دنا پلاس توربو شارژر اتوماتیک

دنا پلاس توربو شارژر اتوماتیک و هر آنچه باید درباره آن بدانیم

یکشنبه - 16 شهریور 1399

پیشرانه- دنا پلاس توربو شارژر اتوماتیک یکی از جدیدترین خودروهای تولیدشده گروه صنعتی ایران خودرو است، خودرویی که مدیران ایران خودرو امید زیادی به آن دارند تا بتواند سهم بالای در بازار خودرو کشورمان ره به دست بیاورد، هدفی که رسیدن به آن خیلی هم آسان نیست و دنا پلاس توربو شارژر اتوماتیک رقبای قدرتمندی در این بخش را به رقابت با خود می‌بیند.

پیشرانه- دنا پلاس توربو شارژر اتوماتیک یکی از جدیدترین خودروهای تولیدشده گروه صنعتی ایران خودرو است، خودرویی که مدیران ایران خودرو امید زیادی به آن دارند تا بتواند سهم بالای در بازار خودرو کشورمان را به دست بیاورد، هدفی که رسیدن به آن خیلی هم آسان نیست چرا که دنا پلاس توربو شارژر اتوماتیک رقبای قدرتمندی در این بخش را در رقابت با خود می‌بیند.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» دنا پلاس توربو شارژر اتوماتیک از پیشرانه قدرتمند ۱۵۰ اسب بخاری و گیربکس جدید و شش سرعتِ اتوماتیک بهره می‌برد.

مشخصات فنی دنا پلاس توربو شارژر اتوماتیک

این محصول نخستین خودرو اتوماتیک تمام بومی کشور است و یکی از خودروهای کلاس D بازار به‌حساب می‌آید.

دنا پلاس توربو شارژر اتوماتیک

در قلب محصول جدید ایران خودرو پیشرانه EF7 مجهز به توربو شارژر قرار داد که توانایی تولید حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه را دارد و حداکثر گشتاور آن از دور موتور ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰، عدد ۲۱۵ نیوتن/ متر است.

انتقال قدرت به محور جلو در این خودرو برعهده گیربکس شش سرعتِ اتوماتیک جدید ایران خودرو است و شتاب ۱۱ ثانیه‌ای را برای این خودرو به ارمغان می‌آورد.

دنا پلاس توربو شارژر اتوماتیک

دنا پلاس توربو در کنار ابعاد مناسب برای خانواده‌ها، مصرف سوخت ۶.۹ لیتر در جاده دارد و در سیکل ترکیبی مصرف آن به ۸.۱ لیتر می‌رسد.

تجهیزات ایمنی و رفاهی

این خودرو در بخش ایمنی از ۴ کیسه هوا (راننده، سرنشین جلو و جانبی) بهره می‌برد و ترمزهای عقب و جلوی آن دیسکی است. این خودرو همچنین از سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز به‌صورت اتوماتیک بهره می‌برد.

این خودرو همچنین از سیستم تهویه اتوماتیک بهره می‌برد و سرنشینان عقب نیز با دریچه‌ای مجزا می‌توانند از این سامانه استفاده کنند. کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل این خودرو از روی فرمان صورت می‌گیرد و نمایشگر تصویری آن به GPS، بلوتوث، بلندگوهای جلو و عقب و تیوتر مجهز شده‌اند.

سیستم روشنایی

چراغ‌های جلو و عقب این خودرو با طراحی جدید به لامپ‌های LED و چراغ روشنایی در روز مجهز شده‌اند و چراغ مه شکن عقب و جلو نیز از آپشن‌های استاندارد این سدان جدید به‌حساب می‌آید. آیینه‌های جانبی نیز در دنا پلاس توربو اتوماتیک برقی، راهنما دار و تاشونده هستند.

تریم داخلی این خودرو تک‌رنگ مشکی است که با تزئینات دکوراتیو طرح چوب همراه و به تودوزی مخمل و کف‌پوش‌های موکتی مجهز شده است.

دنا پلاس توربو شارژر اتوماتیک

دنا پلاس توربو در این بخش بنا به سنت قدیمی خانواده دنا، از سیستم تنظیم برقی هشت حرکتِ صندلی جلو و تنظیم برقی صندلی شاگرد بهره می‌برد و زیر آرنجی برای سرنشینان جلو و عقب تعبیه‌شده است.

آپشن محبوب ایرانیان یعنی سانروف به‌صورت استاندارد روی این خودرو قرار دارد و دنا پلاس توربو اتوماتیک علاوه بر این مورد از کروز کنترل، سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک و نمایشگر دماي محيط بهره می‌برد.

رقبای دنا پلاس توربو شارژر اتوماتیک

این خودرو رقبایی همچون آريزو ۵، بسترن B20 هيوندای اكسنت، سراتو و… باقیمتی بالغ‌بر ۴۰۰ تا ۶۰۰ ميليون تومان را در برابر خودرو می‌بیند به همین دلیل در صورت قیمت‌گذاری مناسب از سوی ایران خودرو، دنا پلاس توربو شارژ اتوماتيك باقیمت مناسب‌تر می‌تواند انتخاب به نسبت مناسبی باشد چراكه علاوه بر صرفه اقتصادی، توسط شبکه بزرگی از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش در سطح كشور پشتیبانی می‌شود تا خاطر تمامي خريداران و مشتريان را نيز از اين حيث آسوده کند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟