مهدی اسدی
شنبه - 17 تیر 1402
«پیشرانه» منتشر می کند

ام وی ام X33 کراس + تجربه رانندگی در شب

ام وی ام X33 کراس با طراحی چهره و نمای عقب جدیدتر نسبت به مدل ایکس ۲۲ پرو به میدان آمده است و تقریباً به‌صورت هم‌زمان با بازارهای جهانی در ایران نیز به فروش می‌رسد.

دسته ویدیو ها:

پیشرانه- ام وی ام ایکس ۲۲ یک کراس اوور کوچک است که بر اساس هاچبک mvm 315 تولید شد. این خودرو به دلیل فروش مناسب در بازارهای موردنظر شرکت چری، کماکان روی خط تولید قرار دارد و جدیدترین نسخه از آن با نام ام وی ام X33 کراس به ایران آمده تا در سال ۱۴۰۲ به جاده‌های کشورمان و پارکینگ منازل مشتریان ایرانی راه پیدا کند.

اما ام وی ام X33 کراس چه مشخصاتی دارد و قرار است با چه ویژگی‌هایی در بازار ایران حاضر شود؟

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» شرکت مدیران خودرو بعد از تجربه نسبتاً موفق پروژه ایکس ۲۲، حالا جدیدترین نسخه فیس‌لیفت این خانواده را با تغییر نام به میدان آورده است. با توجه به آنکه دیگر ام وی ام ایکس ۳۳ تولید نمی‌شود، ظاهراً مدیران خودرو تصمیم گرفته است تا نام آن را حفظ کند و روی نسل جدید برادر کوچک‌ترش بگذارد.

ام وی ام ایکس ۳۳ کراس با طراحی چهره و نمای عقب جدیدتر نسبت به مدل ایکس ۲۲ پرو به میدان آمده است و تقریباً به‌صورت هم‌زمان با بازارهای جهانی در ایران نیز به فروش می‌رسد.

مشخصات فنی ام وی ام X33 کراس

ام وی ام X33 کراس تحول چندانی در بخش فنی نداشته است و با همان موتورهای قبلی به کار خود ادامه می‌دهد؛ یعنی هم موتور سه سیلندر توربوشارژ و هم پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی در این مدل نیز حضور خواهند داشت. البته موتور توربوشارژ یک لیتری با گیربکس اتوماتیک CVT همراه می‌شود اما موتور تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری با گیربکس ۵ دنده دستی به بازار می‌آید.

قدرت موتور توربوشارژ معادل ۱۰۲ اسب بخار است و نهایت گشتاور آن به ۱۵۰ نیوتن‌متر می‌رسد؛ اما موتور تنفس طبیعی ام وی ام ایکس ۳۳ کراس ۱۱۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و نهایت گشتاور آن برابر ۱۴۳ نیوتن‌متر خواهد بود.

بنابراین به نظر می‌رسد که نسخه تنفس طبیعی به دلیل قدرت موتور بیشتر و برخورداری از گیربکس دستی بتواند چابک‌تر عمل کند و عملکرد حرکتی جوان پسندتری داشته باشد.

باز کردن گالری تصاویر

 

5 از 5 رای

نظر شما چیست؟

سایر نظرات

  • سارا | ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ ب٫ظ

    ندیده بودم قبل رونمایی تست و بررسی منتشر بشه، مرسی متفاوت بود

  • ملایری | ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ ب٫ظ

    اقا سینی زیر موتور رو باز کردید که عکس بگیرید یا کلا سینی زیر موتور نداره این ماشین؟