گریت وال در شانگهای

زیرمجموعه جدید گریت وال و خودروهای پر زرق‌وبرقش!

پنجشنبه - 9 اردیبهشت 1400

پیشرانه- نمایشگاه خودرو ۲۰۲۱ شانگهای از ۲۱ آوریل و به مدت یک هفته درب‌های خود را به‌سوی علاقه‌مندان و عموم بازدیدکنندگان گشوده است؛ نمایشگاهی که علاوه بر حضور پررنگ خودروسازان خارجی، محل جولان بزرگ‌ترین خودروسازان چینی و معرفی تازه‌ترین دستاوردهایشان نیز به شمار می‌رود.

پیشرانه- نمایشگاه خودرو ۲۰۲۱ شانگهای از ۲۱ آوریل و به مدت یک هفته درب‌های خود را به‌سوی علاقه‌مندان و عموم بازدیدکنندگان گشوده است؛ نمایشگاهی که علاوه بر حضور پررنگ خودروسازان خارجی، محل جولان بزرگ‌ترین خودروسازان چینی و معرفی تازه‌ترین دستاوردهایشان نیز به شمار می‌رود.

به گزارش وب‌سایت خبری «پیشرانه» گریت‌وال نیز فرصت را غنیمت شمرده و ضمن اعلام استقلال زیر برند Tank، دو مدل شاسی‌بلند لوکس و آفرودی تانک ۷۰۰ و تانک ۸۰۰ را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است. پیش‌ازاین، نام و نشان “تانک ” برای خودروهای آفرودی برند Wey (که خود زیرمجموعه پریمیوم و لوکس‌ساز گریت‌وال محسوب می‌شود) بکار می‌رفت اما گریت‌وال تصمیم گرفته TANK را به زیرمجموعه‌ای مستقل و برندی مجزا تبدیل کند که حیطه تخصصی فعالیت آن، طراحی و ساخت خودروهای شاسی‌بلند آفرودی و لوکس است. در ادامه به معرفی محصولات جدید TANK در اتوشو ۲۰۲۱ شانگهای  و به طور کلی گریت وال در شانگهای می‌پردازیم

گریت وال در شانگهای تانک ۳۰۰ و یک نسخه جدید

گریت وال در شانگهای تانک 300 و یک نسخه جدید

مدل ۳۰۰ در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و ازآنجاکه در آن زمان تانک هنوز به زیر برندی مستقل تبدیل نشده بود، با نام WEY Tank 300 شناخته می‌شد اما حالا در بدنه و کابین مدل ۲۰۲۱ این خودرو دیگر نشانی از برند WEY دیده نمی‌شود. از همان ابتدای معرفی تانک ۳۰۰، شباهت این خودرو و فرم بدنه جعبه‌ای و کلاسیک آن با شاسی بلندهای پرآوازه‌ای همچون جیپ رنگلر، مرسدس G کلاس و حتی نسل جدید فورد برانکو، توجه رسانه‌های بین‌المللی را به خود جلب کرده بود. از طرفی دیگر، شباهت کابین تانک ۳۰۰ با نمای داخلی محصولات جدید مرسدس-بنز نیز کاملاً آشکار و انکارناپذیر است.

گریت وال در شانگهای تانک 300 و یک نسخه جدید

اما گریت وال در شانگهای و در کنار نسخه استاندارد تانک ۳۰۰، اقدام به معرفی نسخه‌ای تازه و مفهومی از این خودرو کرد که با پسوند “سایبرتانک کانسپت ” شناخته می‌شود و به‌نوعی می‌توان مجموعه تغییرات ظاهری آن را در قالب یک بادی‌کیت مدرن، اسپرت و کمی تا قسمتی فضایی برای نسخه استاندارد تانک ۳۰۰ توصیف کرد. با بازنگری در تریم و متریال بکار گرفته‌شده در نمای داخلی خودرو، سعی شده تا کابین ۳۰۰ سایبرتانک نیز لوکس‌تر و رده‌بالاتر ازآنچه هست، به نظر برسد. هنوز به‌طور دقیق اعلام‌نشده که تانک ۳۰۰ سایبرتانک در بخش مشخصات فنی تغییراتی نسبت به نسخه استاندارد خواهد داشت یا خیر. بااین‌حال، باید گفت که نسخه استاندارد تانک ۳۰۰ به یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با ۲۲۷ اسب بخار قدرت مجهز است.

تانک ۷۰۰؛ در سودای رقابت با مرسدس-بنز G کلاس!

تانک 700؛ در سودای رقابت با مرسدس-بنز G کلاس!

تانک ۷۰۰ ازلحاظ ابعادی چیزی مابین شاسی بلندهای سایز متوسط و سایز بزرگ است و در نمای ظاهری چهره‌ای خشن و زمخت و درعین‌حال لوکس و مدرن دارد. در طراحی نمای داخلی خودرو اما با فضایی طرفیم که چه در فرم‌پردازی و چه در گزینش رنگ و متریال، تجمل و راحتی تمام‌عیاری را به سرنشینان القا می‌کند. به نظر می‌رسد که خلاف دیگر خودروهای فعلی برند تانک (تانک ۳۰۰ و تانک ۸۰۰)، در تانک ۷۰۰ شاهد الگوبرداری و الهام گیری‌های به‌مراتب کمتری (شاید هم هوشمندانه‌تر!) از خودروهای شاسی‌بلند اروپایی و آمریکایی هستیم و از این حیث باید تانک ۷۰۰ را دارای منحصربه‌فردترین و مستقل‌ترین کاراکتر و شخصیت در بین ساخته‌های حال حاضر TANK محسوب کرد.

تانک 700؛ در سودای رقابت با مرسدس-بنز G کلاس!

در بخش فنی، تانک ۷۰۰ از یک پیشرانه V6 3 لیتری تویین‌توربو با ۳۵۴ اسب بخار قدرت و ۵۱۷ نیوتن‌متر گشتاور سود می‌برد که این پیشرانه با یک گیربکس ۹ سرعته خودکار جفت‌وجور می‌شود. قدرتمندترین نسخه خودرو اما به لطف پیشرانه ۳ لیتری توربو در معیت سیستم هایبرید، قدرت و گشتاوری برابر با ۵۱۷ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند.

تانک ۸۰۰؛ کولینان چینی!

تانک 800؛ کولینان چینی!

شاسی‌بلند فوق لوکس و فول سایز تانک ۸۰۰، نقش پرچم‌دار خودروهای برند تانک را ایفا خواهد کرد و با نیم‌نگاهی به نمای ظاهری آن به‌وضوح می‌توان دریافت که طراحانش گوشه چشمی نیز به رولزرویس کولینان داشته‌اند! جلوپنجره بزرگ خودرو و تزیینات حجیم و پرتعداد کرومی در جلوپنجره و دیگر قسمت‌های بدنه، از آن دسته عناصری است که بسیار موردپسند مشتریان متمول چینی قرار دارد و علاوه بر این‌ها، نباید از ترکیب دو رنگ عجیب بدنه (بنفش و طلایی!) نیز غافل بود. شباهت‌ها با شاسی‌بلند رولزرویس در نمای داخلی خودرو نیز تکرار شده و حتی می‌توان حال و هوای ساخته‌های بنتلی را نیز درون کابین تانک ۸۰۰ احساس کرد. اگرچه در بخش گزینش متریال و رنگ، ظاهراً تانک (با شناختی که از مشتریان چینی دارد) راه خودش را رفته است!

تانک 800؛ کولینان چینی!

در بخش مشخصات فنی، فعلاً اوضاع خودرو بسیار شبیه به برادر کوچک‌ترش (تانک ۷۰۰) است چراکه تانک ۸۰۰ نیز به یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری تویین‌توربو مجهز است که به‌تازگی توسط گریت‌وال توسعه‌یافته و در هماهنگی با گیربکس ۹ سرعته خودکار، قادر است حداکثر قدرت و گشتاوری به ترتیب معادل ۳۵۴ اسب بخار و ۵۰۰ نیوتن‌متر را برای خودرو فراهم آورد. تانک ۸۰۰ یک نسخه هایبرید نیز خواهد داشت که گفته می‌شود قدرت و گشتاوری به ترتیب برابر با ۵۱۷ اسب بخار و ۷۵۰ نیوتن‌متر دارد.

گریت وال در شانگهای

قیمت تانک ۸۰۰ هنوز به‌طور دقیق مشخص نشده اما گمانه‌زنی رسانه‌های چینی، از برچسب قیمتی ۳۰۰.۰۰۰ تا ۵۰۰.۰۰۰ یوآنی (حدوداً مابین ۴۶ تا ۷۷ هزار دلار) برای این خودرو حکایت دارد.

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟