گام بلند «سایپا» برای افزایش تولید

سه شنبه - 12 مهر 1401

پیشرانه – انتشار آمارهای ۵  ماهه از سوی سایپا نشان می دهد این مجموعه در کنار خروج برخی محصولات قدیمی از خط تولید توانست در بسیاری از آیتم رشد قابل توجهی را محقق کند.

پیشرانه – انتشار آمارهای ۵  ماهه از سوی سایپا نشان می دهد این مجموعه در کنار خروج برخی محصولات قدیمی از خط تولید توانست در بسیاری از آیتم رشد قابل توجهی را محقق کند.

به گزارش وب سایت خبری« پیشرانه» ، مدیریت جدید در سایپا تلاش می کند با شناسایی گلوگاه های موجود افزایش تولید را محقق و گامی بزرگ در مسیر مشتری مداری بردارد.

متاسفانه وضعیت صنعت خودرو در یک الی دو سال اخیر به سمت و سویی رفته که تنها نارضایتی از سوی مصرف کننده را به دنبال داشته است. اما مدیریت جدید سایپا در اولین گام سعی بر آن داشته با افزایش تولید بخشی از این عقب ماندگی ها جبران کند.

آن طور که پیداست ریشه برخی از این مشکلات به نگاه های مدیریتی باز می گردد و در کنار آن سیاست های نادرست در گذشته مزید بر علت شده تا رشته های این کلاف سردرگم تر از قبل شود.

اولین نکته در گزارش ۵  ماهه سایپا نشان می دهد تولید از ابتدای سال تا مرداد ماه ۱۷۱ هزار دستگاه بوده است، درحالی که این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۸ هزار دستگاه بود. این درحالی است خودروهایی همچون تیبا، تیبا ٢ و ساینا از سبد محصولات بدون برنامه ریزی از برنامه تولید خارج شدند. نکته مهم آن است که سایپا خودروهای پرتیراژ خود را از رده  خارج کرده است و این می تواند برنامه افزایش تولید را سخت کند.

سایپا در برنامه دیگر تلاش کرد تا افزایش ۷۳  درصدی تولید روزانه را ۷  ماهه گذشته یعنی از بهمن ۱۴۰۰ نسبت به مرداد ۱۴۰۱ به ثبت برساند. براساس آمارهای منتشر شده تولید روزانه ۱۰۵۷ دستگاه در بهمن ماه  سال گذشته به ۱۸۳۲ دستگاه در مرداد سال جاری رسیده است.

سیاست تولید اقتصادی  باعث شد تا افزایش ۴۰ درصدی تولید این محصولات نسبت به مدت مشابه سال قبل در این کارنامه به ثبت برسد.

براساس این گزارش تولید تا ۲۸ شهریور سال جاری به ۲۰۸  هزار دستگاه خودرو رسیده است. همچنین سایپا توانسته در ۵  ماهه سال جاری افزایش ۱۳۱ درصدی تولید خودرو کامل نسبت به مدت مشابه سال گذشته را محقق کند.

آمارها حاکی از آن است که این خودروساز بزرگ کشور به دنبال تحقق برنامه های تولیدی خود برای سال جاری است و این را با افزایش تولید در آمار ۵  ماهه سال به اثبات رسانده است. چنین اتفاقی می تواند در تحویل خودروهای ثبت نامی نیز موثر باشد که در نهایت منجر به رضایت مصرف کننده و افزایش آمارهای فروش می شود که خود می تواند راهگشای مشکلات مالی این خودروساز باشد.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟