بهمن موتور سدان جدیدی به نام Respect را بزودی عرضه می کند

دوشنبه - 10 آبان 1400

پیشرانه -امروز طی یک کنفرانس خبری، بهمن موتور از برنامه های توسعه ای خود در آینده نزدیک خبر داد و اعلام کرد که بزودی قصد دارد ۴ محصول جدید را روانه بازار کند. بهمن موتور اعلام کرد که با توسعه زیرساخت ها، بزودی در سگمنت های مختلف محصولات مختلفی را عرضه خواهد کرد.

پیشرانه -امروز طی یک کنفرانس خبری، بهمن موتور از برنامه های توسعه ای خود در آینده نزدیک خبر داد و اعلام کرد که بزودی قصد دارد ۴ محصول جدید را روانه بازار کند. بهمن موتور اعلام کرد که با توسعه زیرساخت ها، بزودی در سگمنت های مختلف محصولات مختلفی را عرضه خواهد کرد.

به گزارش وب سایت خبری«پیشرانه» به نقل از خودرو بانک این خودروساز خصوصی بزودی یک خودروی ون به نام Inroads را راهی بازار می کند که با درصد داخلی سازی قابل توجهی روانه بازار خواهد شد. اما نکته جالب دیگر عرضه یک محصول جدید در سگمنت سدان به نام Respect خواهد بود که می تواند برای بازار ایران قابل توجه باشد و بعد از مدت ها، یک سدان جدید توسط این خودروساز خصوصی در سبد محصولات قرار خواهد گرفت.

سدان مورد نظر به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز است و گیربکس بکار رفته روی آن CVT با ۹ سرعت است. همچنین سدان Respect به ۶ کیسه هوا و یا تجهیزاتی مثل ESP، EBA، HSC و یا HAC است. برای تولید این خودرو قراردادهای نهایی بسته شده و حتی نمونه های اولیه نیز خریداری شده اند و در مرحله سفارش گذاری اولیه است. احتمالاً سدان Respect در نیمه اول سال ۱۴۰۱ شمسی عرضه خواهد شد.

بهمن موتور می گوید که با توجه به ابعاد خودرو و همچنین قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده، و البته داخلی سازی ۲۰ درصدی در ابتدای عرضه، امید دارد که خودرویی موفق در بازار باشد.

طول خودروی رسپکت دقیقاً ۴.۶۶ متر است. فاصله بین دو محور این خودرو ۲۷۰۰ میلیمتر است و می تواند به کمک موتور مذکور، دقیقاً ۱۴۷ اسب بخار و ۲۳۰ نیوتن متر را تولید کند. مصرف سوخت ترکیبی سدان Respect حدود ۷ لیتر است. از امکانات این خودرو می توانیم به رینگ ۱۷ اینچی، اتوهلد، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، صندلی چرمی، نوردهی داخلی کابین، صندلی برقی ۶ جهته، شاگرد ۴ جهته برقی، گرمکن صندلی جلو و یا چراغ های LED اشاره کنیم.

متاسفانه اطلاعات بیشتری در مورد این سدان در دسترس نیست و باید تا زمان عرضه آن صبر کنیم.

اما دو محصول دیگر که بزودی توسط بهمن موتور عرضه می شود، دیگنیتی پرستیژ و فیدلیتی پرستیژ خواهد بود. دو محصولی که هم اکنون در بازار عرضه شده اند، در حقیقت دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم هستند و بزودی نسخه های پرستیژ از این دو خودرو عرضه خواهند شد.

میزان داخلی سازی خودروی فیدلیتی هم اکنون در حدود ۲۵ درصد است اما با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، میزان داخلی سازی به مرز ۴۰ درصد خواهد رسید.

محمد ضرابیان، مدیرعامل گروه بهمن اعلام کرد که در صورتیکه برجام مجدداً احیاء شود و تحریم ها برداشته شود، دوباره با شرکای قدیمی خود مثل هاوال، FAW و یا ایسوزو همکاری خواهد کرد.

بهمن موتور قصد دارد در مورد محصولاتی مثل فیدلیتی و یا سدان Respect به نقطه ای برسد که پیشرانه را از یک مجموعه داخلی تهیه کند. در این مورد شرکت تیوان تابحال فعالیت های زیادی داشته و اگر این شرکت بتواند به شرایط مناسبی برای عرضه پیشرانه برسد، ممکن است یکی از گزینه ها برای تولید پیشرانه های محصولات بهمن موتور باشد.

ضرابیان در این کنفرانس خبری گفت که با توجه به تقاضای بسیار بالا برای حمل کالا در کل دنیا، و ترافیک شدید برای حمل کانتینر، سبب شده تا هزینه حمل یک کانتینر از حدود ۳۳۰۰ دلار به بیش از ۸۸۰۰ دلار رسیده که باعث شده قطعات با هزینه بیشتری به دست تولیدکننده برسد.

نیما مومنی مدیر تحقیقات و بازاریابی نیز اعلام کرد که احتمالاً هفته آتی زمان پیش فروش بعدی خودروی فیدلیتی و دیگنیتی اعلام خواهد شد.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟