«پیشرانه» گزارش می‌دهد

اتهام سنگین به وزیر علی آبادی و مپنا

سه شنبه - 14 آذر 1402

پیشرانه- در حالی که این روزها وزیرصمت به دنبال فراهم کردن مقدمات ورود هر چه سریعتر خودروهای برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی است، یک عضو انجمن سی ان جی کشور اتهام سنگینی به علی آبادی و مپنا نسبت داده است. با سرد شدن دما باردیگر آلودگی هوا روی دیگر خودرو را نشان داد […]

پیشرانه- در حالی که این روزها وزیرصمت به دنبال فراهم کردن مقدمات ورود هر چه سریعتر خودروهای برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی است، یک عضو انجمن سی ان جی کشور اتهام سنگینی به علی آبادی و مپنا نسبت داده است.

با سرد شدن دما باردیگر آلودگی هوا روی دیگر خودرو را نشان داد و مشکلات و مصائب خاص خود را باز هم به همراه آورد.
میزان آلودگی به قدری زیاد شده است که علاوه تعطیلی مدارس، از بیماران تنفسی و قلبی خواسته شده است که در صورت امکان از خانه خارج نشوند.
این هشدارها و تعطیلی ها تازگی ندارد؛ اما برخلاف سال های گذشته که به دنبال یک متهم می‌گشتند، تمام حواس ها را به خودروهای برقی متوجه کرده‌اند.
این در حالی است که طی سالیان اخیر این موضوع به یک مشکل لاینحل بدل شده است. طرح ترافیک، زوج و فرد و راهکارهای دیگر هم چاره ساز نبوده است و آلودگی هوا و عوارض سنگین آن هر سال بیشتر و بشتر هم شده است.
در این شرایط علی آبای تاکید ویژه و خاصی به افزاش تولید و واردات خودروهای برقی دارد،حتی توانسته است تضمین دریافت یک میلیارد از بانک مرکزی برای واردات خودروهای برقی را اخذ کند. شهرداری نیز یک بسته ۱میلیارد و چهارصد میلیون تومانی به بانک مرکزی ارائه داده و رئیس این بانک در شرایط مضیقه ارزی تامین آن را نیز به عهده گرفته است.
خودروسازان نیز به سرعت درحال تطبیق خود با خواسته وزیر صمت هستند. در این میان دبیر انجمن جایگاه داران سی ان جی کشور می گوید: متاسفانه برای واردات خودروهای برقی پای مافیایی انرژی در میان است که منافع ملی را نادیده و برنامه برای تولید خودروهای گازسوز ندارند.
به گفته محسن رهروان، متاسفانه افرادی که به دنبال عرضه بیشتر خودروهای برقی در بازار به کمک چینی ها هستند، برنامه ای برای تولید محصولات گازسوز در کشور ندارند.
وی می‌گوید: شاید نتوان با وزیر صمت مناظره در این مورد داشت؛ اما منتظر پاسخ عباس علی آبادی یا معاونینش در خصوص ارائه استدال مبنی بر آلایندگی خودروهای گازسوز هستیم.
رهروان در عین حال که به ورود مافیایی انرژی برای واردات خودروهای برقی معتقد است، این سوال را مطرح می کند که چرا «مپنا» به صورت انحصاری در حال توسعه ایستگاه های شارژ خودروهای برقی است، چرا برای ساخت این ایستگاه ها هیچ مناقصه یا فراخوانی برگزار نشد؟
ادعایی که این عضو انجمن سی ان جی کشور مطرح کرده است، اتهام ساده و پیش پا افتاده‌ای نیست. چرا که بعد از مافیای تولید و مافیا واردات و مافیاهای دیگر، ورود مافیای انرژی به خودروسازی می‌تواند بخش دیگری از اعتماد مردم به سیستم را خدشه دار کند.
طی سال های اخیر مافیا، ترجیع بند اتهامات شده است؛ اما تا کنون کسی نتوانسته آنها را از دور خارج کند.
در این میان اگر ادعای این انجمن صنفی سی ان جی کشور درست باشد که هم مراجع ذی صلاح باید به موضوع ورود کنند و با این افراد برخورد کنند. اگر هم ادعایی بی پایه و اساس است که باید با این شخص برخورد و دلایل این فرافکنی را مشخص کنند.

5 از 3 رای

نظر شما چیست؟