مهدی اسدی
چهارشنبه - 8 شهریور 1402
«پیشرانه» منتشر می کند

تست شبانه ماشین جک اس ۵ ؛ پرفروش‌ترین خودرو تاریخ کرمان موتور

پیشرانه – این بار در تست شبانه «پیشرانه» به سراغ ماشین جک اس ۵ فیس لیفت که اکنون پرفروش‌ترین خودرو تاریخ کرمان موتور است رفته‌ایم.

دسته ویدیو ها:

پیشرانه – این بار در تست شبانه «پیشرانه» به سراغ ماشین جک اس ۵ فیس لیفت که اکنون پرفروش‌ترین خودرو تاریخ کرمان موتور است رفته‌ایم.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» در نسخه جدید S5 اما شاهد یک فیس‌لیفت جزئی (Minor) هستیم که تنها به طرح و گرافیک جدید سپر جلو و جلوپنجره (که در قابی به رنگ مشکی براق قرارگرفته) محدود می‌شود. همچنین چراغ‌های روشنایی روز که همراه با چراغ مه‌شکن در یک مجموعه واحد قرارگرفته است، بر روی سپر خودرو خودنمایی می‌کند و در کابین خودرو جک اس ۵ فیس لیفت شاهد تریم داخلی دو رنگ و اضافه شدن دکمه‌های کروز کنترل بر روی غربیلک فرمان هستیم.

درواقع اصلی‌ترین تغییری که در S5 فیس‌لیفت رخ‌داده را باید در زیر کاپوت خودرو جستجو کرد.

در ماشین جک اس ۵ جدید، این پیشرانه ۲ لیتری جای خودش را به یک قوای محرکه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو شارژر داده است. البته جای نگرانی چندانی وجود ندارد؛ چراکه این پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو (که به فنّاوری پاشش سوخت مستقیم مجهز شده) باوجود قدرت ۱۶۱ اسب بخاری و کاهش آن نسبت به نسخه قدیمی همچنان با یک گیربکس خودکار ۶ سرعته دو کلاچه همراهی می‎شود از شتاب کشش بالایی برخوردار است.

البته حداکثر گشتاور پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو ۲۵۱ نیوتن‌متر است که نسبت به نسخه قدیمی ۱۶ واحد افزایش دارد. درمجموع به نظر می‌رسد که این قوای فنی جدید، مدرن‌تر بوده و بازدهی بسیار قابل‌توجه (نسبت به حجم موتور) و آلایندگی و مصرف سوخت پایین‌تری دارد و علاوه بر این‌ها، همچنان کشش و شتاب مطلوبی را برای S5 به ارمغان می‌آورد.

در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی، جک S5 فیس‌لیفت از وجود چنین مواردی بهره‌مند‌است: پوشش چرمی غربیلک فرمان، سانروف، آینه‌های جانبی تاشونده برقی و راهنمادار، استارت دکمه‌ای و سامانه ورود بدون کلید، سامانه مالتی‌مدیا همراه با صفحه نمایش لمسی و بلوتوث/هندزفری و ۶ بلندگو، کنترلرهای سیستم صوتی روی فرمان، آنتن شیشه‌ای، ترمز پارک برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سامانه پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سنسور باران، سنسور نور، پوشش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان، تنظیم برقی و مموری صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده‌عقب، سامانه‌های کمکی ترمز ABS و EBD، سیستم ترمز اضطراری (EBA)، سامانه کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی (HDC)، سامانه کنترل ایستایی در سراشیبی (HAC) و ایربگ راننده و سرنشین.

بسیاری از امکاناتی که سابقاً در ماشین جک اس ۵ دیده می‌شد، در نسخه فیس‌لیفت این خودرو نیز قابل‌مشاهده است اما کروز کنترل و چراغ روشنایی روز (DRL) از مواردی هستند که پیش‌تر در S5 دیده نمی‌شدند و بسیاری از مالکان و خریداران به‌صورت جداگانه و از طریق فروشندگان لوازم افترمارکت، این دو آپشن را تهیه و بر روی خودروی خود نصب می‌کردند. با توجه به قیمت و سطح تجهیزات خودرو، فقدان این دو آپشن در S5 از همان ابتدا بسیار عجیب به نظر می‌رسید اما خوشبختانه حالا در S5 فیس‌لیفت این خلأ پر شده است.

باز کردن گالری تصاویر

 

5 از 2 رای

نظر شما چیست؟