشنبه - 12 دی 1398

پیشرانه- در این مطلب به يکي از بزرگ‌ترین بازارهاي پيرامون قطعات خودرو سر زده‌ایم که علاوه بر بازاري پرسود حاصل از کالاهاي وارداتي در آن، محصولات توليدکنندگان داخلي هم در آن نقش به سزايي دارند.

پیشرانه- در این مطلب به يکي از بزرگ‌ترین بازارهاي پيرامون قطعات خودرو  ِیعنی قیمت انواع روغن موتور در بازار سر زده‌ایم که علاوه بر بازاري پرسود حاصل از کالاهاي وارداتي در آن، محصولات توليدکنندگان داخلي هم در آن نقش به سزايي دارند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» بازاري که در ادامه گزارشي هرچند کوتاه از آن ارائه خواهيم داد به بازار روغن موتور انواع خودروهاي داخلي و خارجي و قیمت انواع روغن موتور در بازار اختصاص‌یافته است.

با توجه به مصرفي بودن اين ماده حياتي براي خودرو قطعاً شما هم اگر مالک خودرو هستيد بارها روانه اين بازار شده‌اید و نخستين چيزي که توجه شما به آن جلب می‌شود قیمت‌های سر به فلک کشيده در آن است.

هرچند از آخرين گزارش ما تا به امروز بيش از ۵ ماه می‌گذرد اما در همين بازه زماني نيز روغن‌های وارداتي افزايش قيمت بيش از ۳ درصدي را نسبت به قبل تجربه کرده‌اند.

روغن‌های داخلي تا حدودي ثبات قيمت را تجربه می‌کنند و حتي می‌توان گفت بين ۵ تا ۲۰ هزار تومان نسبت به چند ماه اخير ارزان‌تر هم شده‌اند.

بايد خاطرنشان کرد بااینکه ايران يکي از قطب‌های توليد روغن موتور در خاورميانه محسوب می‌شود اما درهاي واردات نيز به روي اين کالاي پرفروش نيز بسته نيست و حتي شاهد کالاهاي لوکس باقیمت‌هایی نزديک به ۷۰۰.۰۰۰ هزار تا ۱.۵ ميليون تومان، فقط براي خريد يک قوطي ۴ ليتري روغن موتور هستيم.

به‌غیراز بحث قیمت‌ها که اکثر مشتريان از اين موضوع ناراضي هستند، معضل عرضه روغن‌های تقلبي به بازار نيز همچنان داغ است.

هنوز هم در سر تیتر اخبار روز، گاهي مشاهده می‌کنید که مراکز بزرگي در داخل کشور کشف می‌شوند که با ساخت قوطی‌ها و ليبل هاي تقلبي، روغن بی‌کیفیت و بعضاً تصفیه‌شده را به بازار عرضه می‌کنند و مشتري بی‌اطلاع نيز گرفتار دام آن‌ها می‌شود.

بحث روغن‌های تقلبي در ميان روغن‌های وارداتي و برندهاي خارجي به علت قيمت گران‌تر داغ‌تر است به‌طوری‌که کمتر در ميان برندهاي نام‌آشنای داخلي روغن تقلبي ديده می‌شود.

به‌هرروی با همه اين چالش‌ها و مشکلات اين راسته، پتانسيل بازار همچنان به نحوي حفظ‌شده است که برندهاي خارجي هرچند باوجود تحریم‌های مختلف همچنان در بازار حضور دارند و از فروش خوبي هم برخوردار هستند؛ همين امر نيز موجب می‌شود تا مشتري داخلي نيز قدرت انتخاب بيشتري داشته باشد.

البته بايد خاطرنشان کرد مالکان خودروهاي خارجي اغلب روغن‌های ايراني را انتخاب نمی‌کنند و همين امر بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف توليدکنندگان روغن در کشورمان به شمار می‌رود اما می‌توان با يک برنامه‌ریزی صحيح و همچنين مهیاکردن مواد اوليه باکیفیت از ظرفیت‌های توليد روغن موتور در کشورمان بيشترين استفاده را کرد.

در پايان توصيه می‌کنیم خريد روغن‌های ايراني را به‌عنوان يک گزينه مطلوب در نظر بگيريد چراکه علاوه بر مقرون‌به‌صرفه بودن، کيفيت بالايي هم دارند و از همه مهم‌تر احتمال تقلبي بودن آن‌ها در بازار کمتر است.

ضمناً پيشنهاد می‌کنیم هنگام خريد روغن موتور به نمایندگی‌های اصلي و معتبر فروش مراجعه نماييد و انتخاب آن را به متصديان تعويض روغن نسپاريد.

قیمت انواع روغن موتور در بازار

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟