همکاری مشترکی که مشکلاتی از صنعت خودرو را حل می کند

چهارشنبه - 2 شهریور 1401

پیشرانه – ایران خودرو به عنوان یکی از ابر خودروسازان کشور، در تلاش است تا با توسعه سامانه مدیریت موتور توان کیفی و کمی خود را افزایش دهد.

پیشرانه – ایران خودرو به عنوان یکی از ابر خودروسازان کشور، در تلاش است تا با توسعه سامانه مدیریت موتور توان کیفی و کمی خود را افزایش دهد.
به گزارش وب سایت خبری «پیشرانه» ، اما در این میان تامین قطعات از مهمترین موضوعاتی است که می تواند برنامه های توسعه ای را با مشکل همراه کند، همانطور که در سال گذشته شاهد بودیم نبود قطعه توانست حجم خودروهای پارکینگی را بالا ببرد.
البته مدیر عامل ایران خودرو معتقد است باید نقشه قطعات در اختیار خودروساز باشد. این موضوع می تواند روند تامین قطعه را سرعت بخشد. اما در کنار موضوع قطعه که خودروسازان تلاش می کنند آن را حل کنند، روند حوزه برق و الکترونیک در بخش قوای محرکه خود از مسائل دیگری است که صنعت خودرو امروز با آن مواجهه است.
جالب است بدانید، در حال حاضر سهم برق و الکترونیک در خودرو‌های تولیدی کشور‌های در حال توسعه بیشتر از ۵۰ درصد و کشور‌های توسعه یافته ۳۵ درصد است. درنتیجه خودروسازان ایرانی نیز باید به سمت کاهش این سهم حرکت کنند. شاید با در اختیار داشتن نقشه قطعات بتوان بخشی از این موضوع را حل کرد.
ایران خودرو نیز در چنین مسیری قرار گرفته تا بتواند سهم برق و الکترونیک در خودروهای تولیدی خود را کاهش دهد. این موضوع می تواند در حوزه قیمت تمام شده و همچنین رشد کیفیت محصولات نیز برای این مجموعه موثر باشد. همچنین با داخلی سازی ای سی یو با همکاری ایران خودرو و وزارت دفاع، امکان رشد تیراژ محصولات ایران خودرو نیز وجود دارد.
در همین رابطه همکاری مشترکی بین ایران خودرو و وزارت دفاع شکل گرفته است که می تواند در تامین قطعات و تامین قوای محرکه بسیار موثر باشد. در این همکاری شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران که از زیرمجموعه های وزارت دفاع بوده مسئول توسعه سخت افزاری ای سی یو بوده و ایران خودرو وظیفه توسعه نرم افزاری و کالیبراسیون آن را بر عهده داشته است.
شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران از زیر مجموعه‌های وزارت دفاع با طراحی و تولید زیر مجموعه‌های الکترونیک و ایمنی خودرو از جمله مجموعه کیسه هوا، کنترل کننده ایربگ، اینفلیتور، ایموبیلایزر، انواع حسگر‌ها و حال هم ‌ای سی یو برای ایران خودرو با حجم قرارداد بیش از سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان با شرکت‌های خودرو سازی، جزو شرکت‌های برتر قطعه ساز در کشور است. در نتیجه این همکاری مشترک می تواند برخی از گره های موجود در صنعت خودروی کشور را بگشاید.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟